Merhaba arkadaşlar 2015 kia rionun antifirizi için kia sitesindeki bakım tablosunda kontrol yazıyor ama kitapçığın alt kısmındaki ağır bakım koşullarında 30 bin km 24 ay yazıyor. Neticede 5 yıldır içinde fabrikanın koyduğu antifiriz var değişmeye gerek yok derseniz sorun yok (araç 98.000 km de )
Bence değiştirin. Antifriz sadece suyun donmasını engellemiyor aynı zamanda devir daim pompasını yağlıyor ve korozyonu önlüyor. Zamanla su ilave edildiyse içerideki sıvı seyrelmiştir. Orijinali yeşil renk ( mavi renkte olur) G11 etilen glikol bazlı antifriz ile değiştirmek gerekir. Emin olmak için şırınga yardımı ile radyatöre kapağından sıvı alıp rengine ve koyuluğuna bakabilirsiniz.
G12 ben koymazdım. Kitapçı Ben organik koyan pek duymadım bende koymadım. G11 Yeşil renk antifriz ile her sene değiştiriyorum. G13 kesin koymayın alman araçları kullanıyor genelde onları ve etilen gliserin bazlı antifrizdir. Sistemde sıkıntı yaratabilir. G12 tercihi size kalmış bir şey diyemem.
Teşekkür ederim peki hangi markayı kullanıyorsunuz siz? Birde bir youtube videosunda önemli olan renk değil deniliyordu her sınıftaki antifiriz her renk olabilir diyordu şu videoda da bir açıklama var bu konuda sizlerin görüşü nedir
Antifiriz 2 yılda 1 değiştirilmeli diye düşünüyorum ki ustaların da söylediği bu. Sebebi antifiriz hala donmayacak seviyede olsa bile zamanda küfleniyor ve değdiği her yere zarar verip eritiyor. İlgili videoları YouTube da kendin de bulabilirsin. Bende hiç bekleme değiştir bir an önce.
Benim aracım 2017 model ceed. Kullanma kılavuzunda aşağıdaki gibi yazıyor. Tavsiye edilen motor soğutma suyu • Soğutma suyu eklerken, sadece deiyonize edilmiş su veya yumuşak su kullanınız ve asla fabrikada doldurulan soğutma suyuna sert su ilave etmeyiniz. Uygun olmayan soğutma suyu karışımı ciddi arızalara neden olabilir veya motora zarar verebilir. • Aracınızın motorunda alüminyum parçalar yer almaktadır ve motorun paslanmaya ve donmaya karşı korunması için etilen-glikol tabanlı soğutma suyu karışımı kullanılması gerekir. • Alkol ya da metanol içeren soğutma suyu karışımı kullanmayınız ve bu maddeleri belirtilen soğutma suyuna karıştırmayınız. • %60’tan fazla veya %35'ten daha az antifriz içeren bir soğutma suyu karışımı kullanmayınız, bu karışımın etkinliğini azaltacaktır.
Benim klavuzda da bu şekilde yazıyor ama g11, g12 (ki bunda da etilen glikol içerikli yazıyor) g13 bunlardan hangisini kullanmamız en doğrusu olur?
Daha önce aşağıdaki iletiyi yazmıştım. Antifriz konusu çok karışık. Bir ara bulabildiğim tüm markaların tds lerindeki aşınma testi sonuçlarını karşılaştırmaya başlamıştım. Hatırladığım kadarıyla Motul paylaşmamıştı, Shell'de de test sonuçları yoktu yüzeysel bilgiler vardı. Total ve Mobil'de daha detaylı bilgiler var. Bu test sonuçlarını uzman gözüyle değerlendirip yorumlayabilecek kimyacı arkadaşlar yardımcı olabilirse daha sağlıklı olur düşüncesindeyim. Aslında HOAT bir ürün belki daha iyi olabilir ama onu da piyasada bulabilmek sanırım çok zor. https://www.kiaclubtr.com/threads/kia-rio-hangi-antifriz.16038/#post-260469
otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği antifrizden başka tür kullanılmamalı, örneğin Alman arabaları için kullanılan antifriz kırmızı olur, kore arabaları ise mavi&yeşil türünde. bende Hyundai var, gittim kırmızı aldım, hortumları patlattı. aracınız bakımlı ise, sadece antifrizin donma derecesini ölçtürün, iyi ise değiştirmeyin. 4-5 senelik fabrika çıkışı antifriz ile dolaşan bir çok araba var. antifriz haznesinin altında tortu oluşmaya başlarsa değiştirmenizi öneririm.
Yazınızı okudum çok güzel izah etmişsiniz bende tam böyle düşünüyorum etilen glikol içerikli kullanın demiş başkada bişey dememiş.Belirtiğiniz gibi etilen glikolda zaten 80 yıldır hepsinde var o halde ne kullanacağız belli değil? g12 denilen organik olanını kullananlar hortumlar patladı falan diyor g11 ise sanki biraz eskide kaldı gibi zaten google ye g11 antifiriz yazdım bişeyde bulamadım çoğunlukla g12 var piyasada acaba motulun g13 olan antifirizini kulansam kötü bir tercih mi yapmış olurum bilmiyorum. https://www.hepsiburada.com/motul-inugel-g13-37-c-5-litre-p-HBV00000254BH
Antifriz konusunda etilen glikol - gliserin ve G11-G12-G13 dışında hala kesin bir bilgi yok. Benim orijinalden yeşil renk çıkmıştı. O yüzden yeşil G11 alıp kendim değiştiriyorum. 7 seneden sonra ilk defa geçen sene bu zamanlar değiştirmiştim. Şimdi yine değiştirdim içerideki antifriz paslı yeşil olmuş. Son 1 yılda yeni koyulan antifriz 7 yılda baya pası çözmüş. Antifriz değiştirmeyin diyenlere inanmayın. Kia & Hyundai ve bir çok marka yeşil renk antifriz kullanıyor. Kırmızı renk antifrizler genelde g12 ve üzeri olduğu için piyasada genelde alman araçlarında kullanılır. Kullandığım marka DOILL yeşil konsantre G11 antifriz ve 2. kullanmam memnunum. Not: Kia & Hyundai için yeşil yada mavi renk G11 en garanti antifrizdir.
Doill'in web sayfasında ürünle ilgili detaylı bilgi yok. Hangi standartları karşıladığını belirtmemişler siz G11'i karşıladığını ürün üzerinde mi okudunuz? Geçen sene yeni kullandığınız antifriz bayağı pası çözmüş diyorsunuz fakat yeni kullandığınız paslandırmış olmasın? Aslında multimetre ile soğutma sıvılarının galvanik korozyon durumlarına da bakmak gerekiyor sanırım.
Yeni koyduğum antifriz yapamaz. Eskisi hiç değişmedi eksildikçe üzerine su tamamlandı ve haliyle karışım seyreldi. 7 yıl sonra yeni antifriz konulunca haliyle az da olsa oluşan pası söker. Antifriz konusunda N11 de G11 olduğu yazıyor ve almadan önce fabrikadaki satıcı kimya mühendisi arkadaşla da görüştüm. Değiştirdikten sonra radyatör fanı daha az devreye girmeye başladı. Değişimden önce sık sık çalışıyordu. Castrol Radicool mavi koyan da çok kullanıcı var. Antifrizi ( - ) kaça kadar koruduğunu Refraktometre ile ölçmek gerekiyor. Ben ölçtürmedim direkt değiştirdim.
Ben antifrizin donma ısısından değil galvanik korozyona neden olan elektrik iletkenliğinden bahsetmiştim. Bunu da multimetre ile ölçebiliyorsunuz, böylece antifrizin öngörülen ömründen önce de değiştirmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.