10 Kasım LPG KABLO

Kia Rio Problemlerim

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda mantris tarafından 5 Haziran 2013 tarihinde açılan konu

  1. mantris

    mantris Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Mayıs 2013
    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
    Aracım Kia Rio Dizel 2007 138Bin Km de model bikaç sorunum var sizlerle paylaşıp fikir almak istedim.

    1. Araç her zaman yapmasada bazen 3000 devirde kitleniyor sanki araç boş vitete gibi gazı boşa veriyor.(Enjektörleri yeni temizlettim) EGR Manifolt temizliğini yarın yaptırcam başka fikri olan??

    2. Araç aşırı titriyor rolantide bile belki Grande Puntodan sonra böyle gelmiş olabilir:))Ben Motor kulaklarından şüpheleniyorum en çok bozulanı hangisi deneme yanılma yapıp masrafa girmek istemiyorum

    3. Gaza basıp bırakınca rolanti 10bin devirde kalıyor 2-3 sn sonra 8 9 bin standart değerine geçiyor bu normal mi?

    4.Ön taraftan gacur gucur bir ses geliyor oözellikle araç yaylanınca sanki metal demire sürtmesi gibi bir ses

    5.Direksiyın sağa sola dönerken vu vu diye bir ses çıkarıyor
     
  2. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Merhabalar mustafa bey foruma hoşgeldiniz. Zahmet olmazsa birde kendinizi tanışma konusunda tanıtırsanız çok seviniriz. Teşekkürler...
     
  3. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    İyi günler.
    1 -3 - maf sensörü ve hava akış metre kontrol - rail hattı basınç müşüründe arıza olabilir. turbo selenoid valfi kontrol , egr tıkanmasıda söylediğiniz gibi çekiş düşüklüğü ve fazla yakıt sarfiyatına neden olur ; ama araç kara duman atar. genelde belirli bir devirde sabit kalmanın nedeni hava akışmetredir
    2- şanzuman ve motor takozu kontrol
    4 - viraj demir orta lastiklerinde aşınma olabilir. salıncak burçları kontrol
    5- direksiyon kutusu ve pompası kontrol sistemde kaçak olabilir , veya direksiyon yağını değiştirip bir kontrol edin yağ özelliğini yitirmiş olabilir, v kayış aksamı kontrol. kasnaklarda bozulma olabilir. o gurupta ses yapar.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 5 Haziran 2013
  4. maviateş

    maviateş Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Mart 2013
    Mesaj:
    430
    Alınan Beğeniler:
    44
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ömer F.Y.
    Araç Modeli:
    Ceed 2013 - 1.6 CRDI Otomatik
    hosgeldiniz kazasız belasız surusler.
    iyi forumlar
     
  5. krmgrgn

    krmgrgn Sürücü

    Katılım:
    2 Mayıs 2013
    Mesaj:
    92
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    KEREM GÖRGÜN
    Araç Modeli:
    2012 CEED SW MOTİON MT
    Aramıza hoş geldiniz.Umarım en kısa sürede problemleriniz hallolur.
     
  6. mantris

    mantris Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Mayıs 2013
    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Cevaplar için çok teşekkürler. 1-3 hariç diğerleri sizin yazdığınız şekilde çözüldü. Titreme olayına hala çözüm tam olarak bulunamadı sanırım kabullenip böyle kullanmak lazım. Maf sensörü hava akışmetresi aynı parça değil mi cahillimi bağışlayın değilse hangisi oluyor servisin cevabıda hava akışmetresi olabilir şeklinde idi bu sönsör temzilettirsem acaba işe yarar mı?
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 6 Haziran 2013
  7. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Maf sensörü aracın turbo radyatörünün üzerinde bulunur ( aracı karşınıza alınca sağ farın arka kısmına rastgelir radyatöre 10luk 2 civata ile bağlanmıştır. soketini çıkarıp parçayı anahtar yardımı ile sökün , civataları söktükten sonra parçayı biraz kuvvet uygulayarak çıkarmanız gerekir. bir bez yardımı ile silin , daha sonra temizlik sprayı ile yıkamanız gerekli, ( aracınızda bir değişiklik olmazsa mutlaka arıza taraması yaptırın ) hava akış metre yi temizlemek için ayrı spraylar satılır ama. parça sorunlu ise temizlik işe yaramaz

    titremeyi rolentide direksiyonda hissediyorsanız direksiyon mafsalında da boşluk olabilir , seyir halinde titreme varsa akisler kontrol
     
  8. mantris

    mantris Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Mayıs 2013
    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Öncelikle böyle bir site kurdunuz için teşekkür ederim Türk insanının KIA markasına karşı bir çekincesi var halbuki fiat gurubuyla kıyaslarsak arada dağlar kadar fark var kalite donanım olsun. Herkes yedek parça servis olsun zayıf oldugunu düşünüyor lakin alakası yok yedek parçları hyundai ile bire bir aynı birçoğu zaten ortak platform araçları yanlışssam düzeltin.

    İnşallah hava akışmetresinde sorun yoktur. Sanırım pahalı bir parça bu Maf sensörünü tarif ettiniz gibi söküp temizletcem üstadım.

    Titreme olayına gelince sadece direksiyon değil ön konsül dahil titriyor Hatta koltuktan bile hissediyorum . Enjektörleri temizlendi ilk aldım gibi Bosh Car servise gittim yakıt inanılmaz çok yok bilgisayarı 9LTgösteriyor aşırı yoğun trafiğede girmedim.Bu normal mi? Ben Punto ile 6.5 i gördümde servise gidiyordum bir arızası mı çıktı diye:)) Egr Manifolt boğaz kelebek temizliği yaptıracağım işen izin aldım servise gitcem.
     
  9. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    servise gittğinizde motorun çalışması ile alakalı yorum yapılmı ? "sarsıntılı çalışıyor , şakırtı sesi var" vs.
    titreşimin başlıca nedeni 4 bağlantı takozununda kırık olmasıdır( şanzuman üstü , motor katozu , ön ve arka travers bağlantı takozu)
    aşırı bozuk enjektörler aracı sarsıntılı çalıştırır ( sökülüp cihaz ile revüzyon yapılması gerekir) aracınızın km'sini bilmiyorum km bir etkendir.

    aklımdan geçen olmasını istemediğim diğer seçenek.. motorun içinden gelen yatak sesi.. bu ihtimal çok düşük

    bence aracınızı yetkili servise götürüp bir check up yaptırın.. 1-30 haziran dönemi nedeniyle ücretsiz check up işlemi mevcut . ama aracınızı götürmeden önce gitmek istediğiniz servis ile ön bir görüşme yapıp randevu alın.
     
  10. mantris

    mantris Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Mayıs 2013
    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Motorun çalışmayla ilgili yorum mükemmele yakın dediler dinamometrede araç 165km hızda 106,8 beygir üretti. Expertiz raporları bunlar. Enjektörler revizyona girdi demiştim bir önceki mesajımda aracımın km si 138.000 de sizinde dediğiniz gibi benimde aklıma takozlar geldi lakin hangisi oldunu bilemedim servis deneme yanılma yapıcak dolayısıyla bir sürü masrafa gircem bundan dolayı en çok bozulan takozu hangidir diye sormustum??Ve fiyatları hakkında bilgisi olan var mı acaba??
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Mustafa Bey merhaba.Aramıza hoş geldiniz.Aracınızı kazasız belasız kullanmanızı dilerim.Mustafa Bey olabilecek tüm olasılıkları açıklamış ve bu paylaşımı için kendisine teşekkür ederim.Kulakçıkların servis fiyatını Mustafa Bey mutlaka ekleyecektir.
    Geçmiş olsun.
     
  12. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    enjektörler sökülerek tamir takımları değiştiyse ok kusuruma bakmayın. bazen enjektörleri sökmeden cihaz direk yakıt girişinden katkı vererek temizleme yapıyorlar. esasında belirli aralıklarla yapılması gereken bir işlem ama sıkışma olmuş enjektörler için çözüm değil.

    motor takozları konusuna girersek esasında 4ünü de değiştirmek en iyisi yakın zamanda bende değiştirmek istiyorum. torku yüksek araçlarda sürekli görülen bir problemdir. en fazla aşınma ; sıralama yapacak olursak sağdaki ( v kayışı aksamı taraftaki) soldaki şanzuman takozudur ( hava filtre kabının altında ) ve nadiren travers arkasındaki bozulur( bu takozun bozulması direksiyonda titreşim yapar diğer takozlardaki bozulmayı kasis geçişlerinde veya araç stop ederken lakırtı sesi şeklinde hissedersiniz) . fiyatlarına yarın bakarız.,)
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 7 Haziran 2013
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :thumbup1:
     
  14. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    rica ederim Hakan bey .. aile olmanın gereğini yapıyoruz değil mi :) hem sorular benim çalıştığım kısımdan çıktı :)
    saygılar..
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Emeğinize açıklamanıza sağlık:)
     
  16. mantris

    mantris Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Mayıs 2013
    Mesaj:
    12
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Estafurlah Ben bu problemleri yazıyorum ki hem benim işim görülsün sizin gibi üstatlarımız cevaplasın herkes yararlansın işten anlamayan kendini usta sanan sansarlar var(kusra bakmayın) deneme yanılmayla ile utanmasa komple motor yaptırcak. Bu tarz insanlar adamı arabasından soğutuyor bir amortisor montajında civatıyı sıkmaktan aciz usta komple ön takım yaptırdı problem çözülmeyince aaa civatası gevçekmiş diyince düşününki benim psikolojik durumumu. Bu tarz siteller hem kia kullanıcıları bilgilendirmek ayrıca bu markanın kaliteli bir marka oldunu ispatlamak için bir minet bence.

    Tam olarak sizin yazdınız gibi yapıldı bu temizliği İstanbul Bostancıdaki Bosh Car servisinde yaptırdım söküldü tamir seti takıldı anlamadım şekilde gövdesi beyaza boyanıp motora monte edildi:))

    Araç stop ederken lakırtı yaptığı doğru sanırım tranvers takozlarında sorun fiyatları hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
     
  17. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    218101G100 - motor montaj braketi (hidrolikli) 143,36 TL ( v kayışı tarafındaki )
    218301G100 - şanzuman montaj braketi - 206,17 ( hava filtre kutusu altındaki)
    219301G200 -50 - motor takozu arka - 182,02 (travers arka)
    219101G200 -50 motor takozu ön - 154,63 (travers ön )
     
  18. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Doğru tespite nedenir? :thumbup1:
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
  20. İhsan

    İhsan Acemi Sürücü

    Katılım:
    27 Kasım 2010
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    stop ederken lakırtı sorununu hallettinmi acaba?
     

Bu Sayfayı Paylaş