10 Kasım LPG KABLO

Kia Motors Hakkında

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda Serdar tarafından 5 Eylül 2010 tarihinde açılan konu

  1. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.977
    Alınan Beğeniler:
    883
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    [​IMG]

    Üretildiği ülke: Güney Kore
    Kurucusu: Chung Ju Yung



    Kia, 1944 yılında Güney Kore'de kurulmuştur. Kore'nin ilk bisiklet ve otomobil üreticisidir. 1998 yılında Hyundai ve Daimler-Chrysler ortaklığındaki konsorsiyum tarafından satın alınmıştır. Kia gerçek anlamda atılımını bu noktadan sonra gerçekleştirmiştir. Vizyonunu genişleten Kia Motors şirketi, araştırma-geliştirme faaliyetlerine çok önem vermiştir. Kia Motors ABD'deki başarısını Avrupa'ya taşımak için Avrupa müşterisine yönelik ürünlerini pazara sokmuştur. Cerato, Rio Picanto, Magentis gibi modelleriyle ülkemizde çok başarılı satış grafikleri yakalayan Kia asıl başarıyı SUV modelleri olan Sorento ve Sportage ile yakalamıştır. Türkiye'de üst üste 4 yıl boyunca En Çok Satan 4x4 ünvanını elinde bulunduran Sorento'nun en yakın rakibi yine Kia modeli olan Sportage'dır. [kaynak belirtilmeli].

    Kia Motors'un belirlediği 2010 hedefi olan Dünya'nın en büyük 5. otomobil markası olma yolunda bir çok yeni sponsorluk anlaşmaları yapmıştır. Tenis ve futbol sporlarındaki sponsorluklarına Fifa ile 2007-2014 yılları arasında Ana Sponsorluk Antlaşmasını imzalayarak yenisini eklemiştir.

    Kia Motors'un Türkiye distrübitörü Anadolu Grubu kuruluşu olan Çelik Motor'dur.

    Kaynak : Vikipedi
     
  2. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    2007 tarihli Kia Motors Şirket Tanıtımından Alınmıştır

    Aşağıdaki yazı 2007 tarihli Kia Motors Şirket Tanıtımından Alınmıştır.

    Güney Kore
    KIA Motors (KMC), Güney Kore'nin ikinci büyük otomobil üreticisidir.
    Güney Kore, kore yarımadasının güney yarısında yer alan ve resmi adı Kore Cumhuriyeti olan bir Doğu Asya ülkesidir.

    Güney Kore nüfusunun yaklaşık yarısı dünyanın üçüncü büyük metropolü ve ülkenin en büyük şehri olan başkent Seul ve etrafında toplanmıştır.

    Güney Kore ekonomisi 1950'lerden itibaren hızla gelişerek, günümüz dünya ekonomisinde 10. sıraya yerleşmiştir. Doğu Asya Kaplanlarından birisi olarak otomobil, elektronik, gemi inşaatı ve çelik gibi malzemenin ve daha sonra dijital ekranlar, cep telefonları ve yarı iletkenler gibi yüksek teknoloji ürünlerinin ihracatı ile hızlı bir ekonomik büyüme gerçekleştirmiştir. Güney Kore ayrıca dünyanın teknoloji alanında oldukça gelişmiş ve dijital alt yapıya sahip ülkelerinden birisidir.

    Güney Kore'nin para birimi won'dur. ₩ olarak belirtilen won'un Latin alfabesindeki karşılığı standart Kore klavyesinde ("\") karakteri ile karşılanan = ("=") ile birlikte W harfi ile yapılır.

    KMC' nin Tarihi
    KIA Motors; 25 Mayıs 1944 tarihinde Seul civarında "Kyungsung Precision Industry" adı altında küçük bir bisiklet üreticisi olarak kurulduğundan bu yana büyük gelişme kaydetmiştir.

    1951'de Kore'nin ilk bisikletlerini ürettik.

    On yıl sonra 1961'de KIA, Kore'nin ilk motosikleti olan C-180'i üreterek Kore motorlu araç tarihini başlatmıştır.

    KIA daha sonra 1962'de Kore'nin ilk üç tekerlekli kamyonu K-360'ı ve 1974'de ise ülkenin ilk binek aracı olan Brisa'yı üretmiştir. Bir yıl sonra 1975 yılında Kore, 10 adet Brisa kamyonetten oluşan küçük bir siparişi Orta Doğu ülkesi olan Katar'a gönderen KIA, Brisa kamyonetleri ile ilk otomobil ihracatını gerçekleştirmiştir.
    Oldukça yaygın bir inanışın aksine KIA, Kore otomobil sanayisine öncülük etmiştir.

    1986 yılında KIA, Ford Festiva ve Mazda 161 olarak da bilinen Pride modelini üretmek için Ford ve Mazda ile ortak olacak kadar köklü bir kuruluş haline gelmişti. ABD'de satılan ilk Ford Festiva'lar, ülkede ilk olan Sohari'deki KIA'nın yeni entegre üretim bandında üretilmiştir.

    KIA; Hyundai-KIA Otomotiv Grubu'na katılarak 1998 yılında dünya çapında gerçek bir otomobil üreticisi olmuştur. Şirket bu dönemde küçük ve maliyeti düşük araçlar üretmesiyle ünlüyken, 2002 yılında Sorento'nun piyasaya sunulmasıyla tamamen yeni bir alana geçiş yapmıştır. KIA bu tarihten sonra geçmişe dönmemiştir.

    2005 yılında Hyundai-KIA Otomotiv Grubu 52 milyar Dolar civarında gelir elde etmiştir. Geçen yıl Grubun toplam gelirde Korea Electric Power Corporation şirketini geçerek Samsung'un ardından Kore'nin ikinci büyük şirketi olduğu bildirilmiştir. İnsan gücü açısından değerlendirildiğinde, Grupun dünya genelinde 110.000 çalışanı vardır. Hyundai-KIA Otomotiv Grubu'nun 28 adet yan kuruluşu vardır.

    Marka tehaüdü
    KIA Motors bu yılın başında dünya genelinde yeni bir marka yönetim stratejisi oluşturarak her bir markada bütün değerlerini artırırken, diğer taraftan iki markayı da tam anlamıyla ayırmayı amaçlamıştır.

    KIA, artık "heyecan verici ve güçlü" marka özelliklerini elde edecek; genç, kendine güvenen ve maceraperest müşteriler üzerinde yoğunlaşacaktır.
    Yeni marka stratejimizle birlikte, KIA dünya genelinde yeni bir marka sloganı yaratmıştır - "The Power to Surprise" (Şaşırtma Gücü), otomotiv dünyasında sürekli yenilikler yaratarak müşteri beklentilerinin üzerine çıkmak için dünya genelinde verilmiş bir sözdür.

    Global satış ağı açısından bakıldığında KIA; dünya çapında 179 distribütörü, 155 ülkede 3300 deniz aşırı bayisi ile sürekli büyüyen bir ağa sahiptir.
    Ürünlerimizin satış ve pazarlamasını kontrol etmek için Orta ve Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika, Batı Avrupa, Doğu Avrupa ile Asya Pasifik olmak üzere 5 bölgede merkezi vardır. Ayrıca 13 tane satışa yönelik yan kuruluşumuz ve 5 ulusal satış ofisimiz bulunmaktadır.
    Dünya genelinde iş gücü açısından bakıldığında, KIA dünya çapında 32.500'ün üzerinde çalışana sahiptir.

    Gelişen ürün seçeneklerimiz ve yükselen marka imajımızın sonucunda KIA otomobilleri dünya çapında büyük bir övgü ve ün kazanmıştır.

    KIA Opirus ve Cerato; Strategic Vision tarafından 'Most Delightful Vehicle" (En Zevkli Araç) olarak adlandırılırken, Opirus daha önce ABD'deki JD Power ve Associates APEAL çalışması tarafından "üst orta boydaki en iyi araç" olarak seçilmiştir. Aynı çalışmada KIA Sportage segmentinde en iyi SUV aracı olarak seçilmiş ve ABD'de kendisine Kuzeybatı Otomotiv Basın Birliği tarafından 'sınıfının en iyisi" unvanını verilmiştir.

    Orta ve Doğu Avrupa'da 12 üyeden oluşan 'mevcut pazar"da Clio ve Focus gibi rakipleri geride bırakan KIA Rio otomobilleri "2006 yılının en iyi otomobili" unvanını kazandı. Autobytel tarafından "Most Improved New Car" (En İyi Geliştirilmiş Yeni Otomobil) adı altında verilen "Editors' Choice Award" ödülünü kazanmıştır.
    Dünya çapındaki otomobil uzmanları tarafından verilen bu ödüller ve diğerleri KIA'nın dünya çapında liderliği elinde bulunduran araçları üretip pazarladığı gerçeğinin altını çizer. Bu ayırt edici ödüller marka gelişimimiz için önemlidir ve istenilen etkiyi yaratabilmek için müşterilerimize, bayilerimize, çalışanlarımıza ve basına duyurulmalıdır.

    Konsept otomobiller
    Ürün segmentinin haricinde, KIA aynı zamanda şirketin geleceği hakkında ipuçları veren şık konsept otomobiller de üretmektedir. Bu otomobiller uluslararası basında oldukça dikkat çekmiştir.

    KIA konsept otomobilleri gelecek düşüncesiyle üretildiklerinden, ekranda gördükleriniz önümüzdeki yıllarda dünya genelinde otomobil kullanıcılarının hizmetine sunulmak için KIA tarafından üretilecek araçlar hakkında iyi bir fikir verebilir.

    Burada en yeni konsept otomobillerimiz yer almaktadır ve hepsi günümüz otomobil kullanıcılarının gelecekteki otomobil beklentilerini yansıtan araç modelleridir. Bu otomobillerin tümü otomobil basını tarafından pek çok olumlu eleştiri.

    Uluslararası çalışmalar ve üretim
    Şimdi Kore'deki üretimden başlayarak özellikle KIA Motors üzerinde duralım.

    Mevcut ulusal üretim kapasitesi yaklaşık 1.4 milyon araçtır. Dünya genelinde farklı ülkelerdesadece montaj şeklinde üretilen, kayda değer miktarda araç bunun dışında kalır.

    Binek otomobillerimizi çoğu Sohari fabrikamızda ve amiral gemimiz Hwasung fabrikamızda üretilir, ve her ikisi de Seul civarında yer alır.

    A-segmentinde yer alan Picanto; Seosan'daki ortak binamızda üretilirken, ticari aracımız olan Sportage SUV, güneydeki Gwangiu'da.

    Ulusal üretim etkinliklerimiz KIA araçlarının oldukça ucuza mal edildiği 6 ülkedeki faaliyetlerle desteklenmektedir. Bu faaliyetlerin yıllık üretim kapasitesi 200.000 araçtır. Çin'deki fabrika Donfeng Yueda Motors ile ortaklaşa kurulmuştur, diğer fabrikalar ise KIA'ya ait değildir.

    En geniş çaplı dış üretimimiz yılda 130.000 araç üretim kapasitesi ile Çin'de gerçekleşmektedir. Ancak, geçen yıl Çin'de yapımına başlanan ikinci fabrikamız Çin'in toplam üretim kapasitesine 300.000 adet araç ekleyecektir.

    2006 yılında üretime başlaması planlanan Slovakya'da kurulan Avrupa'daki ilk fabrikamız ile güçlenerek dış üretim kapasitemiz üç katına çıkacaktır, KIA otomotiv alanında dünyanın en stratejik bölgelerinden ikisinde gerçekleşen güçlü üretim faaliyetlerinden yararlanacaktır.

    Uluslararası çalışmalar, araştırma ve geliştirme
    Bugün Namyang ARGE merkezimizin yanı sıra, ABD'de Los Angeles ve Detroit, Almanya Russelsheim, Çin ve Japonya olmak üzere KIA ve Hyundai'nin ortaklaşa çalıştırdığı deniz aşırı dört ARGE ve tasarım merkezi vardır.
    Stratejik bölgelerde bulunan bu tesisler, ileride daha ayrıntılı olarak açıklayacağımız "globalleşme" stratejimizin temelini oluşturmaktadır.

    2005 yılında KIA gelirinin %6'sını ARGE çalışmalarına harcamıştır.
    Hyundai-KIA çevre araştırma çalışmalarının yeni merkezi olan Hyundai-KIA Teknoloji Merkezi, Hyundai-KIA'nın daha temiz çalışan ve ekonomik araç geliştirme çalışmaları için yeni sinerjiler oluşturacak ve bunların etkinliğini artıracaktır.
    Bu yeni merkez hem Hyundai'nin hem de KIA'nın ürün geliştirme, üretim, satış, servis sonrası ve araç geri dönüşümü gibi alanlarda artan çevre yönetmeliklerine etkin biçimde uyum sağlamasına yardımcı olacaktır.

    ABD'de Yeni Hyundai-KIA Amerika Teknik Merkezi, Inc. (HATCI) karargâhlarının Ann Arbor'ın dışında, Michigan'daki gösterişli açılışları ile mevcut ve yeni Hyundai ve KIA ürünlerinin ABD piyasasındaki araştırma ve inceleme, tasarım, emisyon, dayanıklılık testi ve sartifikasyon gibi alanlarındaki gelişimi desteklenecektir.
     

Bu Sayfayı Paylaş