10 Kasım LPG KABLO

Kia Cerato Maf (Hava Akış) Sensörü Temizliği

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda engo tarafından 26 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu

  1. engo

    engo

    Katılım:
    22 Temmuz 2013
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    3
    Arkadaşlar hani derler yaa...
    Bir Erkeğin Kalbine Giden Yol Midesinden Geçer Diye,
    Ben de Midesine Düşkün Bir Kardeşiniz olarak Konuya Buradan Girmek istedim...

    Hani bizim her gün kahrımızı çeken , kapımızın önünde duran , kapısını kilitleyince dönüp bir kez daha baktığımız Koreli minik kaplanlarımız var ya, işte bu canavarların kalbine''motoruna'' giden yol da , mecburen onların ''midelerin den'' yani hava akış dinamo metrelerin den geçiyor...

    Peki Ama Nedir bu Dinamometre :

    Arkadaşlar bu dinamometreler malum hepinizin bildiği üzere, çok hassas parçalar olup, fiyatları da cüsselerine göre bayağı tuzludur desem yeridir herhalde. Bundan 3-4 sene önce şeytana uyarak meraktan, bunun içinde ne var diye bir tanesini kırmıştım, ben içinden çok karmaşık elektonik devreler filan çıkıcak diye beklerken , çıka çıka içinden 4-5 tane iç içe geçmiş, basit kesitli, incecik kafes teli şeklinde teller çıkmıştı...

    Bende dedim herhalde biri bana şaka yapıyor...
    sonra baktım acaba yanlış parca'yı mı sökmüşüm diye
    yok parça doğru ama içinden çıkan, benim beklediğim şey değildi.

    tabi hemen yenisiyle değiştirdik... Sorun Çözüldü

    İnsanın başına ne geliyorsa ya bilgisizlikten ya da yeteri kadar ilgisizlikten geliyor.

    Aslında hiç de değiştirmeye gerek yokmuş, Yetkili Servise boşu boşuna bir sürü para vermişiz. birazcık sevgi(1-Kutu-Balata-Spreyi) birazcık da ilgi(1-Yıldız-Tornavida) aracın bütün çekiş sorunu Çözmeye fazlasıyla yarıyormuş da biz bilmiyorduk.

    Bunun İçin :

    Arkadaşlar,
    1-Aracınızın park halinde olduğundan ve kontağının kapalı olduğundan emin olun...
    2-Motor Kaputunu açın
    3-Hava filtresinin üst kapağını açmak için kapağın dört bir kenarındaki mandalları aşağı yöne doğru indirin.
    4-Tüm mandallar açıldıktan sonra, hava filtresinin kapağını yukarıya kaldırın ve içindeki hava filtresini çıkartın
    5- hava filtresinden sonraki emiş hortumunun üstündeki yuvarlak kelepçeyi, yıldız tornavidayı kullanarak gevşetin.
    6-hava filtresinin üst kapağını sökmeden önce , hava akış dinamo metresinin sensör bağlantı giriş soketini yerinden çıkartınız. bu fişi kendinize doğru çekin ve yerinden çıkarın.
    7-Gevşettiğiniz kelepçenin içinden, hava filtresinin üst kapağını ve kapağın bitimine monte edilmiş hava akış dinamo metresini çıkartın. bu iki parça vidalarla birbirine vidalanmış olup bir bütündür, siz isterseniz bunları ayrı ayrıda sökebilirsiniz, yalnız bu işleme çok gerek olmayıp, siz bir seferde ikisini de birden çıkartın. böylece sökmek ve takmak daha pratik hale geliyor.

    Kelepçeyi gevşettikten sonra zaten hava filtresinin üst kapağını kendinize doğru çekerseniz iki parça da , bir bütün olarak size doğru gelecektir.

    8-Çıkarttığınız hava filtresinin üst kapağının bitiminde hava akış dinamo metresi yer almaktadır. bu parcanın iki uçuda yuvarlak uçlu olup, siyah, sert plastikten yapılmış önünde sensör soket girişi bulunan oval huni şeklindeki parçadır.
    Balata spreyinizi iyice çalkaladıktan sonra sökmüş olduğunuz hava filtresinin üst kapağının içinde bulunan hava akış dinamo metresinin içerisine, önünden ve arka tarafından olmak üzere , hava giriş ve çıkış yüzeylerine iyice püskürtün.

    Kullanmış olduğunuz Balata Spreyleri hem bir yüzey temizleyici gibi hemde uçucu kimyasal bir madde gibi özelliklere sahip olduğu için otomotiv sektöründe çok tercih edilen bir üründür.
    balata spreyi hava akış dinamo metresinin içinde biriken bütün tozu, toprağı, zararlı atık toksit maddeleri temizlediği gibi kurumasını da neredeyse 10-15 saniye gibi kısa bir zamanda buharlaşarak tamamlamaktadır.
    9-Çıkarttığınız hava Filtresini Yatağına yerleştiriniz.
    10-Temizleyip Kurutmuş olduğunuz , hava filtresinin üst kapağını ve hava akış dinamo metresini yerine takınız.
    11-Fişini çıkarttığınız, hava akış dinamo metresinin fişini eski sökümü yaptığınız sensör soketine takınız.
    12-hava filtresinin çıkışındaki hava akış dinamo metresinin ucunu hava emiş hortumuna tekrar takınız, ve kelepçeyi yıldız tornavida vasıtasıyla sıkarak boşluğu kalmayıncaya kadar gerdiriniz.
    en son olarak da hava filtresinin üst kapağını yerine takarak, önceden indirmiş olduğumuz emniyet mandallarını yerine oturtunuz. elinizle gergi mandallarını iyice kontrol ederek kapakların yuvalarına arada boşluk kalmadan oturduğundan emin olun.
    Hava akış metresi genel temizliği için yapacağımız tüm işlemimiz bu kadardı, bundan sonra

    13-Motor kaputunu Kapatarak aracınızı tekrar çalıştırın

    Yapıcağınız Bu Basit İşlemden sonra aracınızın çekişinin arttığını, yakıt tüketiminizin eskisi gibi normale düştüğünü ve aracınızdaki kayıp performansın ortaya çıktığına şahit olacaksınız...

    Umarım sizlere bir nebzede olsa aydınlatıcı olabilmişimdir...
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 30 Kasım 2013
    ogun, plectrum ve Köksal bunu beğendi.
  2. EXAdvance

    EXAdvance Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2013
    Mesaj:
    713
    Alınan Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Ankara
    Güzel anlatım olmuş, akşam eve geçince okuyacağım, teşekkürler.
     
  3. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    çok güzel bir anlatım olmuş. Emeğinize sağlık.
    Birde foto olsaymış tadından yenmezmiş :)
    Paylaşım için teşekkürler
     
  4. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    Şimdi arabaya gidiyorum .
    Deneyeyim teşekkürler:)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    İşlem tamam:D
     
  5. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    balata sprayı kullanmak her zaman işe yaramayabilir . balata sprayının bazı plastikleri eritme özelliği var , hava akışmetresyi temizlemek için kullanılan spray ayrıca satılır. elektronik temizleme sprayı daha çok güvenli olur
     
  6. atamanbey

    atamanbey Sürücü

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    68
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Kenan BUDAK
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDI EX Advance
    maviyesil1979 bunu beğendi.
  7. centillboy

    centillboy Sürücü

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesaj:
    100
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar Bahar
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Merhaba mustafa bey önümüz hafta sonu belki kolları sıvayabiliriz bahsettiğiniz sprayin bir ismi varmı daha doğrusu markası birde inşallah olmaz sökerken kırdık çatlattık fiyatı nedir bu paranın pahalı bir şey olduğu söyleniyor ama ne kadardır ona göre kolları sıvayalım şimdiden teşekkürler
     
  8. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    Arkadaşlar cahilliğime verin ama, ben bu "Hava Akışmetre" nin yerini bulamıyorum benim aracımda....

    Az önce bu konuyu okuduktan sonra, benim arabadaki çekiş probleminin sebebi de bu olabilir diye akşamın bu saatinde duramadım ve arabanın hava filtresinin olduğu bölümlerin bi kaç fotoğrafını çektim... aşağıda fotoları ekledim... Bana şu hava akışmetre hangi parçadır acaba gösterebilirmisiniz ALLAH rızası için... dizel ile benzinliler farklımı sizin resimlerdeki parça benim arabada yok... lütfen bi yardımcı olun bana...
     

    Ekli dosyalar:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Dosya Boyutu:
      88,3 KB
      Gösterim:
      91
    • 2.jpg
      2.jpg
      Dosya Boyutu:
      86,7 KB
      Gösterim:
      69
    • 3.jpg
      3.jpg
      Dosya Boyutu:
      92,1 KB
      Gösterim:
      64
    • 4.jpg
      4.jpg
      Dosya Boyutu:
      87,3 KB
      Gösterim:
      66
    • 5.jpg
      5.jpg
      Dosya Boyutu:
      90,2 KB
      Gösterim:
      61
  9. engo

    engo

    Katılım:
    22 Temmuz 2013
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    3
    Normalde bizim dizel araçlarda bu parçanın tam yeri , sizin yüklediğiniz 1. resimde de görüldüğü üzere, hava filtrenizin üst kapağının bitim yerinin uç kısmındadır... kırmızıyla işaretlediğim alan gibi düşünün, yalnız atmosferik benzinli motorlarda turbo donanımı bulunmadığı için bildiğim kadarıyla, bu parçalar üretici firmalar tarafından kullanılamamaktadır...
     

    Ekli dosyalar:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Dosya Boyutu:
      86 KB
      Gösterim:
      72
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 27 Temmuz 2013
  10. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    Teşekkür ederim engin kardeşim ilgin için.
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu

    On numara paylaşım.Elinize sağlık.Sizin paylaşımınızdan sonra bende temizledim.Hep orjinal filtre kullandığım ve yaklaşık 4500 km de bir yenisi ile değiştirdiğim halde kapkara kurum aktı sensörden.
    Paylaşım için teşekkürler.;)

    Kesinlikle bende sensörlerde yağsız kontak spreyi kullanılmasını tavsiye ediyorum;)

    Halil Bey merhaba.Amerika da satılan benzinli 2005 ceratolarda sensörlerin yerleri ilk resimdeki listede olduğu gibi.1 numaralı sensör hava akış sensörü normalde.Ayrıca giriş havası sıcaklığı da buradan ölçülüyor.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Eğer yukarıdakine benzer bir soket sizin filtre kutusunun hemen sonrasında hortumun alt tarafında da yok ise;
    [​IMG]
    Resimdeki borunun ucunu takip etmenizi öneririm.

    Bu arada diğer sensörlerin yerleri ve şekilleri de şöyle;


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ;)









    Ancak sizin eklediğiniz resimlerde böyle bir bağlantı göremedim.
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Bu arada bende temizliği yaparken birkaç fotoğraf çektim;
    Öncelikle bu işi yapabilmek için resimdeki malzemelere ek olarak geride kalıntı bırakmayacak bez de eklemek gerekiyor;)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Hava filtre kapağımız,sensör ve sensör soketi;
    [​IMG]

    Sensör ve soketi;
    [​IMG]

    Öncelikle hava filtre kutusu üst kapağını alt kapağa sıkıca birleştiren klipsleri açıyoruz.Klipsler toplam 4 adet;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Daha sonra da sensör soketini arka tarafında bulunan mandala bastırarak zorlamadan çıkarıyoruz;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sonrasında ise sensörün sol üst tarafında bulunan yıldız arkalı vidayı gevşetmeye ve sensör+filtre üst kapağını turbo emiş hortumuna bağlayan kelepçeyi gevşetiyoruz;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Sensörle birlikte hava filtresi üst kapağını da söküyoruz;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Turboya giden hava emiş hortumu.Hortumun içini bezle sildim.Bez kapkara oldu;

    [​IMG]

    Temizlik işlemini kapalı ve tozsuz bir ortamda yapmıyorsanız;Turboya giden hortumu bezle üstünü örterek kapatıp yabancı madde ve toz girişini engellemenizi tavsiye ederim;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Sensörün filtre kapağı tarafından görüntüsü;
    [​IMG]

    Sonrasında yağsız kontak spreyi ile sensörü ve sensör soketinin erkek ve dişi bağlantılarını iyice temizledim.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bu beyazlıklar daha sonradan kayboluyor.;)
    [​IMG]

    Spreyi sıktığımda resmen siyah kurum aktı;)

    Akabinde bez ile turboya giden hortumun içini,ve sensörün her iki tarafını temizledim.Kontak spreyinden akan bir miktar kurum buralara akmıştı;
    Önce sensörü bezle temizledim.Bez bayağa kirlendi;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Elimin ulaşamayacağı yerleri tornavidanın ucuna bez sarark temizledim.Ancak bu işlemi yaparken dikkat edilmesi gereken bir husus var;

    Sensörün turboya giden hortum bağlantısı tarafında sensöre doğru uzatılış bir diyot mevcut.Bu diyotun bacaklarını bükmeden bu işlemi yapmanız gerkiyor;

    [​IMG]

    [​IMG]
    Diyotun bir bacağı üstteki resimde sensörün sağ tarafında metalimsi çubuk şeklinde görülebiliyor.
    Sonuç;içimin rahatlaması-ama turboya ve aradaki tüm hortumlarda muhtemelen bu kurum mevcut- en azından ulaşabildiğim yere kadar bu yeri temizledim.

    Psikolojikte olabilir ama;sanki araba gaz pedalına daha iyi tepki vermeye başladı;)

    Kolay gelsin:)
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 28 Temmuz 2013
    Köksal bunu beğendi.
  13. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    mustafa bey bizim araçlara serviste yapılıyor mu bu işlem. yok sa kendimiz mi yapacağız.
     
  14. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    çok güzel paylaşımlar var. Emeğinize sağlık
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet bende paylaşımda bulunan tüm üyelerimize teşekkür ederim.
    İsmail rica ederim;)
     
  16. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    Arkadaşlar aracımın çekişinde bariz bir artış oldu.
    Egr ve maifold temizliğide yaptırınca tam rahatlayacak araba
     
  17. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    GDS verileri normal ise akışmetreye dokunulmaz.
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Konu daha sonra arandığında daha kolay bulunabilmesi maksadı ile ilgili sekmeye taşınmıştır.;)
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 30 Temmuz 2013
  19. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
  20. cerato21

    cerato21 Sürücü

    Katılım:
    3 Ağustos 2013
    Mesaj:
    137
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Diyarbakır
    Arkadaşlar bu işlemi yaparken parça kırma ihtimali varmı?
     

Bu Sayfayı Paylaş