1998 yılında Hyundai bünyesine giren Kia, son yıllarda ortaya çıkarttığı şık otomobilleriyle adından daha fazla söz ettirmeye başladı. Kia’nın ilk coupe formlu otomobili Koup, 2008 yılında tanıtılan Forte Koup konsepti üzerinde geliştirildi. Güney Koreli üreticinin C sınıfı sedan modeli Cerato’nun coupe formlu versiyonu olan araç, uygun fiyatı ve çekici tasarımıyla müşterilerin gözüne girmeye çalışıyor. Tasarım Kia’nın yeni tasarım anlayışının yansımalarının görüldüğü Koup’da Cerato modeli ile benzer bir ön kısım var. Kızgın bakışlı far yapısı, kromajlı Kia ızgarası, sportif jantları araca dinamik bir görüntü kazandırıyor. Koup’un profil görünümünde ilk olarak kelebek camın yapısı dikkatimizi çekiyor. Son yıllarda coupe formlu sedanları görmeye alıştık ama sedan formlu coupe otomobile rastlamamıştık. Bu durum kesinlikle kötü durmuyor ve araca kendine özgü bir kimlik kazandırıyor. Arkadan bakıldığında ise daha güçlü bir tasarım hakim. Bagaj kapağının spoiler benzeri uç kısmı, tampon altındaki difüzör ve kromajlı egzoz ucuyla Kia Koup olduğundan güçlü görünüyor. İç mekan Kapıyı açıp içeriye geçtiğimizde ilk olarak kapı camlarının çerçevesiz yapısı fark ediliyor. Bir coupe de olması gerektiği gibi olan camların sportif kimliğe katkısı büyük. Maalesef Koup’un içerisindeki sportif detaylar daha fazla çeşitlenemiyor. Alüminyum pedal takımı ve yan destekleri sedan kardeşi Cerato’dan daha iyi olan koltuklar dışında insanın ruhunu ateşleyecek detaylar yok. Kırmızı aydınlatmaların olduğu derine yerleştirilmiş gösterge paneli şık görünse de sedan kardeşiyle birebir aynı olması şanssızlık. Genel anlamda ergonomik sorunun olmadığı iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi pek çok kullanıcıyı tatmin edecektir. Görüş açıları yüksek arka yapı nedeniyle kısıtlı olan araçla, geri manevralarda dikkatli olunması gerekli. Motor Sedan kardeşi ile aynı motoru kullanan Koup’da 1.6 litrelik benzinli motor görev yapıyor. 6300 d/d’de 124 hp güç üreten atmosferik ünite, 4200 d/d’de 156 Nm tork sunuyor. Sessiz ve uysal bir karaktere sahip motoru yüksek devir bandında tutarak performansını tam olarak yaşayabiliyorsunuz ancak bu da doğal olarak yakıt tüketimini yükseltiyor. 6 ileri manuel şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten aracımız, 0-100 km/s hızlanmasını 10,3 saniyede gerçekleştirip 190 km/s sürate ulaşabiliyor. 1287 kg ağırlığındaki araca ortalama bir performans sunan motor, tüketim değerlerinde kullancısını pek memnun edemiyor. Cerato testimiz süresince ortalama 8,7 lt/100 km yakıt tüketti. Konfor ve yol tutuş Kia Koup’un sporcu tarafı yol tutuş anlamında da parlamıyor. Zorlandığında biraz çabuk önden kayma yaşayan Koup sıradan bir sedandan farklı bir görüntü çizmiyor. Elektronik sistemleri kapatmadığınız sürece tehlikeli bir durum yaşamıyorsunuz. Hafif direksiyonu sayesinde şehir içinde kolay bir kullanıma sahip aracın debriyaj yapısı ve kemikli vites geçişleri sportifliği destekler nitelikte. Bir coupeye göre yumuşak sayılabilecek süspansiyon yapısı ise konfor anlamında memnun ediyor. Yan destekleri yükseltilmiş spor koltukları konfor anlamında da çok başarılı. Üstelik aynı konfor bir coupeden beklenmeyecek şekilde arka koltuklarda da sunuluyor. Koup’un arka koltuklarında oturanlar diz ve baş mesafesi açısından sıkıntı yaşamıyorlar. Sessizlik konusunda da takdirimizi kazanan Kia Koup, çerçevesiz cama sahip araçların en büyük korkusu rüzgar sesi konusunda da gayet başarılı. Güvenlik Kia Cerato Koup’un EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Aynı platformu paylaştığı ikinci nesil Cerato’nun çarpışma testi sonuçları bizlere bir fikir verebilirdi ancak o aracın da EuroNcap’e katılımı maalesef yok. Alıntı-Arabam.com
gercektende oyle... motor turbo beslemesız cok sıradan kalıyor goruntu var ses yok... gonul ıster 1.6 turbo 180hp falan olsun...
katılmamak elde deyil görüntüsü bukadar iddalı bir araça 4 kapılı versiyonunun aynı motorunu ne düşünerek koymuşlar hadi koydular bir kaç fazla segmentmi denir bilemiyorum seçenek koysalardı iyi olmazmıydı diğer modellerden çok güçlü görüntüsü var :thumbup1:ama güç :thumbdown:gerçi 4 kapılardada hep aynı motor seçeneği kötü bence