Kia Cerato 1.6 EX GSL Sedan Concept A/T: 'İşi çok zor!' Güney Kore’nin en eski otomobil üreticisi olan Kia, 1944 yılında kuruldu ve 1977’de otomobil üretimine başladı. 1997 yılına kadar kendi halinde bir firma olan Kia, 1998 yılında Asya krizinin de etkisiyle Hyundai’ye satıldı. Satıştan sonra tekrar ayağa kalkan Kia, Amerika pazarında yakaladığı satış rakamlarını bir türlü Avrupa pazarlarına aktaramıyordu. 2005 yılında Audi tasarımcısı Peter Schreyer’i tasarım şefi olarak alan firma, Avrupa’da başarının ilk adımı olan tasarım konusunda önemli bir adım atmış oldu. 2009 Chicago Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Cerato, ülkemizde sadece 1.6 litrelik benzinli motor seçeneği ile satılıyor. Tasarım Peter Schreyer tarafından California’daki tasarım atölyesinde şekillendirilen Cerato kesinlikle çok çekici bir otomobil. Kızgın bakışlı farları ve artık Kia ile özdeşleşmeye başlayan çevresi kromaj kaplı ön ızgara sayesinde oldukça sportif görünen aracın dinamikliği yandan ve arkadan bakıldığında da devam ediyor. Aynalara konumlandırılmış yan sinyaller ve krom kaplı kapı kolları göze çarpan diğer detaylar. 17 inçlik jantlar bu aracın sportif kimliğinin en önemli öğeleri. 4530 mm uzunluğa, 1775 mm genişliğe, 1460 mm yüksekliğe sahip Cerato selefine oranla daha büyük bir otomobil. İç mekan Derli toplu görünen iç mekanda her hangi bir ergonomi sorunu görünmüyor. Kia-Hyundai modellerinden tanıdık orta konsol C sınıfı bir araç için kaliteli ve tatminkar. Orta konsolun üst kısmında ucuz görünümlü dijital bir saat bulunuyor. Kolay kontrol edilen radyo-teyp ve klima sisteminin performansları iyi. Kırmızı aydınlatmalı gösterge grubu derine yerleştirilerek sportiflik imajı pekiştirilmiş. Yine kırmızı dikişli deri direksiyon ve koltuklar iç mekanı sıradan sedan araç havasından çıkarıyor. Arka koltuklardaki diz mesafesinin yeterli olduğu Cerato’nun bagaj hacmi 495 litre. Motor Kia Cerato ülkemize sadece 1.6 litrelik DOHC CVVT benzinli motor ile ithal ediliyor. 6300 d/dk’da 124hp güç, 4200 d/dk’da 156 Nm tork üreten motor satışta olan 1.6 litrelik atmosferik motorlu modeller arasında en güçlü seçeneklerden biri. 4 ileri klasik otomatik şanzımanla kombine edilmiş ünite, 1300 kg civarındaki otomobili 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 12 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Gücü törpüleyen otomatik şanzımanın yakıt tüketimine etkisi de büyük. Testimiz süresince ortalama 9.2 litre yakıt tüketen Cerato’nun yakıt tüketimini düşürmek hiç kolay değil. Yol tutuş ve konfor Sessiz çalışan benzinli motor ve iyi yalıtım sayesinde Cerato’nun iç mekanı sessiz sayılabilir. Cerato, sertliği iyi ayarlanmış koltuklar sayesinde uzun otoyol yolculuklarının altından rahat bir şekilde çıkabiliyor. Otoyol dışına çıkıp bozuk zeminde biraz ilerlediğiniz zaman Cerato’nun diğer yüzü ile karşılaşıyorsunuz. Sert süspansiyon sistemi yerden gelen bütün darbeleri iç mekana bütün bir şekilde iletiyor. Sert amortisörlerin faydasını virajlarda gören Cerato izinden ayrılmıyor. ESP desteği olan araç ESP kapalıyken bile ufak direksiyon hareketleri ile tekrar yolunu bulabiliyor. Ani manevralarda ise ESP kontrolü ele alıyor ve sert müdahalelerle Cerato’yu hem yavaşlatıyor hem de yola sokuyor. Güvenlik Yeni Cerato’nun EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Eski Cerato bu testten 3 yıldız alabilmişti. Yorum - T. D. Bazı otomobiller için hayat daha başlamadan bitebiliyor. Yeni Cerato’da Türkiye açısından böyle bir model. 1.6 litrelik benzinli motorlar bu otomobilin ciddi satışa erişmesi tümüyle hayal. Tasarım olarak bu kadar çekici bir otomobilin bu şekilde harcanması yazık olacak. Aslında Cerato’nun dizel motor ihtiyacı markadan çok Türkiye’de akaryakıtı ödenen yüksek bedelden kaynaklanıyor. Eski Cerato’da dizel motor olduğunu hatırlayanlar yeni modelde böyle bir seçenek olmamasına şaşırabilirler. Ancak yeni Cerato özellikle Amerika pazarı için geliştirilmiş bir otomobil. Bu sebeple dizel motor opsiyonu yurt dışında da bulunmuyor. Dizel isteyenlerin Cee’d modeline bakması gerekecek. Dış tasarımının çekiciliği otomobilin sürüş dinamiklerinde bulunmuyor. Aracın yol performans göründüğü kadar sportif değil. Yorum - H. A. Çok güzel bir sedan! İstanbul’da bol yokuş ve birçok iniş bulunuyor. Cerato’nun otomatik vitesi tam da bu ortama uygun. Benim tavsiyem bu aracı almak isteyenlerin Cerato’yu böyle yollarda test etmesi... O zaman Cerato’yu almanın ne kadar mantıklı olduğunu görecekler. Yeni Cerato, Kia’nın ince işlenmiş ön yüzünü, sportif bir tasarım ile birleştirmiş. Kırmızı renk seçimi de eklenince ilk sözümü hak etmiş oluyor. İç mekâna gelince Cerato’dan daha fazlasını beklediğimi söylemeliyim. Küçük ekranlı orta konsol ve işçilik çok daha iyi yapılabilirdi. Sürüş ve otomatik vitese gelince dar sokaklarda, kısa mesafede Cerato’yu kullanmak keyifli idi. Yakıt açısından ise dizel bir motor ile kullanılmaması Cerato’da önemli bir eksiklik. Cerato’dan aklımda kalanlar güzel sportif bir görüntü, yokuşta sizi rahatlatan bir otomatik vites oldu. Alıntıdır...