Arkadaşlar merak ediyorum bu iki aracın yol tutuşunu . Kıyaslamayı ise lütfen 2010 model üzerinden yapalım ve hb olarak belirtmek istiyorum . Ve iki aracı kullanıp virajlarda deniyenlerin yorumlarını bekliyorum .Araçlarda ESP yok olarak düşünelim. Arkayı en fazla hangisi atar . Daha çok hangisi kopuyor virajda. Lastikleri her ikisindede Mıchelın pılot sport 3 diye düşünelim çünkü takılan arkadaşlarımız olabilir lastik konusunda onda bu varsa, bunda bu varsa.. araçlar stoch halde yay vs. şimdiden teşekkurler yorumlarınız için . iyi forumlar
Focus biraz daha iyiydi. Kendi aracım Ceed, iş arkadaşımda Focus 2 var. Her iki aracı da uzun süredir kullanıyorum. Yay ve kule gergisinden sonra Ceed bariz Focus'tan daha iyi yol tutmaya başladı fakat orjinal olarak soruyorsanız Focus daha iyi Ceed'e göre. Ceed kötü demiyorum. İyi yol tutuyor ama Focus'ta salınım daha az gibi geldi bana. Bunu en iyi slalom testi yaparak denemek lazım.
Öncelikle Emre Akçay teşekkurler bilgiler için . İsmail abi Kendim Rio kullanıcısıyım Advance modeli 148.000de değişim zamanı geldi bize göre. Tabiki gönlüm ceed den yana focus dolu modelini düşük KM almak zor . Uzun zamandır merak edıyodum bu konuyu aklıma geldi ve açtım . Arkadaşımdada 2010 focus var . orjınal hali stoch yol tutuşu hoşuma gitti ama Kia ceed kullanıp uzun zaman sürmedim ve bilgim yok . focusun 3.5cm vogtland yay var şuan ve yol tutuşu çok mukemmel . ceed ile hep kıyaslamak istemiştim. yinede ceed den yana gönlüm bakalım kısmet . Rio kullanıcıs olarak haliyle her hızlı girdigmiz virajlarda arka taraf orta şeritte geliyor sağ sol topluyoruz alıştım tabi , yada viraja sert girdiginde önden yığılma yapıyor Tekrar teşekkurler
Özellikle Focus 2002 de bu konuda devrim yaratmıştı.Aynı şekilde şu anda da bana göre en iyi bu sınıfta focus olduğunu düşünüyorum.
Focusun direksiyon sistemininde daha başarılı daha tepkisel olduğu yıllardır söylenir , Bu kadar söylenti tesadüf değildir bende Focus için +1 derim ...
Focus2 kullandım ceed kullanmadım.Focus2 abartılıyor bence güzel araba ancak ceedi sollayacak bir model değil vede focuslar öyle arızalar çıkartırki illallah ettirir.Osram nb ampulleri ben rioda 1 senedır kullanıyorum.Focuslar 2 ayda patlatıyor mesela o ampulleri vs vs vs. Tercihim ceed olurdu eğer golf falan deseydiniz golf olurdu ancak focus mu ceed mi derseniz ceed diyorum.
Ama yol tutuş konusunda kıyalmamız ıstenmıs ondan dolayı focus bu konuda daha ıyı.tabıkı dıger konularda elbette ceed i tek geçerim.
Yol tutuştada 160 giderken pek güven vermedi bana kişiye göre değişir , ceed kullanmadım ama ikisininde yol tutuşu güzel değildir bence.
Arkadaş kullanmadığın araba hakkında nasıl yol tutuşu güzel değildir diyebiliyorsun anlamıyorum. Varsayımlarla, bencelerle olcak iş değil bu. İki aracıda test edeceksin ona göre bence deyip bu daha iyi yol tutar diyeceksin. 160 la giden bir aracın müthiş şekilde yol tutması beklenemez zaten. Altımızdaki araçlar super sport değil ki.
sen Focus biraz daha iyi demissin ona dayanarak focusuda yol tutuş olarak beğenmediğim için ikiside iyi değildir dedim favorim golf benim o sinifta yok be abi otomotivden geldim uçaktan devam , Kia diyorsam vardır benimde kendimce bir bildiğim f/p olarak Kia , ancak fiyatları daha arttirirlarsa tabiki kiada siradan olur benim icin.
Arkadaşlar telden yazıyorum imla hataları icin kusura bakmayın . Konu hız değil rio da hız yapıyor 215km kendim bizzat yaptım. Burada bu araçları kullanan kisilerin yorumlarını bekliyorum . Emre arkadaşım gereken açıklamayı yaptı. Heoinize teşekkürler. Benimde gönlüm yol az tutsada ceed den yana . Focus stoch halde hantal arac zaten sesi yetiyor ağır kalıyor kasa olarak . Tatmin etmesi için 135hp lerde olmasi gerek yazılım şart. Ceed bence bu konuda iyi yeterli. Golf bizi aşar . Almana karşıyız . Kore ye devam teşekkürler tekrardan
Bence focus, astra vs. bu araçların yol tutuşunun iyi olması ve direksiyon hissinin üst düzey olmasını tek açıklaması var, sert yaylar. Başka bi numara yok bence. Yani diğerlerinin ulaşamadığı süspansiyon-ön takım geometrisi falan gibi bi durum yok ortada, sadece sert yay. Bu yüzden şehir içinde taş gibi ve konforsuzlar, ama şehir dışında daha çok güven veriyorlar. Benim önceki araba saxo da sert idi ve direksiyon hissi muazzamdı. Direksiyonu sert çevirmek için fırsat kolluyordum. Ama bozuk yollarda baya eziyet veriyordu. Alt takım çok sertti çünkü. Bizim ceratolar amerikan arabaları gibi, direksiyonu biraz sert çevirince önce araba bi yatıyor, sonra dönüş gerçekleşiyor, bu da direksiyon tepkisinin geç olması olarak geri dönüyor, ama şehir içi yastık gibi, bozuk yok falan dinlemiyor konforlu araba. Bi tık daha sert olsaydı bence daha iyiydi.
Bağımsız süspansiyon ve İlker abinin dediği gibi sert yaylar aracın yol tutuş karakterini tamamen değiştiriyor. İyi hatırlıyorum aracı ilk aldığımda Kuşadası'na gitmiştim. Kuşadası'na girerken sert virajlı yollar vardı. Orjinaldi süspansiyon sistemim. ESP'yi bir kez devreye sokabilmiştim iyi dönüyordu. Şimdi 3.5 HR yay, ön kule gergisi, 45 yanak Michelen lastiğin de etkisiyle piste girip limitlerde dönebilir duruma geldi araba. Daha iyi olur mu olur tabiki maddiyat herşey.