Merhabalar , Autoshow dergisinin bu haftaki sayısı yine baya eğlenceli ama konumuz yeni i30 'un ilk defa dişli rakipler karşısına çıkarılmış olması yanlız burda yine bir eşitsizlik motor konusunda kendini gösteriyor , Hyundai i30 1.6 litre 128 hp dizel motorla yarışırken Opel Astra 1.7 130 hp ile , Honda civic 2.2 litre 150 hp ile Focus ise 2 litre 140 hp ile değerlendirmeye tutulmuş doğl olarak motor ve çekişte biraz daha az puan alan i30 testi Focus ile 1. liği paylaşırken buldu Editörler i30'un kompakt sınıfın Tom Cruise'u olduğunu söylemişler , hoş modern ve tam olması gereken yerlerde bir kaç mimik kırışığına sahipmiş ama tasarımın genel görünümden sıyrılıp insanın gözüne batacak kadar da iddaalı olmadığını söylemişler .i302un 3. yan camının olması ve başarılı görüş özelliklerini takdir etmişler , mekan genişliği gayet iyi olup sürüş pozisyonu farklı fiziki yapıya sahip insanları rahat ettiriyormuş , koltuk dolguları hoş bir sertliğe sahipmiş , kumanda elemanları anlaşılır bir yerleşime sahipmiş , tüm bunlr Hyundai2nin elde ettiği ilerlemeleri anlamanızı sağlıyor denmiş . i30 hemem hemen her yerde iyi ve pratik fikirler uyguladıkları görülüyor , mat plastik yüzeylerde kalite hissi artıyor,iç mekan gayet aydınlık yan ceplere 1.5 ltrelik şişeler bile konulabiliyormuş . 128 hp lik motoru rakiplerinden zayıf ama çalışma karakteriyle hemen beğeni topluyor , 140 km hızdan sonra aracın nefesi biraz kesiliyor dizel motorun homrtusu artıyormuş , konforlu süspansiyon yumuşak karakteriyle yolcuları rahat ettiriyor orta donanım seviyesinde sunulan klima viraj farları ve direksiyondan kontrollü müzik sistemi yolculukları keyifli hle getiriyormuş. Mühendislerin gurur duyduğu yeni elektromekanik direksiyon sistemi bir kaç damla yakıt tasarrufu sağlıyor ve tepkileri 3 kademeli olarak ayarlanabiliyormuş ama spor modda bile ağırkanlı ve hissiz miş .Hyundai'nin teknik ilerlemeleri direksiyonla birlikte bitiyor örneğin esp hassas yerine kaba ve sert bir çalışma karakterine sahip aslında bu iyi bir seçim çünkü i30 ani engel aşma manevralarında güçlü bir yana yatma eğilimi sergiliyormuş ...
Açıkcası O 0-100 Değeri Hikaye. Şu Anda Eski 1.6 i30 115 Lik O Sn De Yapmıyor. Hatta Yenisinden Daha Ağır Oldugu Halde. TR Ye Gelirse HB Sınıfta Kesinlikle En İyi Araç Kendisi Olacaktır
Hyundai ve kia artık mazda gibi hafif arabalar üretmeye yoğunlaşmalı , 1400 kg geçti ağırlık bu iyi değil 1250 lerde tutmak lazım compactları ...
Accent İle Elantra Hafif , O Civarlarda Kg Ları.. İ30 Lar Nedense Daha Ağır Oluyor. Eskisi 1.5 Tondu . Ama Yere Basıyor Araba Ben Burdayım Diyor
Yok biraderim ağır araba teknolojik değil , yakıt tüketiminde zaaflı , hızlanmada yavaş ve virajda dışa eğimli oluyorlar ben hafif dinamik atletik araba seviyorum
yeni kia ceed nasıl olacak bakalım, her nekadar hyundai ile kardeş olsalarda , kia ile hyundai dizaynları çok farklı
Kia Daha Çok Avrupa Vari Bir Tasarımda Hyundai Daha Çok Amerikan Vari Tasarımda Zaten Hedefleride Bu , Kia İle Avrupayı Kazanmak , Hyundai İle Amerika Ve Diger Kalan Bölgeleri Kazanmak.. Hyundai Hedefinini Başardı , Kiada Çok İyi Bir Şekilde İlerliyor Az Kaldı Az.:thumbup1: