10 Kasım LPG KABLO

Hararet lambanıza çok güvenmeyin

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda ayas tarafından 2 Eylül 2013 tarihinde açılan konu

  1. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    Arkadaşlar malumunuz bizim araçlarda hararet göstergesi bulunmuyor. Forumdada bu konu üzerine bilgiler sunuldu. Dün aksam motor sogukken hareket ettik 2 km sonra motor arıza ışığı yandı ve araç silkelemeye başladı hemen aracı kenara çektim kaputu açtım araç radyatör su takviye deposundan havayla su atıyor. Motoru soguttuk sağı solu aradık dediler hararettir. Bugün tamire girdi heryerine bakıldı. Araç termostatı bozulmuş o bozuk olduğu için motorun içindeki su radyatöre gitmiyor ve hararet yapıyor. Sonuçta 2 km içinde motor contaları yakıyor. Şuan görünen masraf 1000 tl ye yakın. Ve hala hararet lambası yanmıyor ama bizi yakıyor. Yani o lambanın işe yarayıp yaramadığını yaşayarak öğrenmiş olduk.
     
  2. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Çok geçmiş olsun :( Bizim yeni riolardada aynı halt var sporty modelleri haricinde ne biçim iş bu anlamadım parası neyse verelım koy oraya hararet göstergesini.
     
  3. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Büyük geçmiş olsun , 2 km içerisinde motor nasıl o kadar yüksek derecelere anlamadığım gibi radyatörde yeterli su olduğu doğru ise nasıl su motor bloğunu soğutmadı ? bir yerde tıkanıklık ta yok sanıyorum ?
     
  4. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Geçmiş olsun inşallah en uygun sekilde halledersiniz bu hararet göstergesi opel lerin astra ve corsadada yok getzlerde yok belkide utanmasalar torpito bile koymayacaklar yazık
     
  5. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    :thumbup:
     
  6. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Ferhat bey sizleri daha aktif olarak görmek isteriz...
     
  7. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    Arkadaşlar öncelikle teşekkür ederim bu tarz beklenmedik arızalar insanın epey canını sıkıyor. Dilerim kimsenin başına gelmez.

    2 km içinde hararet yapma olayı ustamızca şöyle açıklanıyor. Termostat denilen parça motorun üzerinde ve su giriş çıkışını kontrol ediyor. Bizim arıza termostatta su motor içinde ısınınca soğutulmak için radyatöre gidemiyor. Radyatördeki cıvalı sistemde içindeki suda sıcaklık algılamadığı için fanı açmıyor. Sonuçta motor blogu aşırı ısındığı için contayı yakıyor.

    Benim anladığım kadarıyla bizim aracın hararet göstergesi yalnız radyatördeki suyu ölçerek hareket ediyor radyatöre su gelmiyorsa lamba yanmıyor doğal olarak.
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Çok büyük geçmiş olsun.

    GT-N7100 cihazımdan gönderildi
     
  9. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    Arkadaşlar motor harareti ile ilgili başımızdan geçen olayı ilk mesajda sizlerle paylaşmıştım. Olay sonrası işlemleri ve devam eden sorunları sizinle paylaşmak istiyorum ve sorunlar konusunda yardımcı olmanızı rica ediyorum.

    Aracın ilk işlemlerinden sonra termostat arızası tespiti konulmuş termostat ve motor contası değişikliği yapıldı. İşlem sırasında supap lastikleride değiştirildi. Kapak taşlama yapıldı yerine takıldı. Fakat araç bu işlemlerden sonra aynı şeyi tekrar yaptı sorun meğerse lpg regülatöründen kaynaklanıyormuş.

    LPG regülatörü arıza yaptığı için su ve gazı karıştırarak motora veriyor ve motordaki suyu bitiriyor sonuçta motor aşırı basınca maruz kalıyor. (Bu işlem motor contası değiştikten sonra ortaya aynı sorun çıkınca tespit edilebildi) Ustayla baya tartıştık ben motorun gereksiz yere işleme alındığını belki regülatör değişirse sorunun çözüleceğini söyledim. Oda yemin ederek kapakta yamulma olduğunu tornada düzeltildiğini her halükarda bu işlemin yapılması gerektiğini savundu. Fikren ve kalben tatmin olmasam da başa gelen şeye sabrettim yoksa araba yüzünden katil olacağım.

    Aracın regülatörünü değiştirdik şu an için hararetle ilgili bir sorun kalmadı.

    Fakat araç rölantide beklerken arada sırada bir derin titreme geliyor. Bunu ayağım pedaldayken ve koltuk altından gelen titremeyle hissediyorum. Devirde bir dalgalanma olmuyor. Ve vites yükselttikten hemen sonra araba kendini öne atar gibi yapıyor. Sabit hızla hareket halindeyken de çok dikkat edersen bu işlemi bazen tekrar ediyor.

    İnternetten biraz araştırdım ateşleme sistemi ve supap ayarı bide sente ayarından bahsedilmiş

    1- Ateşleme ve bujilerde bir sorun olduğunu düşünmüyorum bujiler 30000 değişti araç şuan 42000 de zaten tekleme stop etme devirde dalgalanma yada ateşleme gibi bir sorun yok

    2- Supap ayarını ustaya söyledim bizim araçlarda sübap ayarını motor kendisi yapıyormuş ve müdahale edilemiyormuş. (sübab lastikleri değiştirilmişti).

    3 Sente ayarı: Sente ayarında bu titreme sorunu yapıyormuş fakat o zaman aracın çekişindede hissedilir düşüş olur diyorlar. Ve zaten bunu motor sesinden farkettirirmiş

    Benim gözlemlediğim bir diğer konu şu motor sıcakken üzerine elini koyduğumda bir titreme hissediliyor. Fakat arada bir ara motor ritmi bozuk şekilde bir titreşim yapıyor. Ki bunu sadece elimle hissediyorum. Motor çalışma sistemi için bu ani titreme normal midir? Yoksa motor rolanti de hep aynı ayarda mı titreşim verir.

    Arkadaşlar sinir harbi içinde geçirdiğim bu süreçte bu konuyla ilgili küçük bir bilgisi bile olan varsa paylaşmasını rica edeceğim.
     
  10. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Sanmıyorum normal bir motorda olmaması lazım.Ama işin içine lpg girdiği için malesef alan genişliyor.Lpg bakımları nasıl enjektörler vs. regulatör bozulduysa diğerlerinide baktırmk lazım.Silindir kapağı 42bin km de hararet yapmadığı sürece yamulmaz zarar görmüş olabilir.Taşlayan iyi işçilik yapmışsa sorun başka yerden kaynaklanıyordur.Ya Lpg yada ateşleme sistemi bence.
     
  11. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    Lpg sistemine takılmayın arkadaşlar bu sorunlar benzindeyken de aynen oluyor:)
     
  12. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    işin içine lpg girince yorum yapmak zor;
    yanlız aracın silindir kapağı sökülürse subab lastikleri mutlaka değişir.
    hararet sebebiyle kapakta eğiklik olması normal. hararet görmüş çoğu araçta bu durum %80 olur. geri kalan %20 de kapak değişir.
    bu gibi durumlarda aracı görmek gerekir. hasarın durumu tam göremiyoruz,o sebeble yardımcı olmamız biraz zor. faturanızda neler var neler değişmiş?
    bana kalsa
    - emme & eksoz subabı değişim
    -subab lastikleri değişim
    - silindir kapak contası değişim (kapak taşlandığı için 1.03 kalınlıkta conta takılması muhtemel)
    -emme manifold contası değişim
    -eksoz manifold contası değişim
    -kulbitör kapak contası değişim
    -termostad değişim
    -devirdaim değişim
    - subab iticileri ve horozları kontrol
    - silindir bloğu yüzeyinin ölçülmesi gerekir eğiklik o kısımdada olabilir,
    - radyatör vehortum aksamının kontrol edilip temizlenmesi gerekir.
    - motor yağı+yağ filtresi +antifriz değişim
     
  13. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010

    Üstadım araçta
    silindir kapak contası
    üst kapak contası
    termostat
    yag
    antifiriz
    kapak kontrol
    kapak taşlama
    supap lastigi

    diğer parçalarda herhangi bir sorunla karşılaşılmamamış ve değişiklik yapılmamış.
     
  14. slaytgs

    slaytgs Sürücü

    Katılım:
    31 Ekim 2011
    Mesaj:
    78
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Okan Bozdağ
    Araç Modeli:
    Rio
    bence ustanızı değiştirin çok samimi gelmedi bana, sorunu çözememiş bir de 1000 tl gibi bir rakam cebinizden çıkmış bir daha yolunuz düşse dahi selam vermeyin derim...

    çok geçmiş olsun arabadan soğumayın yeter :)
     
  15. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    Lpg sisteminde 25 000 de enjektörler 30000 km bujiler 42000 km de ısı sensörleri ve regülatör değişimi yapıldı. Fakat araç lpg de değil benzinde de aynı sorunları yapıyor.

    Teşekkür ederim, dediğiniz doğru verdiğim paranın bir hakkını alsam bi daha uğramam fakat başka yere gitsem de sonuç değişmiyor. Herkes deneme yanılma yöntemiyle iş yapıyor. Onu değiştir bunu değiştir. Tamam değiştir kardeşimde değiştirdin olmadı bari parasını alma. Bide bunların parasını ödüyoruz. Yani en azından araştırmalarla sorunu bulabilirsem ustanın yakasına yapışıp burasına da bak burasını da sök diyeceğim.

    Şimdi adamlarda ustalık olsa benden önce kendilerinin yapması lazım şu araştırmayı ama nerde işte sök tak yırtılan deli bekirin yakası.
     
  16. slaytgs

    slaytgs Sürücü

    Katılım:
    31 Ekim 2011
    Mesaj:
    78
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Okan Bozdağ
    Araç Modeli:
    Rio
    guvendiğiniz, bildiğiniz ustayla iş yapın gerçekten etkisini görüyorsunuz, samimi olan adam zaten deneyelim bunu olursa hallederiz olmadı başka şey deneriz diye uyarması lazım...
     
  17. lehrer35

    lehrer35 Acemi Sürücü

    Katılım:
    2 Mart 2013
    Mesaj:
    35
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İzmir
    Geçmiş olsun sn. Ayas.

    Konu dışı olarak; iyi ki varsınız sn. silverhawk07. Bir çok üyenin sorununda yararlı bilgilerinizi okudum. Ayrıca, imzanız da çok güzel. Forum için bir şanssınız.

     
  18. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    amaç deneyimleri paylaşarak problemleri çözmek, grupdaki bir çok arkadaşım gibi bende yardımcı olmaya çalışıyorum, benim şansım sürekli kia sisteminin içerisindeyim
     
  19. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Saygılar saygılar saygılar :eek:leyqv5::alkiseg6::alkiseg6::thumbup1:
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Büyük geçmiş olsun.Sorunun LPG den kaynaklandığının tespit edilmesi güzel.Keşke daha önce anlaşılsaydı.Normalde rolanti esnasinda zaman zaman ritimsiz titreşimler özellikle yakıt kaynaklı olabilir.Ama bu süreklilik arzediyorsa sıkıntı vardır.
    Tekrar geçmiş olsun.

    GT-N7100 cihazımdan gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş