Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Faydalı Bilgiler

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda kanki tarafından 2 Nisan 2011 tarihinde açılan konu

  1. kanki

    kanki Ralli Pilotu

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.506
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    SAKARYA-İST.
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammet KISA
    Araç Modeli:
    CEED
    Güvenli Bir Sürüş İçin Birkaç Tavsiye

    [​IMG]
    Güvenli bir sürüş için en önemli faktörlerden biri de kullanılan araçtır. Yeni bir araç alırken o aracın hızlanmasından, maksimum hızından çok, yol tutuşunu, fren mesafesini, ABS-ESP-EBD-Hava Yastığı gibi güvenlik önlemlerini göz önünde bulundurun.

    Teknik açıdan birkaç uyarı ve tavsiye…
    1) Hızınızı viraja girmeden önce azaltın. Viraj içinde gaz kesmek otomobilin arkasının savrulmasına sebep olabilir.
    2) Hız arttıkça daha uzağa bakın.
    3) Her hızda fren için ne kadar duruş mesafesi olduğunu hesaplamayı öğrenin.
    4) Mümkün oldukça trafikte diğer araçlarla yakın hızlarda seyredin.
    5) Öndeki araçla aranızda her zaman yeterli emniyet mesafesini bırakın.
    6) Otomobil kullanırken sadece yola konsantre olun. Yanınızdaki veya arkanızda oturan kişiye bakmaya çalışmayın
    7) Yüksek hızlarda ani manevralardan kaçının. Yüksek hızlarda kontrolü kaybedilen bir otomobili tekrar çizgisine getirmek kolay olmayacaktır.

    İyi ve güvenli bir sürüş için aşağıdaki uyarılara dikkat etmelisiniz:
    1) Başa gelebilecek her türlü duruma karşı çözümleri önceden tasarlayın. Sebep-sonuç ilişkileriyle olabilecekleri önceden tahmin etmeye çalışın.
    2) Eğer bir konvoyda veya yakın takip edilen bir trafikte iseniz, diğer sürücülerin davranışlarını, ne yapabileceklerini önceden tahmin etmek için uzağa bakın.
    3) Su birikintilerinde lastiklerin yerle teması kaybetmeleri halinde gazı kesin, direksiyonu düz tutun.
    4) Sollamalarda öndeki araçtan biraz uzaktan seyredip, uygun zamanlamayı yaparak, aradaki mesafeyi hız almak amacıyla kullanıp sollamayı gerçekleştirmek daha kolaydır.
    5) Eğer önünüzde giden araç, aniden bir manevra yaparsa siz de onun izinden gidin. Büyük ihtimalle yoldaki bir engelden kaçmıştır.

    Ellerin Direksiyon Üzerindeki Konumla
    [​IMG]

    Direksiyon simidi yaklaşık 9′u çeyrek geçe konumunda dıştan tutularak başparmaklar direksiyon göbeğinden kolların üzerine konumlandırılır. Direksiyon kollarının üzerine yerleştirilen başparmaklar kolların sahip olduğu ağırlığın bir bölümünün taşınmasına yardımcı olur. Direksiyonda yapılacak tüm hareketler bu temel pozisyondan yola çıkılarak başlatılır. Otomobilin yönlendirilmesi için genellikle direksiyonun en fazla yarım tur çevrilmesi yetmektedir ; bu nedenle yettiği sürece ellerin sahip olduğu konum bozulmadan uzunca süre yol alınabilir.

    Dönüşlerde viraj çapı küçüldüğünde virajın iç tarafına bakan el gevşetilerek viraj dışındaki elle direksiyon simidi 180 derceye kadar çevrilebilir. Bu yöntemle direksiyon çok çabuk çevrilebilir ve sonra temel direksiyon tutuş pozisyonu çabucak gerçekleştirilebilir.

    Anlatılan yöntem özellikle arkası savrulan bir otomobilin de ön tekerleklerin hangi konumda olduğunun anlaşılamaması veya geç anlaşılabilmesi nedeniyle çok önemlidir. Direksiyondaki temel tutuş pozisyonuna sadık kalındığı sürece ani manevralar çabuk ve doğru olarak gerçekleştirilebilir.
     

Bu Sayfayı Paylaş