10 Kasım LPG KABLO

Fan devreye girince araç stop ediyor

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda jiletustura tarafından 11 Ocak 2014 tarihinde açılan konu

  1. jiletustura

    jiletustura Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Eskişehir
    aracım su kış günlerinde gazda zor çalışıyor bnde benzine alıyorum yanlız aracın fanı devreye girince arac stop ediyor. nedeni ne olabilir acaba arac 1.5 kia capital
     
  2. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.961
    Alınan Beğeniler:
    879
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Bu havalarda gaz ile çalıştırmayı deneyeceğinize aracınızın üzerine benzin dökün yakın, en azından siz dışındayken yanar. Stop etmenin nedeni gaz ayarınızla ilgili olabilir.

    Konu ilgili bölüme taşınıp, başlık düzeltilmiştir. Lütfen forum kurallarına uygun başlık açmaya özen gösterin.
     
  3. jiletustura

    jiletustura Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Eskişehir
    Zaten gaz ile çalıştırmayı denemiyorum. Yazıyi dikkatli okursan sevinirim. Nasil bir anlayış bu ki.

    Sorun benzinde iken yapıyor gazda kullansam boyle bi problemle karşılaşmıyorum
     
  4. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    :rolleyes:

    :bored:

    :12032il3:

    Pek tabidir ki; Serdar bey espri yapıyor.

    Cemil kardeş valla benim Cerato'da nazlanıyor. Ben de aslında sıcak yataktan çıkmak istemiyorum bu kış günlerinde.

    Neyse işin latifesindeyiz. LPG sistemi direkt sistem galiba. Yanılıyor muyum.? Yapılacak bir şey varsa o da arabayı benzinle çalıştırıp daha sonra LPG'ye geçmek. Sıralı sistem LPG'li araçlarımız bile zor çalışıyor veya sorun çıkartıyor bu soğuk kış günlerinde.
     
  5. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    sorun gazda mı yoksa benzinde mi???
     
  6. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Pardon biz yazıyı dikkatli okumamışız.

    Peki fan devreye girdiğinde dediğinize göre araç ısınmış olduğunu varsayarak söylüyorum: elektrik tesisatında, şarz alternatörünün ürettiği elektrikte bir sorun olabilir mi? hiç ölçüm yaptırdınız mı?
     
  7. jiletustura

    jiletustura Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Eskişehir
    Hayır o ölçümü yaptirmadim. Yanliz ben benzinde çalıştırıp gaza geçtiğimde gazda çalışırken fan devreye girse bile araç stop etmiyor. Sarj alternatorunde sorun olsa gazda çalışır kende stop etmez mi

    Bu sorunu benzinde yapması

    Elektrikle ilgili ölçümü yaptiracagim yanlız tşk ederim.
     
  8. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    LPG'li araçlarda, LPG motor soğutma suyu vasıtası ile yanmaya hazırlanıyor. Fanın devreye girmesi biraz daha öteleniyor olabilir. Araç benzinde çalışırken fanın kullandığı güç nedeni ile aracın gereksinimi olan gücü karşılamıyor mu acaba ? diye düşünüyorum. Bir de fan çok erken mi devreye giriyor? termosdat çalışıyor mu? kaçlık termosdat ? dahası çalışıyor mu? Bir de motor suyu sıcaklık sensörü sağlam mı ?bunlar hep sorgulanmalı.
     
  9. jiletustura

    jiletustura Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Eskişehir
    Tamam teşekkür ederim ali bey. Bu dedikleriniz hakkında bir inceleme yaptiracagim. Ona göre tekrar dönüş yaparım. Farkli fikirleri olan varsa onlardan da görüş almak isterim. Bu sorunu bulacagiz inş.

    Motor suyu sıcaklık sensörü dediginiz şey nedir acaba. Fan devreye erken girdigini sanmiyorum. Kislik termostat ve yazlik termostat değerleri kac olmalı acaba
     
  10. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.961
    Alınan Beğeniler:
    879
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    "Nasıl bir anlayış ki bu" demişsiniz ama bence sorun sizin anlatımınızda. mscsi.net/destek/ 'de LPG ile sorun yaşayan yaklaşık 1500 kullanıcı ve HyundaiClubTR bir o kadar daha kullanıcı şikayeti/sorunu ile karşılaşmış biri olarak ben bu şekilde yorumladım.

    Bunun yerine "Gaza geçince zor çalışıyor" yada "Gaza geçince düzgün çalışmıyor" diyebilirdiniz.

    Neyse...
     
  11. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Fanın devreye girmesini sağlayan sensör. Capital'de nerededir bilmiyorum. Devir daim pompası üzerinde veya radyatörün alt kazanında olabilir.
    Termostad dereceleri de çok iyi bilmiyorum ama 70 - 90 olabilir. Ben termostadın derecesini fan acaba soğutma suyu düşük derecede sık sık devreye girmesine neden oluyor olabilir mi? diye sordum.
     
  12. jiletustura

    jiletustura Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Eskişehir
    Serdar bey boş verin gitsin. Ben sadece benim arabami eski ya da düşük modelli gördünüz gibi geldi onun icin böyle dedim. kelime hataları yapmış olabilirim. Gaz la ilgili hiç bir problemim yok. sorun benzinde çalışırken fanin devreye girmesiyle aracın stop etmesiydi.. neyse anlatim hatasından dolayi senden ve arkadaşlardan Özür dilerim. Bundan sonra daha dikkatli olmaya çalışacağım.
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.
     
  14. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.961
    Alınan Beğeniler:
    879
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Tamam boşverelim.

    Sorununuza gelince, tekrar ediyorum gaz ayarınız yüzünden oluyor olabilir. Gaz ayarınız kötü ise araç benzinde düzgün çalışmaz. Bunun nedeni LFT ve SFT değerlerinizin bozulması. Gaz aldığınızda hiç bir problem yoktur, çünkü ağırlıklı olarak aracı gazda kullandığınız için bu değerler oluşmuştur. Akü kutup başını bir gece sökülü bırakın,sabah taktığınızda bu sıkıntı yoksa aracı gaza almadan doğru gaz ayarı yaptırmaya gidin.
     
  15. karaduman205

    karaduman205 Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2013
    Mesaj:
    178
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Capital karbüratörlü değilmi?

    TAPATALK 2 ile gönderildi.
     
  16. jiletustura

    jiletustura Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Eskişehir
    Evet karburatorlu
     
  17. karaduman205

    karaduman205 Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2013
    Mesaj:
    178
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Aracınız karbüratörlü ise ; lft ve sft olayı sizde yok ..aklıma iki seçenek geliyor fan aşırı akım çekiyor olabilir buda ateşleme sistemini anlık olrak olumsuz etkileye bilir .... Bunu anlamak için akü kutup başına voltmetre bağlayın aracı çalıştırıp bekleyin fan devreye girdiğinde akü voltajı fazla düşüyorsa ya şarj dinamosu konjektörü bakılabilir yada yeni bir fan motoru takılabilir... Ha birde tesisatta bilinçsiz yapılan bir tadilat varsa ve fan besleme voltajı farklı bir yerden alındıysa o da yapabilir kolay gelsin... Çözerseniz buradan paylaşırsanız memnun oluruz ...zira forum sonuca ulaşılmamış yarım kalmış konu başlıkları ile dolu....

    TAPATALK 2 ile gönderildi.
     
  18. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    :thumbup1:

    Bence de sorun ya şarz dinamosunun ürettiği güçte ya da fan motorunda. LPG'de sorun çıkartmamasının nedeni, sistemin motor soğutma suyundan geçmesi. Yani LPG motorun hararetini düşürüyor.
     
  19. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.961
    Alınan Beğeniler:
    879
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Benim bildiğim capital'ler mazda motorlu ve enjeksiyonlu. Sizin araç kaç model?
     
  20. jiletustura

    jiletustura Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Eskişehir
    Benim araç 94 model

    En kısa zamanda çözümü bulup burada sorunun nedenini paylaşacağım yanliz buradaki çözüm önerileri çok yardımcı oluyor bana
     

Bu Sayfayı Paylaş