aracım su kış günlerinde gazda zor çalışıyor bnde benzine alıyorum yanlız aracın fanı devreye girince arac stop ediyor. nedeni ne olabilir acaba arac 1.5 kia capital
Bu havalarda gaz ile çalıştırmayı deneyeceğinize aracınızın üzerine benzin dökün yakın, en azından siz dışındayken yanar. Stop etmenin nedeni gaz ayarınızla ilgili olabilir. Konu ilgili bölüme taşınıp, başlık düzeltilmiştir. Lütfen forum kurallarına uygun başlık açmaya özen gösterin.
Zaten gaz ile çalıştırmayı denemiyorum. Yazıyi dikkatli okursan sevinirim. Nasil bir anlayış bu ki. Sorun benzinde iken yapıyor gazda kullansam boyle bi problemle karşılaşmıyorum
:bored: :12032il3: Pek tabidir ki; Serdar bey espri yapıyor. Cemil kardeş valla benim Cerato'da nazlanıyor. Ben de aslında sıcak yataktan çıkmak istemiyorum bu kış günlerinde. Neyse işin latifesindeyiz. LPG sistemi direkt sistem galiba. Yanılıyor muyum.? Yapılacak bir şey varsa o da arabayı benzinle çalıştırıp daha sonra LPG'ye geçmek. Sıralı sistem LPG'li araçlarımız bile zor çalışıyor veya sorun çıkartıyor bu soğuk kış günlerinde.
Pardon biz yazıyı dikkatli okumamışız. Peki fan devreye girdiğinde dediğinize göre araç ısınmış olduğunu varsayarak söylüyorum: elektrik tesisatında, şarz alternatörünün ürettiği elektrikte bir sorun olabilir mi? hiç ölçüm yaptırdınız mı?
Hayır o ölçümü yaptirmadim. Yanliz ben benzinde çalıştırıp gaza geçtiğimde gazda çalışırken fan devreye girse bile araç stop etmiyor. Sarj alternatorunde sorun olsa gazda çalışır kende stop etmez mi Bu sorunu benzinde yapması Elektrikle ilgili ölçümü yaptiracagim yanlız tşk ederim.
LPG'li araçlarda, LPG motor soğutma suyu vasıtası ile yanmaya hazırlanıyor. Fanın devreye girmesi biraz daha öteleniyor olabilir. Araç benzinde çalışırken fanın kullandığı güç nedeni ile aracın gereksinimi olan gücü karşılamıyor mu acaba ? diye düşünüyorum. Bir de fan çok erken mi devreye giriyor? termosdat çalışıyor mu? kaçlık termosdat ? dahası çalışıyor mu? Bir de motor suyu sıcaklık sensörü sağlam mı ?bunlar hep sorgulanmalı.
Tamam teşekkür ederim ali bey. Bu dedikleriniz hakkında bir inceleme yaptiracagim. Ona göre tekrar dönüş yaparım. Farkli fikirleri olan varsa onlardan da görüş almak isterim. Bu sorunu bulacagiz inş. Motor suyu sıcaklık sensörü dediginiz şey nedir acaba. Fan devreye erken girdigini sanmiyorum. Kislik termostat ve yazlik termostat değerleri kac olmalı acaba
"Nasıl bir anlayış ki bu" demişsiniz ama bence sorun sizin anlatımınızda. mscsi.net/destek/ 'de LPG ile sorun yaşayan yaklaşık 1500 kullanıcı ve HyundaiClubTR bir o kadar daha kullanıcı şikayeti/sorunu ile karşılaşmış biri olarak ben bu şekilde yorumladım. Bunun yerine "Gaza geçince zor çalışıyor" yada "Gaza geçince düzgün çalışmıyor" diyebilirdiniz. Neyse...
Fanın devreye girmesini sağlayan sensör. Capital'de nerededir bilmiyorum. Devir daim pompası üzerinde veya radyatörün alt kazanında olabilir. Termostad dereceleri de çok iyi bilmiyorum ama 70 - 90 olabilir. Ben termostadın derecesini fan acaba soğutma suyu düşük derecede sık sık devreye girmesine neden oluyor olabilir mi? diye sordum.
Serdar bey boş verin gitsin. Ben sadece benim arabami eski ya da düşük modelli gördünüz gibi geldi onun icin böyle dedim. kelime hataları yapmış olabilirim. Gaz la ilgili hiç bir problemim yok. sorun benzinde çalışırken fanin devreye girmesiyle aracın stop etmesiydi.. neyse anlatim hatasından dolayi senden ve arkadaşlardan Özür dilerim. Bundan sonra daha dikkatli olmaya çalışacağım.
Tamam boşverelim. Sorununuza gelince, tekrar ediyorum gaz ayarınız yüzünden oluyor olabilir. Gaz ayarınız kötü ise araç benzinde düzgün çalışmaz. Bunun nedeni LFT ve SFT değerlerinizin bozulması. Gaz aldığınızda hiç bir problem yoktur, çünkü ağırlıklı olarak aracı gazda kullandığınız için bu değerler oluşmuştur. Akü kutup başını bir gece sökülü bırakın,sabah taktığınızda bu sıkıntı yoksa aracı gaza almadan doğru gaz ayarı yaptırmaya gidin.
Aracınız karbüratörlü ise ; lft ve sft olayı sizde yok ..aklıma iki seçenek geliyor fan aşırı akım çekiyor olabilir buda ateşleme sistemini anlık olrak olumsuz etkileye bilir .... Bunu anlamak için akü kutup başına voltmetre bağlayın aracı çalıştırıp bekleyin fan devreye girdiğinde akü voltajı fazla düşüyorsa ya şarj dinamosu konjektörü bakılabilir yada yeni bir fan motoru takılabilir... Ha birde tesisatta bilinçsiz yapılan bir tadilat varsa ve fan besleme voltajı farklı bir yerden alındıysa o da yapabilir kolay gelsin... Çözerseniz buradan paylaşırsanız memnun oluruz ...zira forum sonuca ulaşılmamış yarım kalmış konu başlıkları ile dolu.... TAPATALK 2 ile gönderildi.
:thumbup1: Bence de sorun ya şarz dinamosunun ürettiği güçte ya da fan motorunda. LPG'de sorun çıkartmamasının nedeni, sistemin motor soğutma suyundan geçmesi. Yani LPG motorun hararetini düşürüyor.
Benim araç 94 model En kısa zamanda çözümü bulup burada sorunun nedenini paylaşacağım yanliz buradaki çözüm önerileri çok yardımcı oluyor bana