Arkadaşlar eoruncap testinde esp başarısını neye göre değerlendiriyolar? izlediğim kadarıyla araçların 2 aşamalı testleri var, araçların bir kısmı eski çizgisine dönmüyo, bir kısmı çok sabit ilerleyebiliyo, yoldan çıkmama mıdır ölçüt, nedir?
güzel sormuşsunuz.euroncap sitesinde dediğine göre ve benim anlayabildiğim kadarı ile esp testi 3 kritere göre yapılıyor.80 km sürat ve 270 derece direksiyon manevrasındaki yalpa miktarına bakılıyor.bu da önünüze çıkan engel nedeniyle en az 1.83 metre genişliğinde bir şerit değişimi sağlamasına bakılıyor.ikinci olarak çift şerit değişimi testinde 2 kritere bağlı ve bunlar da direksiyon manevrası tamamlandıktan sonraki yalpa açısı ölçümü ile yapılıyor. manevra sonrası aracın stabil kalması gerekiyor. burdaki bakılan ise aracın manevra sonrası düz bir çizgide ilerleyebilmesi ama bununda yalpa açısına göre belli bir yüzdeye kadar toleransı var. dediğiniz gibi mitsu lancer çok iyi tepki verirken cruze aynı tepkiyi veremiyor ama testi geçiyor ikisi de..