Hayırlı akşamlar arkadaşlar öncelikle aranızda yeni olduğumu belirtmek isterim. (ist. Anadolu yakası) 2006 model 1,5 dizel cerato comfort aracım var 180.000 km de motor ışığı yandı ve servise gittiğimde egr valfinin arızalı olduğunu söylediler aracım 3000 devir üzerine çıkmıyor ve yüksek hızlarda özellikle rampalarda bayılıyor. Fiyatının yüksek olması sebebiyle beklemede kaldım bir süre sonra egzoz dan ses gelmeye başladı ve egzoz cuya gittiğimde spiralde sorun olduğunu söyledi ve sohbet esnasında katalizör ün tıkanmasından da sorunun oluşabileceğini temizlenirse ışığın sönebileceğini söyledi sizce böyle birşey mümkün mü ve katalizör temizliği esnasında içinin kırıldığını falan duydum bu işlem ne kadar sağlıklı
Öncelikle hosgeldiniz benim ilk ceratom da 1.5 di bende yasadım o sorunu rampada devir sabit kalıyor egr probleminiz var egr nizi iyi bir yere temizletin ve egzoz monifoltu da aynı anda temizletin en son bir yer bana 300 tl rakam vermisti bulamazsanız biryer bana dönüş yapın elimden geldikce yardimcı olurum egr tuttuğunda sağa çekip istop edip tekrar devam edin genelde işe yarar 180 bin km icin normal benim aracım 300 bini gecmisti motor saat gibiydi
Teşekkür ederim ilginiz için. Aslında egr yi temizlettim ve sorun çözülmedi rampada bayıldığında ise stop etmem sorunu çözmüyor aslında başka bir sorun da olabilir mi acaba..
kat.ları iptal edin.egr yide tabiki.hem yakıtınız düşsün hemde perf.artsın.kat.temizlenmez,temizlensede kısa çözüm olur. emme ve coolerıda temizletin.
bende tecrübemi anlatmak istedim belki bir çare olur.. çünkü aynı soruna yakın bir sorun yaşadım 1.6 dizel ceratomla..araba 3000 bin devir ve 140 km yi geçmiyor bayılıyordu.. bir kaç yere sordum çözüm bulamadılar.. pompa ve enjektörle uğraşan bir arkadaşla tanıştım ahbab olduk.. ondada cerato vardı aynısından.. sensörlere odaklandı o daha çok.. sorun çıkarabilecek parçaları kendi aracından söküp benim aracımda denedi.. ve sonunda buna sebep olan parçayı bulduk.. çıkmasını aldım sağlam bir yerden ve 100 tl ye bu sorundan kurtuldum o zaman.. sıfırıda 300 tl idi phalı biraz sensör.. ismini tam olarak söyleyemiyorum şimdi ama egr valfe yakın bir yerde.. yarın resmini çekip atarım kardeşim.. belkide sorun ordadır kim bilir
Çok teşekkür ederim ilginiz için merakla bekliyor olacağım. Bende katalizör temizliği yaptırmayı düşünüyorum biraz araştırdım suyla falan temizlik yapıyorlar çeşitli kimyasallarla sonuçta 9 yaş 180.000 km tıkanıp arıza verme ihtimali yüksek diye düşünüyorum.İnşallah çözülür ....
öncelikle msj yazan arkadaşlara teşekkür ederim. sorunum katalizör ilişkisini araştırırken değişik bir şekilde çözüldü çok şükür. inşallah başka arkadaşlarında sorununun çözülmesine gereksiz masraf yapılmamasına vesile olur. aracımda motor arıza ışığı yandıktan sonra önce sürekli gittiğim ustama ve başka bir ustaya ve sonra yetkili servise gittim. hepsi de bilgisayara bağladıklarında egr valfinin arızalı olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. eğr pahalı olduğu için bir süre değiştiremedim iyiki değiştirmemişim çünkü yetkili servis 3000 tl gibi bir rakam (egr değişimi turbo v.s temizliği ) çıkarttı. araştırmalara devam ederken bostancı oto sanayi de bir yer buldum. buldum derken daha önce enjektörleri temizletmiştim. (çok güven yerici ve temiz iş yapan bir yer) oraya gittiğimde bilgisayar hava akışmetresi arızası verdi ve hava filtresinin üst kapağı ile hortum arasında bir filtre ve sensörü çıkartıp güzelce temizledi ve sorun çözüldü. meğerse araba egzos dumanını atamadığı için değil oksijen alamadığı için bayılıyormuş. yetkili servise ve diğer bilgisayarlara aldansaydım yada maddi sorunum olmasaydı yoktan yere parça değişimi yapacaktık. inşallah başka insanların sorununun çözülmesine vesile olur. herkese teşekkürler...
Geçmiş olsun.Ve paylaşım için teşekkürler. Tekrar hatırlatmak istiyorum forum kuralları gereği tanisma sekmesinde yeni konu açarak kendinizi tanıtmanızı bekliyoruz.