Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

dizel mi lpg li araç mı ?

'Sohbet' forumunda hurricane_07 tarafından 18 Aralık 2011 tarihinde açılan konu

  1. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    merhabalar arkadaslar

    bugun bı tartısma ortamında konusu gectı sizin de fikrinizi almak ıstedım 75ps turbo dizel mı yoksa 110 ps benzınlı lpg lı mı aractan daha ıyı performans elde edılır (2 aracında cok barız yakıt farkı olmadıgını assagı yukarı yakıt sarfıyatlarını aynı kabul edersek)
     
  2. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Aynı kasa 2 araç karşılaştırılacak değilmi ? atıyorum Hyundai Era lar mesela ?
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba,
    Yakıt ekonomisi olarak değerlendirirsek bence fark yok.Eğer dizel motorun sesine alıştıysanız ben dizelden yana seçiminizi yapın derdim.Dizel aracın torku çok daha yüksektir.Araç ivmelenirken gerçekten heyecanlandırır.Dizel araçla lpg ye göre 1 depo ile daha uzun mesafe gidersiniz.LPG ye göre daha güvenlidir(Allah korusun;çarpışma veya gaz sızıntısı vb.).Dizel daha gürültülü çalışır.Aracınızı açık otoparklara park etmek zorunda kalmazsınız.vb.
     
  4. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    aslında burda krıter sadece performans bende dızelden yanayım anlık da olsa o torku hıssetmek daha zewk werıcı sahsen o torku hıssedınce arac sollarken fl daha bı guven verıyor ama mesela bellı bı suratten sonra sanırım lpgli arac bı adım one cıkacaktır beygır farkından bılmıyorum yanılıyormuyum

    aslında aynı araclar olmak zorunda degıl eralar dersek dızel sanırnım ezer :) ama 75 ps atıyorum polo tdi ıle 110bg era benzın lpg ıcın ne dersınız
     
  5. kanki

    kanki Ralli Pilotu

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.506
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    SAKARYA-İST.
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammet KISA
    Araç Modeli:
    CEED
    Dizel araçta bir tork vardır ama nereye kadar vardır 1750 dv ile 2500 dv arasında. Sonra biter eğer motorun küçük ve bg gücün düşük ise çok büyük performans bekleyen arkadaşlar hayal kırıklığına uğrayabilirler. Düşük devirlerde tamamen ölü bir araç olurlar. Taki turbo devreye girene kadar.Benzinli araç bambaşka o aracın motor devri 6000 -7000 i buluyor ve ilk etapta torkla atılan dizel araç bir noktadan sonra gücü bitiyor ama benzinli ne kadar devirli gidersen okadar gücünü arttırıyor. Yakıt olarak dizel araçlarda kasa ve motor gücü bana kalırsa orantılı olmalıdır. 1.3 bir dizel araç eğer kasa ağırsa inanın 1.6 dizelden daha fazla yakar. Lpg li araç kullanmadım. nekadar güç değişimi oluyor bilmiyorum.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 19 Aralık 2011
  6. oguz

    oguz Sürücü

    Katılım:
    28 Ocak 2011
    Mesaj:
    222
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul- anadolu
    110bglik benzinli motorun torkunun dizel 75den düşük olma şansı bildiğim kadarıyla yok. makineci arkadaslar daha teknik konuşabilir.

    soru bu yüzden bence zorlayıcı değil, tabiki 110bg

    ama soru 75 dizel mi 85-90 lpgli mi olsaydı o zaman zor bir soru olurdu

    bir de dizeli dizel yapan turbo arkadaşlar bu yüzden soruyu sorarken hem dizelin hem benzinlinin turbo durumu belli olmalı
     
  7. cer.fire

    cer.fire Usta Sürücü

    Katılım:
    7 Haziran 2011
    Mesaj:
    878
    Alınan Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer oktar
    Araç Modeli:
    kia ceed sw crdi (2005 kia cerato crdi)
    pejo 206 benzinli 75 bg ile cerato 102 bg kiyaslarsam ,206 lpg.siz olmasina ragmen cerato karsisinda zayif kaliyor.
    sonucta guclu bir dizelin keyfi farkli oluyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş