Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Debriyaj En Dipte Kavrıyor, Geri Viteste Dişli Sesi Arttı

Discussion in 'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' started by bypala, Jul 18, 2017.

  1. bypala

    bypala Acemi Sürücü

    Joined:
    May 24, 2014
    Messages:
    44
    Likes Received:
    5
    Arkadaşlar Merhaba,
    Aracımda vites geçişleri kemikliydi ancak son dönemde geri vitese takarken bazen takılma, toklama ve gırçlama gibi seslerle karşılaşıyordum. Artık her geri vitese takarken ötmeler başladı. Debriyaja basıyorum ama sanki bir eksiklik var ve pedal yetmiyormuş gibi bir duygu oluştu. Birkaç denemeden ya da önce diğer viteslere taktıktan sonra geri vitese takabiliyorum. 1. vitese de zor geçiyor hatta takarken debriyaja sona kadar basılı haldeyken bile arabada rolanti hareketini hissettiriyor. hareket ettikten sonra diğer viteslerde sorun yok.

    Normal şartlarda araçta kaçırma ya da güçsüzlük gibi bir durum yok. Telefonla üç ustaya danıştım. Biri Baskı balatan yenilenmeli dedi, diğeri debriyaj ayarıyla kurtarabiliriz dedi, öbürü vites dişlisi, sekromeç hatası olabilir diye yorumda bulundu.

    Benim mantığım gücünde sorun olmayan bir arabanın baskı balatasının bittiğine inanmıyor. Benzer problem yaşayan varsa öneri alabilirim. Lakin olmazsa ucuzdan pahalıya doğru bir yolculuk beni bekliyor.
     
  2. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Joined:
    Sep 11, 2011
    Messages:
    1,647
    Likes Received:
    632
    Location:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Sanırım bizim kronik arıza olan üst merkez arızası olabilir
     
  3. bypala

    bypala Acemi Sürücü

    Joined:
    May 24, 2014
    Messages:
    44
    Likes Received:
    5
    Merhaba sizin tartıştığınız konuları şimdi okudum. Sorunun baskı balata kaynaklı olmama ihtimali yüksek anlaşılan. Peki bu debriyaj ayarını yükseltmek kolay mıdır. Pedalın oradansa biz de müdahale edebilir miyiz?

    Bu arada aracım Rio 1.5 crdi 2009 model
     
  4. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Joined:
    Sep 11, 2011
    Messages:
    1,647
    Likes Received:
    632
    Location:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Merhaba ben üst merkez değişiminden önce dot4 yağı yeniledim sonrasında bedal yükseltildi. Pedalı yükseltmek çok kolay tanıdık bir usta için 2 dk sürmez. Benim pedal çok iniyordu şimdi inme olayı bitti ama sertleşme başladı. Set değişimi yapacağım alt ve üst merkez değişecek
     
    bypala likes this.
  5. bypala

    bypala Acemi Sürücü

    Joined:
    May 24, 2014
    Messages:
    44
    Likes Received:
    5
    Peki bir sorum daha olacak. Dot 4 yağı arabaya kaç litre eklenir ve marka tavsiyeniz var mı? Bunları bilerek ustaya gitmek isterim. Daha önce 4.5 litre kapasiteli motora 6 litre yağ basan usta gördüm.

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Joined:
    Sep 11, 2011
    Messages:
    1,647
    Likes Received:
    632
    Location:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Ben elime ilk geçen Petrol Ofisi turuncu şişe dot4 yağ aldım. 10 tl 500 gram fiyatı. Benim arabaya 500-600 Gram arası gitti. Ama Serdar bey ATE marka yağı tavsiye ediyor en iyisi oymuş. Kışa doğru bende onunla değişim yapacağım. Ama PO Dot4 yağ da çok güzel.
     
    bypala likes this.
  7. habib_723

    habib_723 Sürücü

    Joined:
    Apr 14, 2017
    Messages:
    135
    Likes Received:
    33
    Location:
    BATMAN
    Gerçek Ad-Soyad:
    HABİB TAŞAN
    Araç Modeli:
    2012 Cee'd Motion 1.6 Crdi 115 E5
    Pedalın ordanmı bilemiyorum ama benim cee'd 2012 model de şanzuman yanında cük ayarı dediğimiz bir yer vardı usta orayı ayarlayıp debriyaj ın üstten kavramasını sağlamış geçişler su gibi oluyordu..

    SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    bypala likes this.
  8. Rahterr

    Rahterr Sürücü

    Joined:
    Jun 27, 2016
    Messages:
    55
    Likes Received:
    14
    Location:
    Sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ramazan yıldız
    Araç Modeli:
    Kia cerato 1.6 ex premium
    Bende geri viteslere geçişte sorun yaşamıştım baskı balatayı daha yeni değiştirdiğim için yapan ustaya gittim vitesleri attıran kollar var şanzımanın üstünde onlar boşluk yapmıştı onları tornada düzelttirdikten sonra vites geçişleri çok rahatlamıştı aracım 2005 model kia cerato


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
     
    bypala likes this.

Share This Page