10 Kasım LPG KABLO

ceratomun beygir gücü eksik çıkıyor

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda hsuzer1 tarafından 13 Ocak 2014 tarihinde açılan konu

  1. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    Arkadaşlar, bugün bir akrabamızın araclara test yaptıkları iş yerine uğramıştım. Ceratomun motoru ne alemde diye merak ettim ve beygir gücünü test etmesini istedim. Ama çıkan sonuçlar tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Şöyle kısaca yazayım. Ekteki resimdede sonuçları işaretledim.

    Benzinde yapılan testte, 74,7 beygir 131 nm tork çıktı. 4 ncü viteste yapılıyormuş testler. Benzin ile maksimum 130 km hıza çıkabildi.
    LPG ye alıp yaptığı testte; 81,2 beygir 147,8 nm tork üretti araba. 4.viteste max. çıktığı hız ise 190 km yaptı.

    Şimdi gelelim sonuçların analizine..... LPG ile daha cok güç kaybı yaşanması gerekirken, benzinde daha az beygir üretildi. Arkadas lpg ayarı fazla açıldığı için araba gaz ile daha yuksek hıza çıktı diyor. Gerçekten de gaz ile araba baya yakıt yiyor.
    Ancak vahim olan konu her iki yakıtta da beygir gücünün düşük çıkması.
    Arkadaşım aracın km.sine baktı 142.000 km oldugunu gorunce daha önce baskı balata değişip değişmediğini sordu bende 90.000 km.den bu yana bende olduğunu ve öncesindeki servis kayıtlarında değişimin görünmedigini söyledim. Hala orjinal baskı-balata var üzerinde yani.
    Şimdi yorumlarınıza ve fikirlerinize ihtiyacım var, sizce baskının kaçırması beygir gücünün üretilmesinde düşük çıkmasının sebebi olabilirmi? Baskı balatayı değiştirmek performansın yukselmesini sağlar mı acaba..... şimdiden ilginize tşk. ediyorum.
     

    Ekli dosyalar:

    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 13 Ocak 2014
  2. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Sizin kerata boşa yakıt tüketiyor olabilir. Debriyaj'ın kaçırıp kaçırmadığı konusunda Hakan Bey paylaşımda bulunmuştu. Bir deneseniz fena olmaz.
     
  3. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Baskı balata olsa lpg de de olur diye düşünüyorum
     
  4. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=5730&highlight=balata
    Sayın büyüğüm sanırım bahsettiğiniz link burası oluyor.. valla doğrusunu söylemek gerekirse, denemeye cesaret edemiyorum. Aslında gerçektende baskı-balata ise sevinecem gibi çünkü az bi maliyetle kurtarırım.
    Parca 150 civarı, 100 lirada işçilik versem 250 lirayla yırtarmıyım acaba
     
  5. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Mahir Bey'de haklı. Bu konuda Serdar Bey ne yorum yapar bilmiyorum. Gaz ayarlanırken benzin yolu düşürülmüş olabilir. Ancak gerek benzin gerekse de LPG'de sağlanan hp düşük sayılır. 115 hp değilmiydi Cerato ?
     
  6. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    yanlış bilmiyorsam benimki 122 hp Ali abi. o da aynı olabilir ;)
    aradaki beygir farkı LPG nin daha kolay yanması kaynaklı olabilir mi diye aklıma geldi benimde :confused1:
    ama yine de en az 100 hp göstermesi gerekirdi. gerekenden çıkan değerler düşük. ama eğer yola aktarılan beygir ise buna lastik ve diğer aktarma organlarının durumuda etki edecektir ;)
     
  7. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    Benim cerato 2005 mod. 1.6 comfort benzin, lpg
    2004-2005 modeller 1.5 dizeller 102 hp. 1.6 benzililer 105 hp. Chip ile 122 civarına çıkıyor.
    2006 ve üzeri 1,6 crdi 115 hp. Chip yazılımı ile 130 a kadar çıkıyor.

    Yani kısaca benim kerata 105 hp. Olması gerekiyor. Ben 100 hp.e razıydım aracın km.si ile orantilarsak. 142.000 km. iyi rakam.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 13 Ocak 2014
  8. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Serdar beyin mutlaka bir açıklaması vardır halil bey ;)
    Benim aklıma ilk mesajımdaki ihtşmal geliyor sadece...
     
  9. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    142000 km benzinli araba için çok bir yol değil. Ama Debriyaj için uzun yol...

    LPG ayarı yapılırken bazı oynamalar yapılıyor. Serdar bey bir açıklama getirebilir..
     
  10. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    Serdar beyden de yorum alalım o zaman... Değerli fikirleriniz icin tşk. ediyorum.
    Sizlerin yorumlarına göre bir yol cizecem kendime, insallah motor sorunu degildir.
     
  11. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    İnşallah değildir halil abi ;)
    İyi düşün iyi olsun derler. Belki lastikler gücü aktaramamıştır ;)
     
  12. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    Insallah be dostum. Iyi düşünelim, hayırlısı olsun.
     
  13. Besher

    Besher Usta Sürücü

    Katılım:
    2 Aralık 2013
    Mesaj:
    489
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet Beşir Dirlik
    Araç Modeli:
    Cerato koup
    Sadece merak ettim dostum, Aracındaki Lpg sisteminin modeli nedir? pipo mu var manifoltta yoksa enjektörün üstünden nozullamı bağlı lpg sistemin?
     
  14. hsuzer1

    hsuzer1 Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    320
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Eskişehir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil Süzer
    Araç Modeli:
    Yok
    Lpg sistemi atiker sıralı sistem. Ama bağlantı şeklini inanki bilmiyorum. Ama lpg de bi sorunum yok çekişi falan iyi yani.
     
  15. Besher

    Besher Usta Sürücü

    Katılım:
    2 Aralık 2013
    Mesaj:
    489
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet Beşir Dirlik
    Araç Modeli:
    Cerato koup
    Benim kouptan biraz deneyimlerim var. tahminimce benzinle düşük bg göstermesinin nedeni. pipo olabilir tabii bunlar varsayım. gerçi dank etti atiker pipo kullanmıyordu :D birde sapık gazcılar vardır.. gazcıya gidersin abiii benim araba gaz takınca çekişten düştü nabacaz dersin? Keke sen bi bırak ben bunu programlayım derler :D map değerleriyle oynandıktan sonra, aracı kontrol edince aman allahım benim arabam gazda daha iyi gidiyor diye düşünceye kapılırsın ama tamamen psikolojik.. çünkü ateşleme karışım değerlerini tekrar modifiye edebiliyor yazılımla.. Tabii yine buda bir varsayım.. dostum
     

Bu Sayfayı Paylaş