Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Cerato Turbo Sorunu

'Cerato Forum - Club' forumunda umutgamli tarafından 27 Şubat 2012 tarihinde açılan konu

  1. umutgamli

    umutgamli Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2011
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut Gamlı
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX DSL Advance (2008)
    Arkadaşlar cerato dizel turboda 1200 - 1500 deviri geçince turbo ivmelenip araba kendini ileri doğru iterken bizim arabada gün geçtikçe bu olay kayboldu nedendir?
     
  2. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Benim 2005 Ceratoda 1900 devirden önce turbo ivmelenmesi yaşanmıyor çünkü gerçek güç 1900 devirden sonra geliyor büyük ihtimalle sizin aracınızda da 2000 li devirlerde güç sıçraması yaşanıyor ama 2000 li devirlerde de güç artışı eskisi gibi değil derseniz bir sorun vardır ...
     
  3. umutgamli

    umutgamli Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2011
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut Gamlı
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX DSL Advance (2008)
    doğrdur ben yanlış hatırlıyorumdur.Ne gibi bi sorun vardır?Geçenlerde makineye soktuk 0-100 8.6 yakıyor diye ama bi sorun çıkmadı.Peki sorun nerde?
     
  4. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Hangi serviste baktırdınız aracınızı ? aracınız şu an kaç kilometrede ? ilk sahibimisiniz ? bakım periyotlarına tamolarak uyuyormusunuz ? ;)
     
  5. cer.fire

    cer.fire Usta Sürücü

    Katılım:
    7 Haziran 2011
    Mesaj:
    878
    Alınan Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer oktar
    Araç Modeli:
    kia ceed sw crdi (2005 kia cerato crdi)
    aslında zaman geçtikçe motorunda , turbonunda eski ataklığı kalmıyor , eğer durum turbonun zamana bağlı eskimesi ise, bu bütün arabalar için geçerlidir bana göre , eğer başka bir sorun varsa iyi bir servise gösterin
     
  6. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Bana da daha ziyade karbon birikimi gibi geliyor , carbon clean ile eski gücüne dönmesi lazım eğer sorun öyle birşeyse .
     
  7. umutgamli

    umutgamli Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2011
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut Gamlı
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX DSL Advance (2008)
    aslında makineye sokarken carbon clean yaptırayımmı diye sorduğumda tekniker bana hiç gerek yok zarar veriyor dedi.
     
  8. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Ben 88.000 km de yaptırdım şimdi 120.000 km ye geldi yakında bir daha yaptıracağım . Zarar veriyor ibaresi yanlış , olası problemler temizlik sonrası açığa çıkabiliyor sadece .
     
  9. umutgamli

    umutgamli Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2011
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut Gamlı
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX DSL Advance (2008)
    hm.. anladım.Peki memnunmusunuz , arabada değişiklik oldumu, ne kadara nerde yaptırdınız?ben ümraniye sanayinin içinde bi dükkana sormuştum gerçek amerika makineleri kullanıyoruz dedi, 80 tl demişti.
     
  10. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Megachips adlı firmada yaptırdım ama gittiğim gün egr iptali ve chip tuning işlemleri ile beraber yaptırınca arabanın nevri değişti , sadece carbon clean işlemi yaptırmadığımdan sorunuza tam cevap veremiyorum , tüm bu değişimlerden çok memnun kaldığımı söylüyorum ;)
     
  11. umutgamli

    umutgamli Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2011
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut Gamlı
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX DSL Advance (2008)
  12. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    carbon clean yaptırdıktan sonra enjektör temizliyicisi kullanmanıza gerek yok bence , ama bor katkısı konusunda bi şey diyemem , ben egr iptlini motorum uzun ömürlü olsun diye yaptırdım bakalım 120.000 e geldik devam maşallah ;)
     
  13. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    Murat Bey bende egr iptali dusunuyorum da iptal ettirdikten sonra motor arza ışıgı fln yanıyor mu yada egr nın soketını mı cıkarıyorlar yoksa mekanık bı ıptal mı gerceklesıyor
     
  14. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Ali Bey merhabalar ,
    Egr iptalinde hem donanımsal hem yazılımsal iptal işlemi yapıldı , çok şükür hiç arıza ışığı yanmadı .
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba,

    Aracınızı genelde şehir içi mi kullanıyorsunuz?Eğer öyle ise sorun sadece karbon birikimidir.Aracınızı fırsatını bulursanız sehirdışı kullanarak(mümkünse yüklü vaziyette)karbonlardan kurtulabilirsiniz.Ancak şehiriçi kullanıp şehirlerarası yolculuk yapmıyorsanız sorunu Murat'ın söylediği şekilde çözmeniz gerekecek.Karbon clean uygulamasının bende zararlı olduğunu düşünmüyorum.Özellikle dizel araçlarda EGR valfi olsun, ya da olmasın carbon oluşumu benzinli ve lpg li araçlara göre daha fazladır.Aldığınız yakıtın dağıtıcı şirketi dahil birçok yakıt kalitesini belirleyen etkenlerdir.Shell in GTL teknolojili euro dizeli en az karbon birikintisi bırakan yakıt mesela.

    Carbon birikiminin sebebi şehiriçi kullanımın desteğinde EGR valfidir evet.Ancak ticari büyük dizel makinelerde de oluşan iktisadi devir çalışmasının sonucu oluşan carbonlar dekarbonize denen işlemle yanma odası ve egzost sıcaklık-basıncının yükseltilmesiyle atılır.Bu işlem tekrar edilmezse hararet ve turbo ile valf problemleri başta olmak üzere birçok arıza ortaya çıkmak için maalesef sırada bekler.

    Tüm bunların yanında EGR valfinin sisteme eklenmesinin tek amacı emisyon kaygıları değildir.EGR valfi hakkında biraz bilgi verecek olursak;

    İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki Hava/Yakıt oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkar.Bu sorunlar giderilmezse materyal ömrünün kısalması aşınmanın artması kaçınılmazdır.

    Bizim araçlarımızda ki EGR valfi tipi vakum kontrollü EGR dir.
    Egzoz manifoldunda bulunan egzoz gazlarını emme manifolduna transfer eden bir çelik boru bağlantısı vardır ve emme manifoldunda vakum değişmesini sinyal şekline getirip bir valfe vererek egzoz geçişini gaz kelebek açıklığına göre kontrol eden bir de vakum yardımlı kesme valfı mevcuttur. Manifold vakumuyla çalışan bu valfe vakum, motor soğutma suyu sıcaklığı ile çalışan bir termo valf tarafından sağlanır. Motor henüz ısınma esnasında iken termo valf kapalı olduğu için EGR valfı çalışmaz. Motor ısısı arttıkça termo valf açılarak emme manifoldunda ki vakum değişimlerini EGR valfine iletir ve motor hızına göre geri verilen egzoz gazı miktarı ayarlanmış olur. Isı ile çalışan valf motor su sıcaklığı 40°C’nin üstüne çıktığı anda bimetal disk genleşerek kanalı açar


    Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır.

    H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C’de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır. Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir.

    Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir. Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir. Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır. Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır. Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hızlandırma ve tutuşmaya hazırlama gibi bir faydası da vardır. Bu şekilde, özellikle düşük yüklerde HC ve CO emisyonlarında da iyileşme elde edilmektedir . Egzoz gazlarındaki NOx miktarı, emme anındaki nitrojene, oksijenin miktarına, yanma sonu sıcaklığına ve bu sıcaklıkta kalma sürecine bağlıdır.

    Motor relantide çalıştığı durumlarda gaz kelebeği kapalı konumda olduğu için atmosfer basıncı ve diyafram yayı EGR kesme valfini kapatarak egzoz gazlarının emme manifolduna geçmesine izin vermez

    Motor ara hızlarda çalışırken gaz kelebeği yavaş yavaş açıldığında emme manifoldunda ki kısmen yüksek vakum EGR kesme valfine tesir ederek diyafram yayın kuvvetini yener ve kanalı yavaşça açar. Egzoz gazları emme manifolduna girerek H/Y karışımına karışır. Bu durumda emme manifolduna egzoz gazı akışı çok az olmaktadır. Fakat gaz kelebeği açılıp motor devri arttığı anda emme manifoldunda ki vakum miktarı rtacağından EGR kesme valfı daha çok açılır ve egzoz gaz geçişi daha da artar. Bu anda maksimum bir egzoz gaz akışı vardır

    Motor tam yükte çalışırken motordan istenen güç çok fazla olacağından motorun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen EGR sisteminin çalışmaması istenir. Motor tam açık gaz kelebeği konumunda çalışırken EGR sisteminde bulunan bir sınırlayıcı emme manifoldunda ki havanın hızının artmasıyla vakum o kadar düşerki sınırlayıcı vakumun EGR kesme valfine ulaşmasına izin vermez. Motor tam yük ve hızlarda çalışırken EGR sistemi devre dışı kalır.

    Yağ katkısı kullanmanızı tavsiye etmiyorum.Bu konuyla ilgili teknik ve faydalı bilgiler kısmını okumanızı ve videoları izlemenizi tavsiye ederim.:closedeyes:
     
  16. umutgamli

    umutgamli Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2011
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut Gamlı
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX DSL Advance (2008)
    Allah razı olsun ağzına sağlık abicim.Benim yapmam gereken carbon clean.Benim bildiğim yapan yerler yok.İstanbul anadolu yakasındayım , eğer sizin bildiğiniz güvenli,sıkıntı yaratmayacak makul ücretli yer varsa söylerseniz sevinirim.Genellikle bosch servislerini tercih ediyorlar ama ne kadar iyidir bilmiyorum..
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Murat biraderimin tavsiye ettiği Megachips bildiğim kadarıyla güvenilebilecek bir yer.Bosch servisleri de fiyat olarak sizi rahatsız etmeyecekse bence güvenilir.

    Bence siz Murat biraderimle irtibata geçin.Bu konuyla ilgili birara bizim forumda adresler verilmişti.Ancak aradığım halde bulamadım.Belki siz bulabilirsiniz.İyi geceler dilerim.
     
  18. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    http://www.chiptuning.com.tr/

    Mehmet bey'le bir görüşün isterseniz aklınızdaki sorularıda kendisine sorabilrsiniz , fiyatıda konuşun tabii ;)
     
  19. umutgamli

    umutgamli Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2011
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut Gamlı
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.6 EX DSL Advance (2008)
    Bu megachips chip tuning için değilmi?Carbon clean yapıyorlarmı?
     
  20. seryılmaz

    seryılmaz Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesaj:
    431
    Alınan Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    erol yılmaz
    Araç Modeli:
    KİA CEED CONCEPT CRDİ
    Hakan Bey turbo konusunda anlatıklarınızı ve daha önce anlatılanları okudum.Teknik detaylardan çok aracımdaki turbo ömrünün uzatılmasına yönelik pratik bilgileri edinip uygulamaya özen gösteriyorum.Ben aracı 39 binde aldım.Araç en son bakımına İstanbul Gülalda girmiş 2010 eylülde.O zamanki km si 32 binmiş.Ben bu tarihten 17 ay sonra aracı aldığımda bu süreçte araca 7 bin km binilmiş.İstanbul gibi bir şehirde aylık ortalama 400 km binilen bir araç kısa mesafede kullanılmış diye düşünüyorum.Durum böyle olunca aracımda kurum oluşma ihtimali daha yüksek gibi.Yazılanlardan anladığım kadarıyla bu kurumdan uzun yolda kısmi olarak kurtulmak mümkün.Benim sorum uzun yolda ne yapmalıyım ya da aracı nasıl kullanmalıyım ki motor ciğerlerindeki ifrazatın bir kısmını söküp atabilsin ?
     

Bu Sayfayı Paylaş