Öncelikle herkeze merhaba arkadaşlar 2006 model kia cerato 1.5 crdi sahibiyim arabam 60.000 de olmasına ragmen vites gecmemeye basladı ustaya zar zor götürdüm debriyajı üste cekti sonraki günler ise motor sogudugunda debriyaj alta kavrıyorsdu ısınınca üste cıkıyodu usta alt ve üst merkezi degistirdi 15 gündür sorun yoktu ama bügün sabah yine debriyaj alta düsüp vites geçmemeye sorun yasamaya basladım arabanın sorunu nerdir bilen arakadaşlardar yardım ederse çok makbulke geçer.
Aramıza hoşgeldiniz. alt ve üst merkez değiştiyse bunu yapmaması gerekir. Pedalda yada sistemde bir sıkıntı olup olmadığını debriyaj alt merkez pistonundan gözlemleyebilirsiniz.
Üst merkez değistikten sonra debriyajı üste cekemedi usta neden diye sorduğumda baskı balatada gitmiş dedi en uzak noktası bu dedi ama bi ayar değişmedi.Başka bir ustaya gittigimde ise o birazcık üste cekti debriyajı ama baskı balatada bi sorun olmadığını söyledi.Debriyaja sert bastıgımda santi vida eyriliyormus gibi ses geliyordu.Şimdi yapmam gereken nedir 2 aydır bu sorunla uğrasıyorum en sonunda yetkisi servise gidecem galiba.
Debriyaja bastığınız oranda alt pistonun hareketinin ne kadar rijit olduğunu gözlemleyin. Siz yavaş yavaş basarken bir süre sonra duruyorsa ve siz basmaya devam edebiliyorsanız sistemde hava var demektir. Şekilde görünen "Bleeder screw" vidasından sistemin havasını alabilirsiniz. Eğer hava varsa ve siz havayı aldıktan sonra yine hava yapıyorsa komple sistem sökülüp o-ring'leri kontrol edilmeli. Gelen ses piston çatal birleşimindeki pimin yağsız kalmasından olabilir, önce wd40 ardındanda gres yağı ile yağlayabilirsiniz. Sistem detayı :
biri 2006 model diğeri 2008 model 2 cerato kullandım çok uzun süre.. hepsinde debriyaj kavrama problemi vardı.. kaç kere yolda kaldıgımı hatırlamıyorum bile.. en sonunda yanlıs hatırlamıyosam elantranın debriyaj merkezini taktılar..biraz düzelmişti.. çok geçmiş olsun.
İki aracın bütün kaputiçi aksamları ve yerleri birebir aynı. Ben ve HCTR'deki hiç bir elantra kullanıcısı debriyaj ile ilgili bir problem yaşamadık.
aynen arkadaşım bende ondan bahsedıyorum.. elantranın debrıyaj merkezını cerato ya taktılar ve sorun çözülmüştü..:thumbup1:
aynı dert bende de vardı debriaj üst merkez değişti 135 tl di sanırım biraz düzeldi sonra yine vites sabahları sert geçmeye ve debriyaj boşa çıkmaya başladı şimdilerde iyi bakalım servis baskı balata değişecek dedi bakalım ne olacak..
Aynı der malesef bende de mevcut. Debriyaj pedalı çok altta vites geçişi yapıyor. 3-4-5 inci viteslerde sorun yok 1-2 ci viteslerde hafif zorlanıyor. Paspasın debriyajın altında olmamasına dikkat ediyorum. Ustaya göstedim baskı balata bitmiş, değiştirirsek düzelir dedi. Bakalım sonuç ne olacak. Ama anladığım kadarı ile bu sorun karakteristik hale gelmiş. Servisten set fiyatı aldığımda 600 TL dediler işçilik dahil. Parça fiyatları ne kadardır bilen varmı?
bizim 2005 cerato da şuanda 113.000 km yi geçti aldığımdan beri debriyaj aşağıda, duyduğum kadarıyla bazı ceratoların garantiden merkezler değiştrilmiş, benim haberim olmadı.
rio için baskı balata 150-200 lira bir de min.100 lira işçilik veririz serviste kazıklanmanın anlamı yok....
aynı sorun bendede vardı usta ust merkezdeki hıdrolık dönüs deliğini genişletti şimdilik sorun çözüldü bakalım.
Arkadaşlar sorun çözüldü servis Kayseri'deki KİA yetkili servisi 2 gün sonunda sorunu bulabildi debriyaj üst merkez bozukmuş ve bozuk olan debriyaj üst merkez baskı balatayıda bozmuş değiştirmemiz lazım dediler ama parça bulamadılar baskı balata ellerinde varmış ama debriyaj üst merkez yok dediler tam tamına 35 gün sonra parça ellerine ulaştı ve servis çağırdı sonunda 1 gün değişmesi sürdü ve toplamda 700 TL aldılar 550 TL baskı balata 150 TL debriyaj üst merkez için kendimi kazıklanmış gibi hissettim ama 1 aydır arabamı kullanamıyordum mecburdum yani yaptırmaya.Simdi arabamda hiç bi sorun yok vites geçişleri pamuk gibi oldu debriyaj düşme sorunu gitti.Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.