S.a herkese hayırlı aksamlar bu el freninin yanindaki lamba nedir yani hangi arızadan dolayı ? Araç kia cerato dizel
Yalnızca dizel motorlarda bulunan, mazot fitresi su sensörü ikaz lambasıdır ... Normalde ilk kontakta kısa bir süre yanar ve söner, sürüş anında bu ikaz lambasının yanması mazot filtrenizde su olduğu anlamına gelir. Filtre temizlenip (su boşaltılıp) araç tekrar çalıştırıldığında ikaz ışığı sönecektir. Temizlikten sonra ikazın tekrar yanması ya yakıt deponuzda/hattınızda halen su olduğu ya da sensörün bozulduğu anlamına gelir. Geçmiş olsun.
Çok teşekkürler filtre temizletildi. Sorun çözüldü bu yaz ağır bakım yaptıracağız. Aracımizinda Maşallah'ı var. Yaklaşık 1 yıl oldu aracı aldığımız tek çıkardığı sorun bu oldu şu ana kadar. Birde motora karşıdan bakıldığında sol taraftan , musait olduğumda resim atacağım bazen zincir sesi gibi ses geliyor çok az ses ile bu ne olabilir sizce ?
Benimde yandi bu aksam arza isigi tekleme yapip ceki ciddi anlamda düştü sonra araci denerken arza isigida bir sure sonra yandi kara duman atiyor gaza yüklenince
Aynı ariza lambası mi yanıyor , biz mazot filtresini temizlettirdik suyu boşalttırdık falan yani , sorun çözüldü. Ucuz yakit koydunuz mu buda yapabiliyor sanırım bu sorunu.
Sadece arza lambasi yandi ayni degil. Tekleme ile basladi sonra ceki dustu rolantide bi ara gaza basmama ragmen devir yükselmedi siyah duman atiyir. Devir yukselsede hizlanmiyor. Sadece bir hafta once cok az mazot kalmisti firsatim olmadi son anda aldim mazot yakit mi turbo mu cozemedim iste
Turbo arızasında yakıt filtresinin su sensörü arıza vermez ... Bence aracı yakıtsız bıraktığınız için pompa deponun dibindeki muhtelif pislikleri çekmiştir ve filtre de orjinal değilse içinden geçebilen bu pislikler/tortular enjektörlerinize (tabii önce yüksek basınç pompasına) ulaşmıştır. Çekiş düşüklüğü, gaza basınca yığılma, devir artmaması, siyah duman ... Hepsi yakıt sistemi ile ilgili önemli belirtiler, sadece turboda sorun olsa daha farklı belirtiler olurdu. Araç normal devirlense ve 3000 dev/dak'yı geçmese EGR tıkanmış olabilir diyeceğim ancak sizin bence sorununuz motora giden yakıt hattında. Aracı acilen işinin ehli bir ustaya ya da yetkili servise göstermekte fayda var, muhtemelen filtreyi değiştirip deneyecekler sorun çözülmez ise hattı takip ederek devam edecekler incelemeye ve mutlaka enjektör temizleyici kullanacaklar yoğun bir karışımla. Geçmiş olsun, umarım kısa sürede aracınız eski performansına kavuşur.