Herkese selamlar; 2015 Concept aracımda sorun olarak niteleyebileceğim bazı konular var bunları sizlerle paylaşmak istedim sırasıyla; 1-Yokuş aşağı inerken fren yaptığımda eğer kasis yada hafif bir çukur varsa ABS devreye giriyor ne kadar yavaş gidersem gideyim kasislerde frene basmamaya dikkat etmek zorunda kalıyorum 2-Yokuş kalkış desteği çok dik rampalarda devreye giriyor bunun bir çözümü yok mudur? 3-Geri vitese geçerken ara sıra takılıyor her seferinde debriyajı iki kere basmam gerekiyor 4-Klimayı tamamen kapatmadan durdurmanın bir yolu yok mudur? Yardımlarınızı bekliyorum bu sorunlar kronik mi sizdede var mı acaba?
1- numaralı olan haricindekiler sorun deil ki.. yokuş kalkış belli bir eğimde çalışıyor ki o da çook dik değil yani gerek olduğu yerde devreye giriyor bugüne kadar aha da burda tutmadı burda tutsaydı iyiydi burda gereksiz tuttu diye hiiç söylemedim.geri vites bir çok araçta böyle gerçi bende öle bi problem yok nadiren oluyor ama yinede tazelemiyorum.klima kapanmaması da sorun değil buğu olmuyo en azından içerinin kalitesi artıyo.1 numaraya gelirsek o bendede mevcut gösterdim normal dediler sizde bi gösterin bence belki yazılım gibi bişeyi vardır versiyon filan olabilir.
Aracı aldıktan sonra lastik havalarını kontrol etmediyseniz kontrol edin lastik basınçları yüksekse kayma eğilimi artar abs devreye daha çabuk girer.
1. madde de yazdığınızda sorun olan birşey değil. çünkü aracın denge kaybı söz konusu oluyor bu bende de oluyor bir tekrer dönerken diğeri de sabitleniyor ve normal olarak görüyorum. ben bunu sadece istanbulda bir yerde yaşadım başkada yaşamadım ama her seferinde oradan geçerken eğer cukura denk gelirsem hemen devreye giriyor demekki araba kendini sağlama alıyor bence iyi birşey.
Daha önce 1.4 dizel Rio Sporty ve Pro Ceed Concept şimdi Pro Ceed GT kullanan biri olarak yorum yapmak istiyorum. 1-Bence bu kesinlikle bir sorun. Yukarıda arkadaşlar sorun değil demiş fakat bayır aşağı inerken lastiğin birisi hafif çukura düştüğü zaman ABS devreye girip fren mesafenizi uzatıp sadece manevra yapmanıza imkan tanıyor. Buda şundan kaynaklı, lastik çukura düştüğü zaman fren uygulamayınca durmayacağını algılıyor ve manevra yapabilmeniz için ABS yi devreye sokuyor. Ceed'te de durum böyle. Çözüm frenden ayağınız çekip tekrar basmak. 2-Rio'da Autohold denen bir donanım yok. Hillholder denilen sistem mevcut. Yani her durduğunuz fren yapmaz. Yokuşta kalkış sistemi de belli bir eğim açısına göre çalışıyor. Örneğin VW Golf'te her durduğunuzda fren uygulayarak düz zemin yada yokuşta araç hep frende oluyor. Rio'da sadece eğim açısından dik yokuşlarda duruyor. Bunun bir zararı yok bana göre. Çünkü hillholder'ın devreye girmediği eğimlerde araç geriye kayacak durumda olmuyor. 3-Bu bende de oluyordu, çocuk koruma sistemi felan dediler bana. Çok elzem bir olay değil. Aracı çalıştırdığınızda vitesi 1 e veya 2 ye takıp öyle geriye takın, en azından vites dişlileri , şanzuman yağı biraz hareketlensin. 4-AQS yani hava kalite sistemi mevcut. Bildiğim kadarıyla forumda kapatan arkadaşlar vardı fakat kapatmayın. Oksijen miktarı azalında vücut uyku haline geçer, aracın içerisindeki sensör bunu algılayıp içeriye taze oksijen veriyor ki araç kullanırken uykunuz gelmesin diye.
Teşekkür ederim o zaman bunlar kronik sorun değil sanırım. Aracımdan çok memnunum. Herkese kazasız belasız sürüşler.
abs haricinde bi kronik sorunu yok pek onunda sorun olduğu şüpheli biraz yapısal sanırım.hep beraber kazasız belasız sürüşler
Bence Abs konusu kronik bir sorun değil, kullandığım tüm araçlarda bu bahsi geçen Abs devreye girişi olmaktadır. Bu muhtemelen kasis engebe gibi yerlerde birim alana düşen yük miktarının sabit kalarak tekerin temas alanının bir anlık sonlanmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
abs olayi karakteristigi veya muhendisligi ile alakali diyebilirim..ayni şikayeti i30 kullanicilarindan da okudum...daha once fiestam vardi ve daha kotuydu...fistadan once 2008 clio vardi ilginctir ama super çalışıyordu...gerektigi yerde devreye giriyordu...
KIA araçların çoğunda ABS yazılımsal olarak erken devreye giriyor.Emniyet katsayısı yüksek olarak ayarlanmış.Bir seri ceed de abs nin erken devreye girmesinden ötürü küçük maddi hasarlı kazalar sonucunda gelen şikayetler üzerine yazılım ile abs nin geç devreye girmesi için yazılım güncellemesi yapılmıştı.Benzer bir ihtiyaç olabilir.Ceratoda da başka markalara göre abs daha çabuk devreye giriyor.
ben servise söylediğimde bişe yok demişlerdi dedim yazılım değişimi filan varmı güncel demişlerdi bıraktım dikkat etmeye çalışıyorum
ABD ve Avrupa kia forumlarında mesela eski kasa cerato için 10-11 tane yazılım güncellemesi geldiğini okumuştum.Benim arabama hiç yapılmadı.Servis kullanırken her seferinde soruyordum.Hepsinde cevap aynı Ceed de kazalı şikayetler artınca sanırım mecbur kaldılar.
haklısın abi bende çok direttim ama ıııhhh..ceed lerdeki gibi mecbur kalmayalım da inşallah Allah korusun kendileri biz mecbur kalmadan çağırsınlar bizi
şimdi ben atlatmadım desem yalan olur bazen çok sinir bozucu oluyo kabul ediyorum bakıyorum böyyle bozuk bir zemine geliyorum yükselmeler alçalmalar heemen çekiyorum ayağımı ne zamanki zemin düzeliyo abanıyorum frene
ABS sisteminin performansı ön takım elemanlarıyla birebir alakalıdır. Amortisörleri yumuşak/patlak/yağlı araçlarda abs erken devreye girer genelde. Gazlı amortisörlü araçlarda abs performansı daha tatminkardır.