Lpgli araç sahipleri için bugün duyduğum birşeyi paylaşmak istedim: Komşumda 1,6 180 bg insignia var, 1-1,5 yıllık sıfır alınmış bir araç. Malum yakıtı içtiği için geçen yıl landirenzo lpg taktırdı. Ara sıra sorun oluyor, özellikle 120 km hızdan sonra tekleme yapıyor, sanayide usta usta dolaştım ama kime gittiysem bir türlü çözemiyorlar diyordu. Sonunda landirenzo genel merkezine -İtalya'ya- kadar yazmış ve oradan yapılan analizde bilmem ne borusunun gerekenden 2 cm uzun olduğu saptanıp yeni proye göre düzenlenmesi istenmiş, bu işlemden sonra aracın sorunsuz çalıştığını söylüyordu.
benimde aracım insignia lpg ile tamamen uyumsuz bir araç diyebilirim ınsıgnıateam sıtesınden bakabılırsınız bir çok aracın enjektörlerı 100bın km ye gelmeden erimeyle karşılaşmış servıslerle kardeş olmuşlar isdisnalar var tabıkı bende taktırmayı düşündüm fakat gereği yok bile. birde ınsıgnıa 2200devir gibi turbo açıyor hanı o arada sadece tekleme yapıyorsa bundan olabılır. enjektörlerını çelik enjektör tarzı birşey ile değişiyorlarmıs eger yaptırmadıysa önerınız
benim anlamadıgım eskiden bütün araçlara lpg uyumluydu şimdi iste yok seramik sübab yok aliminyum eriyen tarzdan enjektör nie bu otomobil firmaları bunlarıda düşünmezki amcamda 2012 avensis aldı servise tüp takabilirmiyiz diye sordugumuzda 80 binde motor ister sebep ise sübapları seramiymiş neymiş aliminyum alaşımıymış dıdısınınım dıdısı
Sürekli daha az yakıt ve emisyon değerleri ile daha hafif motor yapmak için dizaynda çeşitli değişiklikler yapıyor firmalar.Ancak tam olarak yazılan yakıtı kullanmak şartıyla bu parçalar yeteri kadar ömürlü olduğunu garanti ediyorlar.
Bugün bir abimizle sohbet esnasında insignia ya lpg taktırmış. O da mağdurlardan. Araç garanti kapsamındayken aldığı yerin tavsiyesi üzerine taktırmış. Bir süre sonra öyle bir problem yaşamışki ne servis durmuş olayın arkasında nede lpg takan. Lpg takan yer sorunun lpg den olmadığını söylüyormuş, fabrikada bu araca lpg takılmış ondan diyormuş. Olan 8 bin liraya motora olmuş. Bana anlatılan budur. üzüldüm açıkçası GT-B5510 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
LPG işi bana göre biraz şans işidir. Bir de montajı yapacak ustanın mahareti önemli. Eski karbüratörlü araçlara takmak kolay. Deneye, yanıla montaj yapılıyordu. Yeni nesil teknolojilere uyum biraz zahmetli. Öyle olay ustalıkla falan çözülmüyor. LPG sistemlerinin de kendilerini geliştirmesi gerekiyor. Uyum çok önemli hale geldi. Öyle kulaktan duyma bilgilerle, eş dost tavsiyesi ile LPG takıp ta servise abone olmaya gerek yok. Ben Sportage sahibi arkadaşlarda da LPG taktırma konusunda sabırsızlık hissediyorum. Onlara 2 kere düşünmelerini tavsiye ederim.
Abi bende size katılıyorum. Spo ya lpg düşünmüyorum. Cidden son zamanlarda lpg teknolojisi biraz geride kaldı. Yeni motorlarda sorun yaşıyorlar. Etrafımızda birçok arabada lpg sorunu ortaya çıkmakta. GT-B5510 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Ali Bey aynı fikirdeyim, ben spoya lpg taktırıp macera aramaktansa satıp dizel alanlardanım. Sorun yok falan deniliyor ama var mı yok mu birşey demek için henüz çok erken, o lpgli arabalar 100 bin km yi geçince göreceğiz..
Valla şahsi düşüncem Lpg öyle 2. yakıt olmayacak , fabrikadan 1. yakıt olarak lpg ile çalışmaya uygun motor dizeyn etsinler hatta benzin deposu bile koymasınlar araç sadece lpg ile çalışsın ancak oala lpg zaman sıcak bakarım , 97 senesinden beri lpg li 2 aracımız oldu biri hala lpg ile yürüyor ve hoşuma gitmiyor ...
Aynen Murat Bey, benim için lpg=sorunlu araç, sorunsuz 2 tane rastladım bugüne kadar. Daha dün eşimin corsasına lpg alırken yok şamandıra almıyor yok vanası ayarsız -ki bunların hepsi parmakla gösterilen ustalarca değiştirildi- kırk sorun yaşadım, arabayı orada bırakıp gidesim geldi, bir daha lpgli araca asla bulaşmam, dizelin gözünü seveyim.
Mehmet Bey bende sızdırmazlık almaya ne zaman gitsem proje hatalı şunu tek parça yapın yok bu hortumun bir başına bir sonuna filtre koyun , yok efendim gaz dolum yuvası yanlış yerde değiştirin gibi problemler çıkartıyorlar Daha huzurla muayeneye gidip gelemedim ...
haberlerde bi ara seyredip forumda paylaşmıştım... buyrun lpg? http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=3394
benim aracta lpg var muayenedende tek sefer geçtim tek seferde sızdırmazlık aldım lpg filitresini 20 binde degişmesi lazım bnmki 30 bine yürüdü gidiyo bende sorun yok araca göre degişiyor lpg mevzusu
Bilgi güncelleyeyim: komşumu dün gördüm, sorunlar yine başladı diyor, bir lpg klasiği:kimse çözemiyor yani. Aracı satmayı düşünüyormuş, hiç şaşırmadım dedim.
Almanya'da fabrika çıkışı LPG'li 1.4 turbo Insignia satılıyor. 15 litre benzin deposu var, LPG deposu da araca entegre edilmiş. opel.de den görebilirsiniz. ama 1.6 turbo olanlar lpg ile uyumsuz. genelde aşırı ısıdan kaynaklı motor kapağı sorunları çıkıyor. tabi dönüşüm yapan yerdeki işçilik ve dönüşüm kiti de önemli. Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2