10 Kasım LPG KABLO

Basit bir kaza ve sonrası yaşananlar (bir markadan soğuma içerir)

'Sohbet' forumunda Evren81 tarafından 29 Mart 2019 tarihinde açılan konu

  1. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    Merhaba forumdaşlar, bir markadan nasıl soğudum anlatayım size.
    Geçen ay şehiriçinde dur kalk trafiğinde acemi bir bayan şoför arkadan hafifçe çarptı.

    Olay resimleri;
    [​IMG] [​IMG]
    Bu hasar sonucunda aracım daha 15.000km ve servis bakımlı olduğundan yetkili serviste bakımı yapılsın diye Düzce'deki Renault kapandığı için 50km uzaklıktaki Bolu Renault servisi Ünsal'a götürdüm aracımı. Buraya kadar her şey normal.

    Hasar sonucunda değişen parça olmayacak, tampon ve bagaj onarılıp boyanacak denildi. Aracı 28 şubatta servise teslim ettim. 1 martta eksper gördü aracı. Tamir bitip aracı aldığımda tarih 18 mart oldu. Tam 18 gün sürdü tamir işlemi. Yapılan işlem sadece düzeltilip boyanması. Araç kameramdan serviste olan bitene baktım. Araç 10 gün boyunca yatmış ve hiçbir işlem yapılmamış. Hadi geç olsun da düzgün olsun dedim sabrettim. Bu arada kaskodan ikame araç aldım 10 günlük. Renault Symbol 1.0 benzinli araç verdiler, alışana kadar 1 hafta geçti zaten. Diğer 8 gün araçsız kaldım. Sağdan soldan işyerinden koca master gibi araç aldım kullandım.

    Aracı teslim aldım, akşam karanlıkta şans eseri telefonun flaşı açıkken boyada bir gariplik farkettim. İlk farkettiğim boya kusuru bu oldu.
    [​IMG]
    Biri parmakla boyanın fazlasını silmiş gibi.

    Sonrası detaylı bakınca iplik söküğü gibi geldi kusurlar. Boya fazla gelmiş akmış, dalgalı bir yüzey oluşturmuş. Her yerde pütürlü yapılar var, boya buralardan patlayacak ve soyulmaya başlayacak.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Basit bir kazadan dolayı 18 gün araçsız kalıyorum. İşlem sonucunda yapılan ortaya çıkan sonuç bu. Her yeri hatalı kusurlu. O kabarcıkların olduğu yerler zamanla basınçlı su ile patates gibi soyulacak.

    Durumu Renault Tükiye'ye bildirdim. Böyle olacağını bilseydim serviste değil dışarıda özelde yaptırırdım dedim. Renault markasından soğudum dedim. 18 günde yapılan işlem bu dedim. Bu olayı sizin de takip etmenizi ve bir an önce düzgün bir şekilde çözülmesini istiyorum dedim. Bugün servisten ikame araç gönderip aracımı alacaklar ve tekrar boyayacaklar. Bakalım o kaç gün sürecek ve sonuç nasıl olacak.

    Tamir işlemi bitince de aracı gerçekten satmayı düşünüyorum. Bir daha Renault alır mıyım bilmiyorum.

    Tamir işleminde bagaj kilidi değişti, krom bagaj çıtası, dci (dCi değil aslında CLIO) yazısı değişti, tampon onarıldı boyandı, bagaj kapağı düzeltilip boyandı. İşlem faturası 2912 TL
    [​IMG]
    Gelişme 1: 21 Mart sabahı ikame araç (Sandero) gönderilip benim aracım alındı ve tekrar boyanmak üzere Bolu'ya gitti. Bu günleri iyi not alıyorum. Olası bir trafik cezası için.

    Gelişme 2: 22 Mart cuma sonrasında araç işi bitti denilerek çekici ile gönderildi.
    Çekiciden inmeden şöyle bir baktım;
    - boya daha kurumamış, tırnak değen yerde iz kalıyor
    - yine boya hataları var
    - bagaj kapağındaki tıpalar eksik, bagaj takoz karşılıkları çıkmış dışarda kalmış.
    - plakalığın olduğu siyah bölüm hiç boyanmamış, hala hasardan kalan izler var.

    Sonuç araç çekiciden inmeden geri gitti. Şaka gibi.

    Dedim siz bu işi yapamayacaksanız dışarıda yaptırayım, faturasını size kestireyim artık yeter. 28 şubattan beri bekliyorum.

    Araç yine gitti bakalım. Bundan sonra Bolu Ünsal mı aman uzak olsun.

    Renault Türkiye destek hattına da durumu bildirdim tekrar. Şikayet dosyası kapanmamış daha zaten. Aradığınız iyi oldu dediler. Geri dönüş yapılacak denildi. Bu arada verilen ikame araç Sandero'yu alıp yerine Linea getirdiler. Kiralık araçlara da alıştım artık.

    Gelişme 3: 23 Mart akşamı 19:00 gibi aracımı getirip teslim ettiler. Henüz detaylı kontrol etmedim. Umarım artık 3. kez servisten gelen araçta sorun yoktur. Bugün için de not alıyorum olası bir trafik cezası için.

    Gelişme 4: 28 Mart sorunlar bitti mi tabi ki hayır!
    Bugün renault port uygulamasiyla aracın servis tarihçesine bakayım dedim. Bakınca ne göreyim aracın km'sini 15.300 yerine 153.000 olarak yazmışlar. Sonra faturaya baktım orada da aynı yazıyor. 15.081km'de servise teslim ettim bu arada. Bundan sonraki km'ler hep yapılan işlemlerin hatalı olmasından dolayı katedilen mesafe.
    Bir işi de doğru yapsalar dedim artık. Aradım telefonu açık bırakmışlar çalmıyor bile. Sonra orada çalışan bir ustayı aradım. Dedim böyle böyle km yanlış yazılmış faturaya. Düzeltilmesi için servise bildirdi.
    Sonrasında renault Türkiye'yi arayıp bir de onlara bildirdim. Bir işi de doğru yapsın servisleriniz dedim. Onlar da ilgileneceklerini söylediler ama hiç tatmin edici değiller.

    Gelişme 5: 28 Mart akşamı; Aracın km'si Renault Mais'e 153.000km olarak işlendiği için aracın km'si cihaza bağlanıp ölçülüp, sonuç rapor olarak Mais'e gönderilecek ve km bilgisi servis kaydında düzeltilecek. Bunun için servisten Düzce'de ikamet eden bir usta cihazla gelip ölçümü yaptı. Yarın düzeltilecek bakalım.

    Bir de aracı benden alıp götürdükleri gün ve bana getirdikleri gün için trafik cezası gelirse tam olacak.

    Şimdi sıra geldi karşı taraftan alınacak değer kaybına. 29 Mart Bugün eksperden değer kaybı raporunu alacağım.

    Değer kaybını halledeyim aracı satacağım. Bir daha kapıma Renault araç koymayacağım !!!
     
  2. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    smtsmt227 bunu beğendi.
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Büyük Geçmiş olsun,

    Sanırım TEMMUZDAN Mart a kadar clio ile bir uzay yolculuğu yapmışsınız.

    Bu kadar SALAK olunur mu ya,
    Temmuz 2018 model araç, 6 yada 150 000 KM yapabilir mi ?

    İşgüzarlığın dik alası.
     
  4. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    Teşekkür ederim ama Temmuzdan değil 3 Ocaktan 18 Marta kadar yapılmış gibi. 74 günde 139.085km. Yani günlük 1880km yol yapmak lazım bunun için.
    3 Ocakta servise gitmiştim. Araç kilitliyken kendi kendine arka stoplar yanıp sönüyordu. Yazılım güncellemesi yapılmıştı.

    Bir de aracı benden aldıkları ve bana getirdikleri günler için trafik cezası bekliyorum. O da gelirse tam olacak.
     
  5. habib_723

    habib_723 Sürücü

    Katılım:
    14 Nisan 2017
    Mesaj:
    135
    Alınan Beğeniler:
    33
    Şehir:
    BATMAN
    Gerçek Ad-Soyad:
    HABİB TAŞAN
    Araç Modeli:
    2012 Cee'd Motion 1.6 Crdi 115 E5
    Öncelikle geçmiş olsun... Aracınızın son durumu şuanda nedir acaba

    SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    Teşekkür ederim. Araçta şu an sorun yok ama araçtan ve markadan soğudum. Aracı satışa çıkartıyorum. Bir daha da Renault markasını kapıma koymayacağım.
     
  7. bayteriner

    bayteriner Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Ağustos 2016
    Mesaj:
    319
    Alınan Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail Akkaş
    Araç Modeli:
    Cerato
    Geçmiş olsun. Nedendir bilmem Fransız arabaları bana hep antipatik gelmiştir. Bir de sizin servis maceranız gerçekten şansızlık ve sorumsuzluk örneği. Değer kaybınıza ilişkin dava söz konusu olabilir mi?
    Tekrar geçmiş olsun.
     
  8. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    Teşekkür ederim. Aslında Renault'a bir sempatim vardı. Eskiden Toros'umuz vardı, abimde hala Latitude var, ondan önce megane 3 almıştı sıfır. Bu olay sonucunda o sempati tamamen bitti. Bir daha Renault almayı düşünmüyorum.
    Değer kaybı için karşı tarafın sigortasına gerekli dosya gönderildi. 2200TL gibi bir değer kaybı tespiti yapıldı eksper tarafından. 15 gün içinde yatırmaları gerekiyormuş. Bakalım o konudaki gelişmeyi yazarım.
     
  9. HMT07

    HMT07 Usta Sürücü

    Katılım:
    25 Ekim 2018
    Mesaj:
    353
    Alınan Beğeniler:
    127
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    HAMİT
    Araç Modeli:
    KİA CERATO EX 1.5 2006
    Çok geçmiş olsun.
     
  10. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    Teşekkür ederim. Değer kaybı olarak 1942TL + 300TL ekspertize verdiğim parayı aldım karşı tarafın sigortasından.
     
    Tasowich, bayteriner ve HMT07 bunu beğendi.
  11. Tasowich

    Tasowich Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2018
    Mesaj:
    88
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tahsin ÖZKAN
    Araç Modeli:
    Sportage concept plus
    başkan geçmiş olsun sende bu titizlik varken kesin ceza da gelir. işin şakası tabi. senin gibi insanlar sayesinde işlerini düzgün yapmayı öğrenecekler. eline sağlık
     
  12. kenany

    kenany Yeni Üye

    Katılım:
    6 Nisan 2021
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Kenan Yıldız
    Araç Modeli:
    Mitsubishi
    Meydana gelen bir kaza sonrası aracın kaza öncesi hasarsız ikinci el piyasa değeri ile kaza meydana geldikten ve tamir edildikten sonraki ikinci el piyasa değeri arasındaki farka araç değer kaybı denmektedir.

    Kaza sonrasında hasar gören aracınızı en orijinal parçalar ile aslına uygun olarak tamirini gerçekleştirseniz bile bu hasar geçmişi kayıtlara geçecektir ve aracınızın ikinci el piyasasında talep edilebilirliği eskiye nazaran azalacaktır.

    Söz konusu haksız fiilinden kaynaklı değer kaybı zararının giderilmesi için kusursuz veya daha az kusuru olan taraf kendisinden daha çok kusurlu veya tam kusurlu olan tarafa (ya da sigortacısına)talepte bulunabilecektir.
     

Bu Sayfayı Paylaş