Dün açtım kaputu, yumdum gözümü... Direksiyon yağını da değiştirdim, biraz maceralı oldu tek başıma ugraştıgım için. Aşağıda, polen filtresi( ve klima temizliği), hava filtresi, direksiyon hidroliği değişimleri ile, radyatör suyu kontrolü ve kaput kilidi yağlaması videoları mevcuttur. Hiçbir video kesme işlemi yapmadigim için, özellikle direksiyon hidroliği kısmında tezat bazi şeyler söylemiş olabilirim, biraz akışına gerçekleşti. Gerekli araçlar: Tornavida Pense 16-17 hortum kelepçesi 1 litre ATF(uyumlu markalar için kataloğunuza bakiniz) Dana şırınga Islak mendiller Huni Balata temizleyici Çeşitli boylarda hortumlar(ben de yoktu) ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Paylaşım için teşekkürler Motoru bi yıkamak lazım epey kirlenmiş. Tüm periyodik bakımı yağ değişimleri dahil bende kendim yapıyorum. Sadece hava filtresi değişinde akışmetre kelepçeyi sökmüyorum hafif yukarı doğru kastırıp fazla zorlamadan kutuya hava tutup yeni filtreyi takıyorum. Birde direksiyon hidrolik yağını ben tankı sökerek yaptım. Eski yağı hortumla çektim. Tankı söküp temizledim max çizgisine kadar yeni yağ koydum. Motor çalışırken direksiyonu 20-30 kez sağ sol yaptım hortumla sistemde dolaşan harmanlanan yağı tekrar çektim yeni yağ ilave ettim bir hafta sonra eski yağı çekip yeniden max çizgisine kadar yeni yağ koydum sistemdeki yağım tertemiz şu an. (doğru olan değişim bu şekilde değil yanlış anlaşılmasın pratik ve hepimizin yapabileceği şekilde olduğu için yazdım.) Sistemde hava yaptırma şansı sıfır Sizin uyguladığınız yöntemde diğer bir tavsiyede ön iki lastik krıkolanır motor çalışmadan direksiyon sağ-sol yapılır eski yağ boşaltılır. Peki merak ettiğim motor çalışırken bu işlemi yaptığınız için sistemde hiç hava oluşmadımı.. hava yapma olasılığı çok yüksek çünki.
Merhaba, 4 seferde kalıcı seviye elde edebildim, her seferinde doldurduğum kap sisteme çekildi. ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi