Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Autoglym cam cilası kılcal çizikler

'Rio Forum - Club' forumunda Mycar tarafından 7 Şubat 2013 tarihinde açılan konu

  1. Mycar

    Mycar Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesaj:
    30
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Muğla
    Merhaba arkadaslar, özellikle on cam surtunmeden tozdan ve sileceklerden en cok etkilenen bolum bu yuzden bu konuyu acip yazmak istedim. Ön camın en buyuk sorunu silgecler yüzünden olusan kılcal cizikler ve toz zerreciklaerinin olusturdugu çizikler. Bunlar gözle ve elle pek belli olmuyor ama günese dogru döndüğnüzde veya ısıkta camın ustu çizik doluymuş gibi görünüyor. Bu konuyu baya bir arastirdim cam pastası veya sonax ürünü var ve makineyle yapmak zorundasınız bayada bir emek gerekiyor en önemlisi ise herkesin yapabilecegi bir iş degil çünkü ufak bir hata cam da cok büyük sıkıntı yaratbiliyor. Sans eseri bu urunu gordüm genelde sonax hakkindaki yorumlari okuyordum denemek icin. Bu urune siparisini verdim ve aldim uygulanmasi cok basit kutuyu calkalayip sungeriyle cama kuruyana kadar sürdüm (youtube ta uygulamasi var) daha sonra mikro fiber bezle kuruyanlari sildim. Sonra bir kat daha aynisini yaptim ve bitirdim aslinda pek umudum yoktu acikcasi daha sonra denemek icin ciktim gercekten guneste cam parlamiyordu daha sonra aksam kullandim karsidan gelen aracinnisiginda bile belli oluyordu ama eser bile kalmamisti. Gercekten hafif kilcal cizikler ve toz lardan dolayi hafif olan cizikler icin gercekten birebi. Bu sorunu olan arkadaslarin denemseini tavsiye ederim.

    Fiyatida gayet uygun gittigidiyordan aldim, piyasada cakmasi da varmis aman dikkat fiyati pediyle beraber 27 tl arti 5 tl kargo ucreti. Uygulama sonucunda silgeclerden gacur gucur sesleri kesildi ve daha rahat siliyor hicbir sekilde atlama yapmiyor ve rahat calisiyor. Cizik namina ve nokta namina hicbirsey kalmadi. Yagmurlu havada su zerreciklerinide dagitmiyor. Gercekten faydali ama cok derin ciziklerde ise yarar mi bilmiyorum bu konuda bisey diyemem ama denemenizi tavsiye ederim bu durumdan rahatsiz olan arkadaslar icin.
     
  2. Emre

    Emre Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2012
    Mesaj:
    518
    Alınan Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    seryumoksit ile de camlardakı cızıkler gıdebılır ve bayağı parlar
     
  3. 2berk

    2berk Usta Sürücü

    Katılım:
    13 Aralık 2012
    Mesaj:
    377
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Bilgi için teşekkürler. Ürünün tam ismi neydi? Bir de youtube linkini rica etsem.
     
  4. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    anlattığınız kadarıyla güzel bir ürüne benziyor. teşekkürler
     
  5. Mycar

    Mycar Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesaj:
    30
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Muğla
    http://www.youtube.com/watch?v=hbm3Gpiu2aw ve size aldıgım urununde linkini veriyorum http://urun.gittigidiyor.com/garaj/autoglym-ince-asindirici-cam-cilasi-pediyle-72533245

    Arkadaşlar bunları reklam olsun diye yazmadım inanın 4-5 aydır arastırıyordum sonaxın ürünü 90 tl artı makinayla ugrasmak zorundassınız ve 3-4 saat çalısmak durumundasınız. kalın çiziği olanlar için olabilir ona bişey diyemem. cam pastası falan var sanayide vb yerlerde camcılar yapıyor bir arkadasım yaptırmıstı yuvarlak yuvarlak bir sürü iz cıktı ve hiçte memnun kalmadı en sonunda camı değiştirdi kaskodan. bende cesaret edemedim habire sonax ı arastırıyordum. bu üründe zaten tesadüf eseri denk geldim fiyatıda uygun olunca deneyeyim en olmazı camı cilalamıs olurum diyerekten aldım. ama mutlaka pedini alın sünger gibi cok emici degil,

    son olarak uygularken süngerle elinizle hissedemeiğiniz ve gözünüzle göremediğiniz o kılcal cizikleri ve noktaları ilk cama sürmede beyaz olarak görebiliyorsunuz sonra kururduktan sonra sildiginizde geciyor bende anlamadım içinimi dolduruyor yoksa bir tabaka olarak kalıyor mu bilemedim ama 3 gün falan oldu uygulayalı belkide katman gibidir belli bir zaman sonra bidaha uygulayabilirim. durumunu bu başlık altında yazarım. Umarım bu durumda olan arkadaşlarada faydam olmus olur.
     
  6. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.647
    Alınan Beğeniler:
    632
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Bir forumda alıntı yapıyorum. İyi incelerseniz size göre

    Seryum ve seryum oksit nedir?


    Burada detaylı yazmam gereksiz. Aşağıda birkaç tane link veriyorum. Seryum ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

    http://inoxcinar.com/seryum-oksit.html
    http://www.optics.rochester.edu/work...ica/index.html
    http://gluedideas.com/content-collec...ia/Cerium.html

    Seryum Oksit oto camına nasıl uygulanır?


    Seryumun cama uygulanması, boya üzerinde yaptığımız polisaj uygulamaları ile büyük benzerlikler gösteriyor. İkisi arasındaki temel fark, malzemelerin sertlik farkı. Boyalı yüzey cama oranla çok yumuşak. Cam çok sert bir malzeme olduğu için boyaya oranla daha yüksek devir/baskı/süre gerekiyor sonuç alabilmek için...

    Camın kontrolü ve durum tespiti

    Seryum uygulamasına geçmeden önce, uygulama yapacağınız camı çok iyi yıkayın, kil uygulayın, cam üzerinde ne kadar boya, reçine, pislik vb. varsa temizleyin. Bu sayede camınızın durumunu daha net bir şekilde görebileceksiniz.

    Kontrol sonucunda birkaç farklı durum karşınıza çıkacak:
    1. Camınız ayna gibi parlıyor, herhangi bir çizik, aşınma, matlık vb. görmüyorsanız;
    Uygulama ihtiyacınız yok, seryumu bir köşeye kaldırın, arabanıza binip gezin

    2. Zamanla oluşan kılcal dairesel çizikleriniz var, çok derin değilller, silecek sürtünmesinden dolayı hafif izler oluşmuş, camda matlık var;
    Hiç dert etmeyin, biraz sonra seryum hepsini uçuracak, yok edecek

    3. Herhangi bir cisim sürtünmesinden oluşmuş derin çizikler var, çok derinler, tırnak takılıyor, uzaktan bakılsa bile göze batıyor;
    Hımm, biraz yorulacaksanız ama çizigin durumuna göre büyük kısmı kaybolacak, en azından göze batmayacak hale gelecek, yerini bilmeyen birisi bulamayacak.

    4. Taş vb. vuruklarından kaynaklanan çukurlar, oyuklar var;
    İşte bu kötü, çok hafif çukurlar gidecek ama, biraz derinlerse maalesef yerinde kalacaklar, sadece biraz küçülecekler uygulama sonrası.

    Kullanılacak Malzeme ve araçlar

    *Uygulamayı polisaj makinası ile yapacaksınız, elle yapmayı denemeyin, cam çok sert bir malzeme olduğu için sonuç alamazsınız. Baskıyı ve ısıyı kaldıracak sağlam bir makina gerekli...

    *Uygulamada cam parlatma için kullanılan elyaf ped kullanacaksınız. (Farklı malzemelerden olabiliyor, yün keçe vb. isimlerle de kullanılıyor, önemli olan cam için uygun olması)

    *Ped ve tablanızı küçük seçin, ben 125 mm.kullandım, iyi idi. 75-125 aralığı olabilir.

    *Bol örtü, gazete kağıdı, maskeleme bandı gerekecek. Ne için olduğunu anlamışsınızdır Seryumu özellikle biraz sıvı hazırladıysanız, yüksek devirle çalışacağımız için sağa sola bol bol sıçrayacak. Yeri gelmişken belirteyim; sıçraması büyük bir problem değil, kuruyunca toz haline geliyor sıçrayanlar ve yıkayıp silince hemen çıkıyorlar, eğer camdan sonra kaporta ve boya ile de uğraşacaksanız maskelemeye çok fazla kafa takmayabilirsiniz. (Ben maskeleme yapmadım, mümkün olduğunca temiz çalıştım, zaten sonra boya işlemi de uyguladığım için sıkıntı olmadı)

    *Son olarak opsiyonel diğer malzemeler:
    -Kol kasları ve sinir sistemi güçlü bir arkadaş
    -İyi bir fotoğraf makinası, foto/video çekiminde uzman, -özellikle makro çekim yapabilen- ikinci bir arkadaş
    -Bol bol çay ve soğuk içecek

    Seryum Hazırlama

    Seryum toz halinde bir malzeme. Bunu camınızda kullanılabilir hale getirmek için sulandırmanız gerekiyor. Bunun için küçük bir şişeye yaklaşık 50 gr. kadar toz seryum dökün ve azar azar su ekleyip karıştırın/çalkalayın.

    Hemen karışmıyor, dipte kalan topakların iyice karıştığından emin olun, gerekirse bir çubuğu kaşık gibi kullanın.

    Kıvamının ne çok kuru, ne de çok sıvı olması gerekiyor.
    Bilenler için; m105-m205 tarzı polishlerin kıvamı gibi olmalı,
    bilmeyenler için; koyu domates çorbası kıvamında olsun

    Camınızın durumuna göre 50-150 gr. civarında seryum yeterli olacaktır. Yanınızda yeterli miktarda seryum olsun... Ben yaklaşık 100.gr ile ön arka camları bir-iki vuruş, yan camları parlatma babında tek vuruş ile yaptım.

    Uygulama

    Öncelikle hava sıcaklığı düşük olan bir gün seçin. 15-20 C arası sıcaklık uygun. Sıcak havada seryum çabuk kuruduğundan uygulama zorlaşıyor.

    Pedinizi uygulamadan önce biraz su fıslayarak hafif nemlendirin.

    İlk uygulama sırasında pede biraz bol seryum dökün. Sonra daha az miktarlarla devam edebilirsiniz.

    Derin çiziklerde çalışma

    Öncelikle problemli noktalar ve derin çiziklerden başlamanız faydalı olacaktır. Bu bölgelerde tamamen çiziğe odaklanıp lokal olarak çalışın.

    Çizikleri gidermek için; pedin tabanını değil, keskin kenarını kullanıyoruz. Keskin kenar çiziğin içine girecek şekilde giriş yapın ve çizik boyunca devam edin. 600-900 devirler civarında ürünü yayıp sonra devri yükseltin, 2000-2500 devirlerde çalışın. Mümkün olduğunca yüksek devir ve uygun baskı uygulamanız gerekiyor bu noktada, fakat sık sık çizigin durumunu ve camın ısısını kontrol edin. Evet cam ısıya dayanıklıdır ama aşırı ısınma zarar verebilir. Cama dokunduğunuzda eliniz yanıyorsa o noktada ara verin. Ilık su fıslayarak hafif soğutma yapabilirsiniz. (Soğuk değil, ılık su!)

    Seryum uygulama sırasında kuruyacak, kuru çalışmayın, su fıslayarak devam edin, seryumun kıvamını korumaya çalışın.

    Çizik üzerindeki uygulama süreniz, çizigin durumuna göre değişecektir. Ama bir noktada en az 3-5 dk. harcamanız gerekiyor tek vuruşta. Tek vuruşta çizik gitmedi ise, ikinci, üçüncü vuruşlarla devam edin. Yalnız şunu unutmayın, derin çizikleriniz tamamen yok olmayacak, bunun için fazla ısrar etmeyin. Çiziğin içindeki matlığı gidermek ve çizik kenarlarını yumuşatmak yeterli olacak.

    Camınızdaki tüm çizikler için aynı şekilde çalışıp onları makul seviyelere indirin ve işlemi tamamlayın.

    ÖNEMLİ NOTLAR:
    *Camınızın ısısını sürekli kontrol altında tutun.
    *Kontrollü baskı uygulayın, camı kırmayın, özellikle yan camlarınız ön cam kadar sağlam değildir ve yataklarında boşluklar vardır.
    *Pedinize dikkat edin, çok etkili ve sert bir pedtir. Seryumla birleşince ölümcül bir silaha dönüşüyor Kaza ile kaportanıza falan sürerseniz geçmiş ola...
    *Derin çizikleri tamamen yok edeceğim diye uğraşmayın, bu teknik olarak mümkün. Fakat camı fazla inceltmeniz gerekeceği için hiçbir faydası yok. Çizikleri gözle görünmez hale getirdiğinizde bırakın...

    Parlatma

    Derin çiziklerle işiniz bittiğinde, komple camın parlatmasına geçin. Parlatmada pedin kenarını değil, polisajda olduğu gibi tabanını kullanıyoruz.

    Parça parça çalışın, ben camın 1/4'ü civarında parçalarla çalıştım, rahat ettim. Tüm cama birden girişmeyin. (Ön ve arka camlar için, yan camlar zaten küçük)

    Pedinize yeteri kadar seryum dokün, düşük devirde yayın, devri yükseltin, önce yatay, sonra dikey hareketlerle çalışın. Çalışırken mümkün olduğunca yüksek devir ve baskı şiddeti en iyi sonucu verecektir. Acele etmeyin, her parça üzerinde en az 4-5 dk. çalışmalısınız.

    Tüm parçaları bitirdikten sonra, camınızı bir güzel yıkayın, camsil (varsa ipa) ile güzelce silin ve kurutun, sonucu kontrol edin. Camınızın önceki halinden çok daha iyi olduğunu göreceksiniz.

    Eğer camınızın durumu çok kötü ise, tek vuruş yeterli gelmemiş olabilir. Aynı işlemleri uygulayarak ikinci, üçüncü vuruşları uygulayın. Her vuruştan sonra camın daha fazla parladığını, kılcal çizikler, silecek izleri ve matlığın kaybolduğunu göreceksiniz.

    Yeterli parlaklığa ulaştığınızda uygulamayı sonlandırabilirsiniz.
     
  7. Mycar

    Mycar Acemi Sürücü

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesaj:
    30
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Muğla
    Biliyorum hocam bunu bende okumustum, ben sadece hafif olan cizikler için diye belirttim sonucta cam işi gercekten ugrası gerektiriyor bu bana yetti bu sekilde hafif olanlara önerebilirim, yinede tesekkur ederim
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Arkadaşlar;
    Değerli paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
     
  9. Köksal

    Köksal Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    119
    Şehir:
    Kartal
    Gerçek Ad-Soyad:
    Köksal
    Araç Modeli:
    Focus Collection TDCI
    ag glass polish camı temizler ancak çizik gidermez, çok çok hafif çizikleri doldurup çiziksiz görünmesini sağlıyor olabilir ama camı aşındırıp bir nevi pasta işlevi görmez ;)

    atilla abinin yazısı da oldukça yol gösterici.
     

Bu Sayfayı Paylaş