Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Artısı ve Eksisi ile Sportage Deneyimim

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda Mrprestige tarafından 9 Mayıs 2017 tarihinde açılan konu

  1. Mrprestige

    Mrprestige Yeni Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2017
    Mesaj:
    8
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Rize
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Güven Erol
    Araç Modeli:
    2013
    Öncelikle herkese selamlar.
    Uzun zamandır ilgiyle takip edip, bu forum sayesinde de yeterince bilgi sahibi olduğum ve almaya karar verdiğim Sportage ile 3 günlük uzun yol deneyimimi sizlerle paylaşmak istedim.
    Yolculuğum Rize-Ankara-Rize şeklinde gerçekleşti. Tek yön yaklaşık 820 km.lik bir yol. Malum uzun yol olunca araçla ilgili tüm deneyimlemeleri rahatlıkla yapabiliyorsunuz.
    Genel anlamda ''iyi ki almışım'' dediğim bir araç. Beni en çok yakıt konusu düşündürürken sanıldığı kadar da abartılacak bir tüketime sahip olmadığı gerçeğiyle karşılaştım. Üstatlar hatam varsa düzeltebilir. Ankara çıkışında depoyu damlasına kadar doldurdum. Yol bilgisayarını da sıfırladım. Takıntım gereği çeyrek depo altına düşmeyi pek sevmediğim için, ibre çeyreği gösterdiğinde depoyu tekrar aynı şekilde doldurdum. Hızımı genellikle 105-115 km/h aralığında tutup, nadiren 120-125 km/h i gördüm. Yol bilgisayarında yazan değer 593 km. ve Ankara fiyatıyla aynı olan benzin de 180,00 TL. tutarında idi. hesabım yanlış değilse şayet km.de 33 krş gibi bir rakam çıkardım. Ş.içi yakıt performansını henüz denemedim ama sonuçları en kısa sürede burada paylaşırım.
    Ses yalıtımı konusunda iddialı bir araç fakat, benim aracıma has bir şey mi acaba diye düşündüğüm; 100 km/h i geçince rüzgar sesini duymaya başladım. Cam sunroof hepsi kapalı sıkı sıkıya ama bu olay nedense biraz canımı sıktı.
    Sabaha karşı, yokuş aşağı yolda biraz süratli giderken, ekranda aniden yol üzerinde kar tanesi olan bir uyarı geldi. Sanırım buzlanma riskini algılayabilen TCS haricinde başka bir sisteme daha sahip. Hızımı düşürdükten sonra kendiliğinden kayboldu.
    Bir diğer ilgimi çeken şey, kadran aydınlatması idi. Otomatik far sensöründen bağımsız olarak kadran için de farklı bir sensör sistemine sahip sanırım. Gündüz led farları haricinde diğer farları da açtığımdan dolayı, tünel girişlerinde otomatik far sensörüne gerek kalmıyordu fakat kadran aydınlatması otomatik olarak parlaklığını ayarlıyordu. Güzel bir detay.
    Ve en büyük soru işaretleriyle dolu olan konumuz. ISG Start-Stop olayı. Bu forumda türlü yorumlar okudum. Navigasyon sistemi, klima, motor sıcaklığı, vs... Şehir içinde neden devreye girmediği en çok merak ettiğim konulardan biriydi. Hatta yakın zamanda servise gideceğimden dolayı, sorulacaklar listemdeydi. Klima açık, navigasyon sistemi açık, motor sıcaklığı 50-90 derece aralığında, kırmızı ışığa geldim ve araç stop etti!!! Araçtan inip eve girene kadar geçen tüm sürede de eksiksiz stop etmeye devam etti. Bugün sabah ş.içi denediğimde gene eski formuna döndü ve esrarını korumaya devam etti. Umarım servisten tatmin edici bir cevap alır ve sizinle paylaşırım.
    Genel hatlara değinecek olursam da; uzun yol için yormayan keyif veren bir araç. Orijinal far ve aydınlatma sistemi oldukça tatmin edici. Yol tutuş, yaptığım hıza göre pek test etme şansım olmadı ama bazen hızımı artırdığım zamanlar da yeterince güven verecek cinstendi. Süspansiyon konusundaki olumsuz yorumlara da pek katılmıyorum. Belki çok iyi değil ama kötü de değil bence. İç kabin ferahlığı, ulaşılabilirlik bence güzel dizayn edilmiş bir araç. Başta da belirttiğim gibi iyi ki almışım. :)
    Umarım yeni araç alacaklara faydalı bilgiler olmuştur. Forum üyesi, deneyimlemeyi çok daha önceden yapan arkadaşların affına sığınıyorum. Yeni paylaşımlarla tekrar görüşmek üzere.
    Hoşçakalın...
     
    Mehmet66, ercoli ve suyunsesi bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş