10 Kasım LPG KABLO

Arka Camların Sürücü Kontrol Düğmelerinden Açılamaması Sorunu ve Çözümü

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 1 Mayıs 2013 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba arkadaşlar.Daha önce arka ve ön kapı döşemelerinin nasıl söküldüğünü anlatmıştım.Ben aracımın sol ön ve sağ arka kapılarını yaşadığım bir teknik problem yüzünden söktüm.

    1. si özellikle sol kapı olmak üzere arka kapılara ait camlar,sürücü kontrol düğmelerinden kumanda ettiğim halde ya çok yavaş açılıyor,ya bir yerlerde takılıyor,ya da kesik kesik kumanda edilebiliyordu.Yani iyiden iyiye kafamı kurcalamaya başlamıştı.

    Aslında bu durumu ilk fark ettiğimde çözmek ve bunun için önce kumanda düğmesini sökmek istedim.

    Bu arada camları sürücü tarafı düğmelerden aşağıya rahatça indirebiliyordum.Ancak yukarı kalkmakta sıkıntı vardı.

    Kapıların kendi üzerindeki düğmelerden camlar aşağı yukarı takılma yapmadan indirilip kaldırılabiliyordu.Ancak sağ arka kapı da bu işlem diğerine göre biraz daha yavaş oluyordu.

    Önce ön kapıyı sökmeye başladım.Konunun bütünlüğü açısından ihtiyaç duyduğum anlatım ve resimleri daha önceki paylaşımımdan alacağım ve daha fazlasını ise ilerleyen mesajlarda ekleyeceğim;)

    Şimdi böyle bir arıza olduğunda arıza olasılıklarından birkaçını ekleyeyim;
    1. Özellikle sağ arka cam olmak üzere cam fitilleri sertleşmiş,kirlenmiş,deforme olmuş ve esnek yapısını kaybederek sertleşmiş olabilir.

    2.arka ve ya ön kumanda düğmelerinde kablo temassızlığı olabilir,ya da kirlenmiş kontak ucu.(Ön ve ya arka kumanda düğmelerinden bir yerinde takılı olmazsa o cama hiçbir yerden kumanda edemezsiniz.)

    3.camların kumandası kablo bağlantısı ve sigorta olmak üzere sağ ve sol olmak üzere 2 kola ayrılmış.

    4.Camlar arka düğmeden rahat açılabildiğine göre arıza ya arka camların üzerindeki kumanda düğmelerine ön taraftan gelen açma kapama kablolarında,ya da role ve ya sürücü tarafı kumanda modülü üzerindedir diye alanı daralttım.
    5. Sorun ön kumanda modülünde de olabilir.KOntaklarda korozyon ve temassızlık,mekanik kırılma vb.
    6.Mekanik bir problem olabilir.Sıkışma ,paslanma vb.

    7. Tam kumanda etmeyen cam rolesi
    8. Şaseye zaman zaman kaçak,
    9. Kırık ya da kopuk kablo.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 20 Ekim 2013
    iozer33 bunu beğendi.
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    [​IMG]

    Resimde görüldüğü gibi üretici elektrikli cam açma kapama sistemini 2 adet 25 A lik sigorta ile korumuş.Bunlardan bir tanesi sağ camları,diğeri ise sol camları koruyor.

    İşaretli olan role ise tüm sisteme ait enerji besleme rolesi.

    Önce roleyi sökerek tam aksi yönde olan aynı tip role ile değiştirip rolenin arızalı olup olmadığını kontrol ettim.
    Sıkıntı devam ediyordu.Role sağlamdı ve yerine taktım.

    Her ihtimale karşı sigortaları söktüm ve atıp atmadığını kontrol ettim.Sigortalar da sağlamdı.
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Ben ön kapının iç döşemesini;cam indirme/kaldırma düğme modülünü çıkarabilmek ve konnektör bağlantısı ya da pinler de sıkıntı olup olmadığını,düğme üzerinden indirme ve kaldırma yönü kontaklarının temas ölçümünü yapabilmek için söktüm.

    Sökmüşken de temizlik te yaptım.

    [​IMG]

    Öncelikle aynı arka kapıda olduğu gibi üst kısımda bulunan siyah üçgen plastik kısmı -ki aynaya ait tutucu civatalar ve aynanın elektrik kontrol ve ısıtma kablo soketi buradadır-ve altındaki plastik dübeli sökmek gerekiyor.

    [​IMG]
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Dikdörtgen kapağın içindeki vidaların sökülmesi için;kapağın narince sökülüp çıkarılması gerekiyor.Bu kapak menteşeli değil.Yani tamamen çıkarabiliyorsunuz.

    [​IMG]

    Ayrıca bu dekoratif tapalı vidanın;

    [​IMG]

    Ve bu dekoratif tapalı vidanın çıkarılması gerekiyor;

    [​IMG]
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Ben aslında önce sürücü tarafı ön kapıyı sökmüştüm.O yüzden dekoratif tapaları ve dübeli elektronikçi tornavidası ile sökmeye arka kapıda karar vermiştim.O yüzden bu kapının bahsettiğim bağlantı elemanlarını sökerken Sürmene çakısı kullandım.Onun et kalınlığı tornavidaya göre çok daha az çünkü;

    [​IMG]

    Çakının küçük bıçak tarafı daha ince bir uca sahip ve bu yüzden de zarar verme olasılığı daha düşük;)
    [​IMG]

    Çakı ile dübeli narince kaldırttım;
    [​IMG]
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg


    Dübel çivisi çok rahat bir şekilde dışarı çıktı;
    [​IMG]

    Dübeli aldım;

    [​IMG]

    Dübelin şeklide böylece ortaya çıkmış oldu;
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Sıra dikdörtgen kapağı sökmeye gelmişti.Dikdörtgen kapağı çakının ince ucu ile tırnaklarından kurtardım;
    [​IMG]

    Tırnaktan kurtarmak için çok az baskı uygulamak yeterli;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Sökülen plastik parça sayısı 2 etti;
    [​IMG]
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Dikdörtgen kapağın arkadan görünüşü;
    [​IMG]

    Arka kapıdan farklı olarak önde;dikdörtgen kapak içerisinde 2 adet yıldız vida var.
    [​IMG]

    Tabi kapı içi aydınlatmanın dış kapağını da sökmemiz gerekiyor.Ve önce bej tapayı,
    [​IMG]

    Sonra da içindeki vidayı;

    [​IMG]
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Dübel,tapa ve kapak;
    [​IMG]

    Ve sonrasında diğer tapayı da söküyoruz.;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tapaların içerisindeki yıldız vidaları tek tek söküyoruz.;

    [​IMG]
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Vidayı söktükçe plastik yuvanın dışarı çıkmasına izin veriyoruz;

    [​IMG]

    Vida ve yuvasının şekli böyle;

    [​IMG]

    Bu da diğer Vida ve yuvası;

    [​IMG]
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kapı içi aydınlatmanın öncelikle dış camını,daha sonra ise döşemeyi kapıdan ayırırken duyunu çıkarmak gerekiyor.Alt tarafta ise bej tapanın altındaki yıldız vidanın söküldükten sonra ortaya çıkan plastik diş yerini görüyorsunuz.;
    [​IMG]

    Bu yere ait vidayı geri yerine takarken tatlı bir sıkılıkla sıktıktan sonra o şekilde bırakmakta fayda var.En sonuna kadar sıkmak isterseniz diş kaptırabilirsiniz.

    Kapı açma tutamağında bulunan 2 adet yıldız vidayı da söküyoruz.;
    [​IMG]

    Hangi vidayı nereden söktüğümüzü bilmek ve söktüklerimizi markalayarak bir şeffaf torba içerisinde toplamak önemlidir.;
    [​IMG]
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Dikdörtgen kapağın vidaları da diğer sökülenlerle bir araya toplandı;
    [​IMG]

    Kapı kolu çerçevesini kapı kolunu açma yönünde açık bırakarak ileri doğru çıkarıyoruz.;

    [​IMG]

    İsteyen arkadaşlar bu çerçeveyi sökerek çerçeve ve kolu karbon fiber ve ya gümüş folyo vb. malzeme ile kaplayabilirler;

    [​IMG]

    Çerçevenin sökülmüş hali;
    [​IMG]
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Ayna kumanda kolunu;altını ve içini temizlemek için söktüm.Sökmek için yavaşça ince tornavida ucu ile ya da çakı ucu ile yukarı doğru alt kenarından kaldırtıyoruz.;



    [​IMG]

    Mikro süviçlerin üzerinde sıvı ve toz ile teması kesmek için esnek plastikten bir tabaka mevcut.Onu yerinden çıkarıyoruz.;
    [​IMG]

    Kapağın üstü temiz ancak lastik için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.;);

    [​IMG]
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Ayna kumanda butonunun iç tarafı;

    [​IMG]

    Daha sonra ise aynanın cam kenarına bağlandığı 3 adet vidayı ve ayna motor+ısıtıcı soketlerini maskeleyen üçgen plastiği,yine arka kapıdaki yöntem ile düz tornavida ucuna bez sararak,ve aynı zamanda bu şekilde içi boyanın çizilmesini önleyerek kibarca dışa doğru kanırtıp çıkarıyoruz.

    [​IMG]

    Kapağın iç tarafı yumuşak bir izolasyon malzemesi ile kaplı ve plastik kopçalar yine kapağın iç tarafında;
    [​IMG]


    Ayna bağlantı üçgenin de resimde görüldüğü üzere 3 adet bağlantı vidası ve ayna kontrol+ısıtma kablolarının bulunduğu soket mevcut;

    [​IMG]
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kolçağı sökerken resimdeki beyaz tırnakları kırmamak için özen göstererek sökmekte fayda var.

    [​IMG]

    Tırnaklar uzun olduğundan tam olarak doğru düzlemde ve düz olarak yukarı doğru çıkarmakta fayda var.Ayrıca kolçağın arabanın arkasına doğru olan kısmında siyah bir klips göreceksiniz.Bu klips seyyar olarak arkadaki bahsettiğim tırnağa takılıyor.Eğer o tırnağı takmazsanız kolçağın özellikle arka tarafı sıkı olarak oturmuyor.Ve laçka bir şekilde oynuyor.

    [​IMG]

    Kolçağa zarar vermeden çıkarmayı başardım;);
    [​IMG]
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kolçağın altında resimde görünen yıldız vida ile;
    [​IMG]

    Bu resimde bulunan yıldız vidaları(2 adet) söküyoruz;
    [​IMG]

    Çıkan 2 adet vida da diğer söktüklerimizden daha uzun;

    [​IMG]

    Bu işlemi de tek başıma yaptığım için ancak döşemenin kablo bağlantılarını söktükten sonra fotoğraf çektim.Ancak bir soket diğerine uymadığı için ;sökerken karıştırma ihtimali yok;

    [​IMG]

    Resimde;
    -Sürücü cam ve kapı kilit kontrol süviç gurubu soketi,elektrik kumandalı ayna kumanda düğmesi soketi,tweeter soketi ve resimde görülmeyen kapı içi aydınlatma duyunun kapı döşemesindeki yerlerinden ve kontrol modüllerinden ayrılması gerekiyor.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Döşemenin kapı içerisine dönük tarafı elyaf tabaka ile kaplanmış ve bir bölümünde ise köpük monte edilmiş.
    Yalnız şunu söyleyebilirim ki;önce Maaşallah diyeyim,bunca yıldır kasis ve ya kötü yolda en ufak bir döşeme,pandizot vb sesi çıtırtı vs olmamasının sebebinin malzemenin kalitesinden ve bağlantıların çok güzel ve sıkı geçme olarak yapılmasından kaynaklandığı anlaşılıyor.:thumbup:

    [​IMG]

    Bu resimde ise cam,ayna ve merkezi kilit kontrol süviç gurubunu ve elektrik bağlantı soketlerini görebiliyoruz.

    Beyaz soket cam indirme/kaldırma butonları,sürücü camı hariç diğer camların hareketini engelleyen buton beslemesi ve merkezi kilit bağlantılarını içeriyor.

    Siyah soket ise ayna elektrikli kumanda butonuna ait sokettir.

    [​IMG]

    Bu arada kapı döşemesinin iç tarafı kirlenmiş/tozlanmıştı.Bu tam bir temizlik fırsatı oldu.Kapı üzerinde bulunan hoparlörün üzeride inanılmaz kirlenmişti.Hepsi temizlendi;)

    [​IMG]
     
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg
    Bu gördüğünüz küçük beyaz bağlantı ise tweeter hoparlöre ait.Hoparlör döşeme üzerinde bulunuyor.

    [​IMG]

    Resmin üst tarafında görülen yeşilliği nem ve kirin oluşturduğu yosunlaşmış kir tabakası zannettim önce.Ancak temizlemeye başladığımda bunun özellikle deri kısmı yapıştırmak için kullandıkları yapıştırıcının rengi olduğunu anladım.Diğer parçalarda da aynı şey mevcuttu.Mesela kolçağın alt tarafı gibi.

    Hoparlörün üzeri üfleme ile gitmeyen bir toz/kir tabakası ile kaplanmıştı.İç döşeme üzerindeki petekli hoparlör perdesi de aynı şekilde inanılmaz kirliydi.Bu fotoğrafı hoparlörü temizledikten sonra çektim.

    [​IMG]

    Eğer hoparlörü çıkarmak isterseniz resimd hoparlörün dış tarafında görülen siyah kulakçıklardaki siyah renk tıldız vidaları sökmek gerekiyor.Ve alt tarafında bulunan soketi ayırmak gerekli

    Döşeme çıkarıldıktan sonra cama ve cam fitiline rahatlıkla müdahale edebiliyorsunuz.Benim yatay fitiller inanılmaz kirlenmişti.Fırsattan istifade onları da temizledim.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Bu arada yine hazır sökmüşken,aynaya ait 3 adet vida bu üçgenin dışında ayna bedeni ile kapıyı birbirine bağlayan yerdeki contaya tam basmadığından özellikle yüksek süratlere çıkıldığında rüzgar sesi geliyordu.Onu engellemek için dışarıdaki contanın sağlam olduğunu gördüm ve vidaları çok az daha sıktım.;
    [​IMG]

    Döşemenin iç tarafını -elyaf hariç-mümkün olduğu kadar temizlemeye çalıştım.
    Resimde gördüğünüz sarı malzemelerin kapı metali üzerinde yuvaları var ve sabitleme çıt çıtı/dübeli olarak görev yapıyorlar.Daha önce kapının tüm vidalarından kurtarıldıktan sonra bu sarı dübellerden düz tornavidaya bez sarılarak ve döşeme ile kapı iç metali arasına sokularak bezin koruyuculuğu ile döşemeyi açmak/esnetmek yoluyla çıkarıyoruz.Ancak döşemeyi tamamen buradan kurtarabilmek için en üst noktalarında bulunan tırnaklardan da kurtarmak lazım.Bu tırnaklar askıya elbise asar gibi kapının üst tarafına asılmış.Yukarı doğru dikkatlice doğrusal olarak kaldırarak askıdan kurtarabiliyorsunuz.
    Bahsettiğim tırnaklar bu fotoğrafın sağ tarafında bulunuyor.

    [​IMG]

    Dübellere ve hoparlör peteğine yakın bir bakış;

    [​IMG]
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Bu resimleri temizlemeden önce çekmişim.:blush:
    Resmin sol üst köşesinde kapı içi aydınlatmanın duyunun takıldığı boşluk bulunuyor.Duyu çıkarırken saat yönüne çevirerek çıkarıyorsunuz.Çeyrek tur çevirmek yeterli oluyor.Duy size doğru geliyor.

    [​IMG]

    İşte bu yeşillikleri ben yosun/küf zannetmiştim.Değil arkadaşlar.Deri kısmı yapıştırmak için kullandıkları yapışkanın rengi bu şekilde.Temizlemeye çalıştığımda bunun yapışkan kalıntısı olduğunu fark ettim.
    [​IMG]

    Hoparlör peteği sanırım temizlendikten sonra.Daha önce yüzüne bakılacak halde değildi çünkü;

    [​IMG]
     

Bu Sayfayı Paylaş