10 Kasım LPG KABLO

aracımını birinci vitesten çıkaramıyorum

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda anestezi_72 tarafından 24 Ekim 2012 tarihinde açılan konu

  1. anestezi_72

    anestezi_72 Acemi Sürücü

    Katılım:
    9 Ekim 2011
    Mesaj:
    33
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    BATMAN
    arkadaşlar aracım 2011 cerato lpg li aracım birinci vitese taktıktan sonra vites değiştirmekte zorlanıyorum yani bu sefer birinci vitesten çıkmıyor
     
  2. alper58

    alper58 Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2011
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    SİVAS
    bende bazen 1. vitese takamıyorum gecmiyor cok zorlanıyor aynı araç
     
  3. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    1-) Baskı balatayı volant dişlisinden tam ayırmıyor olabilir.Bu olmayabilir sadece 1.viteste yapıyorsa.
    2-) 1.vites dişlii sekromenci ömrünü bitirmiştir.
    3-) Bir ihtimal yağ pis olabilir bünyesinde metal kıymıklar olabilir buda 1. vitesi etkilemiş olabilir.
    4-) Vites topuzunun hemen altında vitesi attırdığımız bölge. Orda bilyeli bir sistem var onda bir arıza olabilir.

    Başka ihtimal gelmiyor bana...!
     
  4. kaan1

    kaan1 Sürücü

    Katılım:
    29 Aralık 2010
    Mesaj:
    185
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    tekirdağ
    2010 modelde vites geçişleri güzel. daha önceki kasa ve i30 ile aynı şanzımana sahip olsa gerek. rakipler 6 vitese geçti kia da 6 vites yaptı fab . verilereine göre tüketim daha fazla bile oldu. bu değişim çok mu aceleye geldi de olası sorunları göremediler diye düşünüyorum.
     
  5. alper58

    alper58 Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Temmuz 2011
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    SİVAS
    1. vitese takmaya calısıyorum gecmiyor sonra boşa cekiyorum debriyaja bikac kez basıp bırakıyorum sonra 1e taktığımda cok rahat geciyor arada oluyor bende pek sıkıntı yapmıyorum
     
  6. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Yeni Ceedlerin manuelleri nasıl çok merak ediyorum ama bizim 2005 crdi cerato larında şanzımanı pek iyi değil :(
     
  7. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    Ceedlerde sesli ve bana göre sıkıntılı.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    murat hocam değişimine tanık olduğum debriyaj ana merkez sayısını hatırlamıyorum. sorun şanzumanın mekanik aksamında değil.tamamen hidrolik basıncayla alakalı. o zaman için geliştirilmiş merkez çıkardılar . debriyaj pedalı basık kalmasın diye yay bile yaptılar :)bizim bulduğum çözüm. aynı dönemde üretilen ve hiç sorun çıkarmayan benzinli ceratoların merkezini uydurmaktı. işe de yaradı :D
     
  9. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    Bizim iki ceratoda da ayni sorun vardi. Serviste 50 kere yay degistirdiler ugrastilar ama olmadi senelerce.
    Daha sonra elantranin debriyaj merkezi takilmisti sorun biraz cozulmustu


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    şu an yeni ceedler ilk bakımlarına geliyor. hiç şikayet görmedim herkez memnun ;)
     
  11. turkeril

    turkeril Usta Sürücü

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesaj:
    637
    Alınan Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Karabük
    Gerçek Ad-Soyad:
    İlker TÜRKER
    Araç Modeli:
    Pg.308
    Debriyaj üst merkezi, bende de değişti...
     
  12. tosturuk

    tosturuk Acemi Sürücü

    Katılım:
    27 Mayıs 2011
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Kayseri
    Gerçek Ad-Soyad:
    Aydın
    Araç Modeli:
    2006
    Hocam debriyaj üst merkez ve şanzıman yağını mutlaka değiştirmeni tavsiye ederim ben bu ikisini yaparak bu sorundan kurtuldum bu parca sanayide bulunmaz parca satmak için baska model takarlar iki gün sonra sorun tekrar baslar hocam basıma geldi
     
  13. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    sorun debriyaj merkezide olabilir bir kere yeni ceratoda bu sorunu gördüm. yeni ceratoda debriyaj merkezi debriyaj pedalı üzerinde, yanlız sorun merkezde ise pedalı pompalayınca aracın biraz düzelmesi gerekir. yada cartlama sesi çıkararak vitese geçer , vitesten hiç çıkmıyorsa debriyaj baskısında da sorun olabilir
     
  14. espinado

    espinado Acemi Sürücü

    Katılım:
    30 Temmuz 2012
    Mesaj:
    18
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Düzce
    Anladığım kadarıyla Cerato'ların bitmeyen sorunu vites geçişleri.

    2007 model Cerato 78.000 km'de bana komple debriyaj baskı balata değiştirtti senin problemin. Birinci vitesten ikiye geçmiyordu bir türlü. Hatta kaza tehlikesi bile atlattım tam ışıklarda. Başka Cerato sahipleri de aynı problemden şikayetçi. Demek ki kronik bir problem vites geçişleri ve baskı balata sistemi.

    Yeni Cerato'da da çözememişler demek ki bu sorunu. Ya debriyaj üst merkez ya da komple baskı balata değiştirme yolları görünüyor sana ne yazık ki.

    Bazı arkadaşlar üst merkezi değiştir düzeliyor diyorlar. Ama okuduklarıma göre kimi kullanıcılar üst merkezi değiştirdikleri halde bu sorun devam ediyor. Bence baskı balata tamamen değişirse daha kesin bir çözüm olur.

    Ben tamamen değiştirdim. Şimdilik sorun yok. Debriyaj pedalı da oldukça yumuşadı. Ama hala kemikli ve sert geçişleri var vitesin. Demek ki yapısı böyle şanzımanın.
     
  15. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    arakadaşlar eski ceratolardaki kronik debriyaj merkezi şikayeti ile karıştırmamak lazım. yeni ceratoda sistem biraz daha farklı.. sorun başka bir kısımdan kaynaklı olabilir.
    bu arAda eski ceratolarda debriyaj merkezi değiştiren arkadaşlar merkez değişimi yaptırırken alt ve üst merkez olarak 2 merkezide değişim yaptırılarsa sonuç daha verimli olur
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 13 Aralık 2012
  16. aldurur

    aldurur Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Ağustos 2013
    Mesaj:
    32
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    gaziantep
    Gerçek Ad-Soyad:
    ali bey
    Araç Modeli:
    2006
    bana yardımcı olabilirseniz sevinirim:
    aracım 2006 model cerato dizel advantec 47000 de orijinal . dün gaziantepten kayseriye gelirken vitesler arası geçişler zorlaştı bayağı göksün ilçesine geldiğimde artık 5 viteste kaldı araç .debriyaj a pompaladım olmadı .sadece 5, viteste pınarbaşına kadar gelebildim .Allahtan motoru güçlüde rampada filan zorlanmadan geldim pınarbaşına .pınarbaşına geldiğimde trafik lambalarında vitesler normale döndü kayseriye kadar geldim sorum olmadı .şimdi dönüşü düşünüyorum acaba yine olurmu diye .5.viteste takılı kalınca rampada gaza basınca araç depara kalkıyor baskı balatadan olacağını sanmıyorum.
    bu konuda bilgi verirseniz çok sevinirim.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ahmet Bey aramıza hoş geldiniz.Geçmiş olsun.Rica etsem kendinizi tanışma sekmesi altında konu açarak tanıtabilir misiniz?

    Bence vakit geçirmeden aracınızı kontrol ettirin.Sorun üst merkez de olabilir,baskı balata da.Sorunun sonradan düzelmesi sanki üst merkez izlenimi yarattı bende.Aman ihmal etmeyin.
     

Bu Sayfayı Paylaş