arkadaşlar aracım 2011 cerato lpg li aracım birinci vitese taktıktan sonra vites değiştirmekte zorlanıyorum yani bu sefer birinci vitesten çıkmıyor
1-) Baskı balatayı volant dişlisinden tam ayırmıyor olabilir.Bu olmayabilir sadece 1.viteste yapıyorsa. 2-) 1.vites dişlii sekromenci ömrünü bitirmiştir. 3-) Bir ihtimal yağ pis olabilir bünyesinde metal kıymıklar olabilir buda 1. vitesi etkilemiş olabilir. 4-) Vites topuzunun hemen altında vitesi attırdığımız bölge. Orda bilyeli bir sistem var onda bir arıza olabilir. Başka ihtimal gelmiyor bana...!
2010 modelde vites geçişleri güzel. daha önceki kasa ve i30 ile aynı şanzımana sahip olsa gerek. rakipler 6 vitese geçti kia da 6 vites yaptı fab . verilereine göre tüketim daha fazla bile oldu. bu değişim çok mu aceleye geldi de olası sorunları göremediler diye düşünüyorum.
1. vitese takmaya calısıyorum gecmiyor sonra boşa cekiyorum debriyaja bikac kez basıp bırakıyorum sonra 1e taktığımda cok rahat geciyor arada oluyor bende pek sıkıntı yapmıyorum
Yeni Ceedlerin manuelleri nasıl çok merak ediyorum ama bizim 2005 crdi cerato larında şanzımanı pek iyi değil
murat hocam değişimine tanık olduğum debriyaj ana merkez sayısını hatırlamıyorum. sorun şanzumanın mekanik aksamında değil.tamamen hidrolik basıncayla alakalı. o zaman için geliştirilmiş merkez çıkardılar . debriyaj pedalı basık kalmasın diye yay bile yaptılar bizim bulduğum çözüm. aynı dönemde üretilen ve hiç sorun çıkarmayan benzinli ceratoların merkezini uydurmaktı. işe de yaradı
Bizim iki ceratoda da ayni sorun vardi. Serviste 50 kere yay degistirdiler ugrastilar ama olmadi senelerce. Daha sonra elantranin debriyaj merkezi takilmisti sorun biraz cozulmustu Sent from my iPhone using Tapatalk
Hocam debriyaj üst merkez ve şanzıman yağını mutlaka değiştirmeni tavsiye ederim ben bu ikisini yaparak bu sorundan kurtuldum bu parca sanayide bulunmaz parca satmak için baska model takarlar iki gün sonra sorun tekrar baslar hocam basıma geldi
sorun debriyaj merkezide olabilir bir kere yeni ceratoda bu sorunu gördüm. yeni ceratoda debriyaj merkezi debriyaj pedalı üzerinde, yanlız sorun merkezde ise pedalı pompalayınca aracın biraz düzelmesi gerekir. yada cartlama sesi çıkararak vitese geçer , vitesten hiç çıkmıyorsa debriyaj baskısında da sorun olabilir
Anladığım kadarıyla Cerato'ların bitmeyen sorunu vites geçişleri. 2007 model Cerato 78.000 km'de bana komple debriyaj baskı balata değiştirtti senin problemin. Birinci vitesten ikiye geçmiyordu bir türlü. Hatta kaza tehlikesi bile atlattım tam ışıklarda. Başka Cerato sahipleri de aynı problemden şikayetçi. Demek ki kronik bir problem vites geçişleri ve baskı balata sistemi. Yeni Cerato'da da çözememişler demek ki bu sorunu. Ya debriyaj üst merkez ya da komple baskı balata değiştirme yolları görünüyor sana ne yazık ki. Bazı arkadaşlar üst merkezi değiştir düzeliyor diyorlar. Ama okuduklarıma göre kimi kullanıcılar üst merkezi değiştirdikleri halde bu sorun devam ediyor. Bence baskı balata tamamen değişirse daha kesin bir çözüm olur. Ben tamamen değiştirdim. Şimdilik sorun yok. Debriyaj pedalı da oldukça yumuşadı. Ama hala kemikli ve sert geçişleri var vitesin. Demek ki yapısı böyle şanzımanın.
arakadaşlar eski ceratolardaki kronik debriyaj merkezi şikayeti ile karıştırmamak lazım. yeni ceratoda sistem biraz daha farklı.. sorun başka bir kısımdan kaynaklı olabilir. bu arAda eski ceratolarda debriyaj merkezi değiştiren arkadaşlar merkez değişimi yaptırırken alt ve üst merkez olarak 2 merkezide değişim yaptırılarsa sonuç daha verimli olur
bana yardımcı olabilirseniz sevinirim: aracım 2006 model cerato dizel advantec 47000 de orijinal . dün gaziantepten kayseriye gelirken vitesler arası geçişler zorlaştı bayağı göksün ilçesine geldiğimde artık 5 viteste kaldı araç .debriyaj a pompaladım olmadı .sadece 5, viteste pınarbaşına kadar gelebildim .Allahtan motoru güçlüde rampada filan zorlanmadan geldim pınarbaşına .pınarbaşına geldiğimde trafik lambalarında vitesler normale döndü kayseriye kadar geldim sorum olmadı .şimdi dönüşü düşünüyorum acaba yine olurmu diye .5.viteste takılı kalınca rampada gaza basınca araç depara kalkıyor baskı balatadan olacağını sanmıyorum. bu konuda bilgi verirseniz çok sevinirim.
Ahmet Bey aramıza hoş geldiniz.Geçmiş olsun.Rica etsem kendinizi tanışma sekmesi altında konu açarak tanıtabilir misiniz? Bence vakit geçirmeden aracınızı kontrol ettirin.Sorun üst merkez de olabilir,baskı balata da.Sorunun sonradan düzelmesi sanki üst merkez izlenimi yarattı bende.Aman ihmal etmeyin.