Uzun zamandır otomobil incelemiyoruz hoş Akın biraderimle de görüşemedik bu aralar ama kuzenimin tek kapı Citroen ds3 ünü hem artan benzin fiyatları ve şehir içindeki 10 litreleri bulan yakıt tüketim değerleri dolayısıyla dizel otomatik yada daha az yakan benzinli otomatk araçlara bakarken bulduk kendimizi . Toyota 15 senedir elektrikli araçlar üzerinde deneyim sahibi bir firma imiş ve Yaris modeliylede en uygun fiyatlı hibrid aracını dünya ile aynı anda Türkiye'de satışa çıkartıyor , 2 adet donanım paketi olacak ama sitesinde tek paket gibi görünüyor , bizim incelediğimiz daha düşük donanım olan 48.000 tl lik fiyat etiketine sahip olan modeldi , düşük dediğime pek bakmayın araçta 1.5 litre 86 hp benzinli 14 hp gücünde elektrikli motor görev yapıyor , 6 inch boyutunda dokunmatik ekranlı müzik sistemi , ipod ve usb arayüzleri , cd mp3 çalar , far ve yağmur sensörleri , geri görüş kamera sistemi , vsm yani esp sistemi , 4 disk fren , dijital 2 bölgeli klima , start stop sistemi , anahtarsız çalıştırma , 4cam otomatik , ön arka sis farları , arka spoiler , 15 inch çelik jantlar , economik sürüş modları , mercek tipi farlar , led gündüz farları ön ve arka , tam otomatik cvt şanzıman ,7 hava yastığı , yol bilgisayarı , ön koltuk kol dayama , yarı deri yarı kumaş koltuklar gibi gibi donanımlar var . Araç 3 sene garanti ile geliyor 400 küsür lira ile 5 seneye uzatabiliyormuşuz garantiyi . Ben şahsen Yarisin tasarımını beğenmiyorum lkin hybrid versiyonda çok daha modern bir ön yüzle karşılaştık standart yarise göre çok daha güzel mercekli ve led farları , özellikle çok daha güzel ön tampona sahipti , arka kısımda logo ve led stop farlarıharicinde özel bir fark yok , içeride 6.1 inch lik ekranda normal yarise göre iç mekanı daha değerli kılmış . Araç içerisinde sert plastikler bolc kullanılmış ama ufak biroyunla baskılı plastik bir kademe daha iyi gösteriyor kendini ama dediğim gibi sert plastik bol bol kullanılmış maaliyet kaygısından olsa gerek . Esas güzel kısım tüketim değerleri ve performans . Dediklerine görearaç 0-100 e 11.8 saniyede çıkıyor ve 0-50 ye 4 saniyede çıkarak şehir içinde atik bir araç olduğunu gösteriyor tabii dergiler hemen test edcektir bakalım hem 3.4 litre yakıt değerine ne kadar yaklaşıyor hemde 1200 kg ağırlıkla fabrika ölçümlerini yakalayabiliyormu . Aküler bagaja değil arka koltuğun minderinde gizlenmiş bu daha aracıdaha dengeli yapıyor . Araca biner binmez start butonuna bastık ve değişik bir ses ile motor çalıştı daha doğrusu aracı uzun zamandır çalıştırmadıklarından benzinli motor aküleri şarj etti ve yaklaşık 3 dakika sonra ses kesildi ve araç hareket eder halde geldi , tam elektrik modunda 3 km kadar gidebiliyor akabinde elektrikli motor sürekli benzinli motora yardım ediyor . Siz frene bastiığınızda araç pilleri şarj ediyor yada yokuş aşşağıya giderken vitesi üzerinde D bölümünün altındaki B ye aldığınıza arabanın stop lambaları yanıyor ve araç yavaşlarken şarj oluyor böylece yokuşlarıda böylece değerlendirebiliyorsunuz . Danışmanın dediğine göreb ye almasanız bile araç kendini bir şekilde şarj ediyor ama yokuş aşşağıları değerlendirmek için bir seçenek sunmuşlar . şanzımanın arkasında eco mod ve ev mod butonları bulunuyor . Hybrid araçları merak ediyorsanız Yaris'i incelemenizi tavsiye ediyorum Sağlıcakla kalın ...
evet toyota 97 de ilk prius ' u satışa sundu. ayrıca 15 sene önce yine priusta ayrıca prius o sene japonyada kendi kendine parkedebilme özelliği ile sunuldu.sanılanın aksine vw değil toyota 15 sene önce bu sistemi kullanmaya başladı led farlarda aynı zamanda hem çok daha uzun ömürlü hem çok daha iyi aydınlatıyor.En önemli nokta ise çok çok az enerji harcayarak yakıt tüketiminede destek oluyor. Bir diğer noktada almanyada tüv raporlarına göre prius , toyotanın en az sorun çıkaran 2.modeli.Kesinlikle güvenilir bir sistem.en güzel kısım ise dur kalk trafikte benzinli mtorounu hiç kullanmaması.
Picanto'nun dizeli yada dizel hybridi olsa şahane olurdu , hem yaristen yakışıklı modern hemde ekonomik olurdu ahh ahh (Yarisin rakibi Rio ama Picanto için özel bir yorumdu bu )
Teşekkürler biraderim paylaşım için.Benim de bu yaz honda jazzın hybrid modelini test etme şansım oldu.Şehir içinde neredeyse hep elektrikle gittik.Ancak gaza yüklendiğinizde benzine geçiş yapıyor ve hatırı sayılır bir ivmelenme yaşıyor.Hızlanmalar arabayı sarsmıyor.Araba gaza çok yüklenmedikçe çok sessiz.Değişik bir tecrübe oldu benim için.Hybrid araç şehir içi kullanım için biçilmiş kaftan olur.