Merhabalar Beyler Bayanlar bu akşam Altunizade Nissan'a uğrayıp Yenilenen Note'u incelemeye incelemişken de test sürüşü yapmaya gittim . Nissan'ı olan hiç bir tanıdığım olmadığından bu markaya yabancıydım ama bugün konuya biraz hakim oldum diyebilirim Öncelikle Hayatımda hiç bu kadar kalabalık bayii görmemiştim , Note'u yaklaşık 20 dakika tek başıma incelemek durumunda kaldım satış danışmanları meşgullerdi en son satış müdürü ile tanışıp arabayı detaylı olarak kendisinden dinledim . Eski nesil Note a göre bu araç baya gelişmiş diyebilirim , eğik a stünu , ön kelebek camı , kapıdan çıkan yan aynalar bizim ceed ve rio lardan alışık olduğumuz detaylar , zaten ben araca biner binmez alıştım diyebilirim . Aslında Nissan Note için baya kşiselleştime öğeleri koymuş ama satış müdürü aracı istediğimiz gibi sipariş edebileceğimizi sanmıyorum diyip hayal kırıklığı yarattı 1. dakikadan malum internet sitelerinde aracın jant rengi , spoiler rengi ,yan ayna rengi , tamponların alt kısımlarına bile istediğimiz renkleri uygulayabileceğimiz belirtilmiş . Ben beklemeye razıyım yeterki sipariş geçebilin diye sorsam da maalesef söz vermek istemiyorum denildi . Görüldüğü gibi note bu hallerde daha çekici bir otomobil halini alıyor , Visia ve tekna paketler beyaz araba da ki gibi bir ön görünüme sahip , Platinium donanım sanırım kırmızı araç gibi olabilir yada acaba benzinli modeller mi böyle tam bilemiyorum .. Bu arada Arac b segmenti mpv diye geçiyor ama b+ diye nitelendiriyorlar , araç 4100 mm uzunluğunda 1695 mm genişlik 1530 mm tavan yüksekliği var iç mekanda ferahlık veriyor bu detay birde dingil mesafesi 2600 mm ile aslında compact segment araçlar seviyesinde . Nissan note aslında aileler için ve arka kısımda da ciddi diz mesafesi ile arka kısımda yolcu taşıyanlar için çok başarılı özelliklerle diğer markalardan farklılaşıyor . Öncelikle arka kapılar 90 dereceye yakın açılıyor otoparklarda yandaki araçlar için çok fena ama müsait alanda iniş binişlerde çok büyük rahatlık sağladığı gibi bebek koltuğu ile haşır neşir olanlar içinde büyük rahatlık Ön koltuğu kendime göre ayarladım (1.78 boyum var genelde en arkaya doğru çekerim) ve arka koltuğun ortasından mandalı çekerek arka koltuğu arkaya kaydırdım ve çok rahat oturmama rağmen elimin genişliği kadar diz mesafesi ile karşılaştım bacak bacak üstüne rahatlıkla atabilirsiniz . Arka koltuk normal pozisyonda .. Arka koltuk geriye kaydırılmış vaziyette .. Koltuk en geri pozisyonda bagaj hacmi .. Koltuk öne kaydırıldığında bagaj hacmi .. Buda bagaj seperatörü diyebileceğimiz bir parça , bagajı iki kat yapıyor alt kata ezilmesini istemediğiniz eşyaları koyabiliyormuşuz ... Seperatör aşağı konumda .. Seperatör yukarı konumda .. Bagaj kısımları hakkında söylenecekler bu kadar diyebiliriz . Aracı dediğim gibi kişiselleştirdiğimizde güzel bir alete benziyor ama içerisi maalesef biraz bayık tamam araçta donanım olarak çok başarılı seçimler yapılmış ama iç kısımda ki hissiyat 2013 model değilde 90 ların sonlarında ki japon otomobillere benziyor misal kapı iç kaplamaları kumaş oluşu , aracın tüm plastik aksamı sert plastik oluşu , vites topuzu direksiyon tasarımı gerçekten karakter sahibi değil Cam açma butonları , kol dayama , direksiyonun solundaki yan ayna ayar butonu , esp on off butonu kısımları falan tam bir hayal kırıklığı derken hele birde o yuvarlak doblo misali havalandırma delikleri yokmu beni benden aldı İnanın abartmıyorum kendi aracıma bindim resmen malzeme kalitesi , 2 renkli kabin , kırmızı aydınlatmaları falan gördüm direksiyondaki kia amblemini öpesim geldi .. Bu donanım farkı ile alakalı fotoğrafı da koymadan geçmeyelim Aslında arabada potansiyel var bunu açığa çıkartmak lazım . Bu halde bir note daha cezbedici gerçekten .. Gelelim donanıma , öncelikle araçta güvenlik önlemleribaya başarılı her donanımda esp , hill holder , start stop , lastik basınç uyarı , perde havayastıkları dahil hava yastıkları , cruise control eksik edilmemiş ama ani frende sizin yerinize 4 lüler otomatik yanmıyor , yola çıktığınızda kapılarımız da otomatik kapanmıyor .. Yol bilgisayarı , otomatik yanan farlar , otomatik yağmur sezicileri falan her şey var zaten sitesinden donanım tablosuna bakabilirsiniz ben değişiklik olarak platinum paketi anlatayım : akıllı anahtar , start butonu , Kör Nokta Uyarı Sistemi ,Hareketli Nesne Algılama Sistemi , Çevre Görüş Sistemi (AVM) , Şerit Takip Uyarı Sistemi gibi enterasan özellikleri var yani bu teknolojileri biliyoruz ama bu segmentte pek görmediğimiz donanımlar . Aracın her yerinde kamera var 360 derece park edebiliyorsunuz sadece ekrana bakarak güvenle arka kamera da kendini yıkıyor ve hava ile kurutuyormuş bu da değişik bir detay . Koltuk ısıtmada bu platinum donanımda geliyor ama deri direksiyon simidi vites topuzu ve 16 inch jantlar sadece platinum da var diğer donanımlarda yok ve satış danışmanı dahil şikayet edilecek bir husus zaten her yer sert plastik olduğundan insan bi yerden konfor arıyor . Bu arada araç üzerinde statik dönüş farı gibi bir teknoloji yok ve mercek far da maalesef yok Araç üzerinde continental premium contact 185/65 R15 ölçülerinde lastiklerle donatıldığından mıdır nedir çok konforlu ilerledi , özellikle çükür rögar kapağı ve kasistlerde haşin davrandım mis gibi gitti ama illa ki sert kullanımda yol tutuş zaaafiyeti verecektir malum taban dar yanaklarda kalın .. Motor sesi araç soğukken traktör misali duyuluyor ısınınca insaflı hale gelse de yinede bizim Koreliler yalıtım konusunda daha iyiler . Aracın üzerinde Renaultun geliştirdiği ama bir kaç değişiklik uygulanan 90 hp gücünde 200 nm tork üreten ekonomi hedefi olan motor seçilmiş ve eco butonu bu arabada hissedilir şekilde verim katıyor . 92 gram co2 salımı iddası var motorun ve 1300 kg lık aracı yeterli şekilde çekiyor , beklentisi yüksek olanlar chip ile daha eğlenceli hale getireceklerdir . Şehir içinde 5 litre civarında tüketiyor çok asılırsanız 7 lerde ama hor kullanırsanız yani o derece basmak lazım uzun yolda 4.5 litrelerde tüketim sunuyormuş .. Eco butonuna basınca gösterge panelinde mavi ışık yanıyor ve gaza az bastıkça yeşil ledler sarıyor alt tarafı , gaza yüklenirseniz yeşil ledler sönüyor .. Araç üzerinde dijital klima var , yerleşimi ilk başta biraz komik gelsede kullanımına alışıyorsunuz ama cıvık bir tasarımı var 100 km hızla gittiğimiz boş yolda ani frenleme yaptık gerçekten iyi bir fren hissiyatı yaşadım , hoş pedal hissi çok iyi değil ama sıkı basarsanız baya başarılı frenleme sağlıyor alet . Direksiyon sistemi orta sertlikte çalışıyor ve kontra çevirmelerde hiç sertleşmiyor elektrik motoru sürekli güç veriyor bu özelliği iyi olmuş , vites geçiş hissi fena değil rio lar biraz daha tok çalışıyor ama bu da yeterli idi .. Sonuç olarak toparlarsam kişiselleştirilmiş bir Note caddelerde ilgi çekebilir ama sade bir Note özellikle beyaz seçilirse sıradan duruyor , iç tasarım kesinlikle çağ atlamalı bu tasarımı görmezden gelmek için aracın en dolu paketi seçilip teknolojisi - konforu - bagaj ve hareketli koltuk gibi özelliklerine ihtiyacımız olması gerek . Yakıt ekonomisi de bu aracı alınabilir yapıyor hatta sürüş konforu da dediğim gibi çok başarılı idi .. Tavan aydınlatma butonları hatta klima kontrolleri hariç tüm butonların daha kaliteli versiyonlarla değiştirmek lazım , düğme tasarımından basma hissiyatına kadar dacia kalitesi sunuyor Aracın 2 handikapını da bahsedelim biri 10.000 km de 1 servise çağrılıyorsunuz ki aynı motoru kullanan Renaultlar 15.000 km de 1 çağrılıyor , aracın motoru triger kayışına sahip 90.000 km de ellerimizden öpüyor yani Kia Venganın üzerine biraz gitse , şu akıllı koltuklar ve bagaj sistemi , daha geniş açılan kapılar ve biraz daha teknoloji yüklese harika olurdu diye düşünüyorum
Ben yinede Nironun seri üretimini bekliyorum o nasıl olcak bu pek cezbetmedi beni O zaman iyi bir karşılaştırma yaparız nissan mı kia mı Abi resimlerden bile kalitesi belli bildiğimiz nissan gösteriş fazla ama Nissan en güzel arabalarını 90 larda yaptı daha hala o eski kendine has nissanı göremiyorum ben.
önden rio yandan jazzı anımsattı bana,hatta bazı fotoğraflarda yaris havası da var:blush: Bir ara Avrupa yakası dizisinde Ata Demirerin canlandırdığı Volkan tipi üç beş romanıdan parçaları derleyip bir roman yazmıştı.Her okuyan farklı yazarlardan esintiler buluyor ama hiçbir şey anlamıyordu.Aynı anda üç farklı araca sahip olmak isteyenler için ideal bir seçenek bence
Bence de eski npte nin iç tasarımı daha şık bu vasat olmuş.Özellikleri ve çok güzel özeliklle arka koltukların ve bagajın gizli bölümü çok hoş olmuş.
bu tasarımı bende begenmedim.Kişiselleştirilmiş boya ile Capture dan hicbir farkı yok bence..! Venga'yı filo yerine normal satış ile getirseler piyasada hareketlendirir KİA kendini ama ÇelikMotor yokmu rekabetle ugrasmıyorlar
Paylaşım için teşekkür ederim biraderim. Kesinlikle vengaya bir şans verilmeliydi.Aslında fena da satmadı Türkiye de .Ben çevrede birçok venga görüyorum.
Rica ederim Hakan biraderim yine buldum cins bir makine hemen gittim teste Beyler ben Hyundai ix20 yi de beğeniyorum tamam pahalı gibi ama tipi falan baya güzel siz ne düşünüyorsunuz ?
Ben de Şekil şemal olarak gayet başarılı biraderim.Açıkçası benimde hoşuma gidiyor.Ama bana çok daha büyük araçlar lazım.O yüzden benim ihtiyaç skalamın dışında