Geely'den sonra Toyota'ya geldik , D segmentinde en çok sevdiğimiz Insignia arasında nasıl bir fark var merak ettik . Öncelikle Makyaj aracın albenisini artırmış ön ve arka tampon üzerindeki değişiklikler hemen farkediliyor ama Toyota tasarım konusunda çok iddaalı ürünler çıkartmıyor daha çok sorunsuzluğa odaklanmışlar ve garantici müşterilere hitap ediyorlar . İç tasarım pek içimizi açmadı aslında araç için kötü denemez de daha modern tasarımlar içinde silik kalıyor . Akın biraderim aracı park yerinden çıkartırken otomatik park freninin ilk kurbanı oldu ve stop ettirdi akabinde bende direksiyona geçtiğimde stop ettirdim , otomatik park freni otomatik bırakıyor ama fren gücünü hemen bırakmıyor ve düşük devirde motor stop etmeye çok meyilli çalışıyor . Yola çıkınca 136 hp lik motor kasayı yeterli biçimde çekmeye başlıyor ama turbo benzinli Insignia dan biraz daha hantal olduğunu hemen anlıyorsunuz . Aracın debriyajı ve direksiyonu kusursuz diyebilirim aynı şekilde fren dozu ve gücü de son derece yeterli . Bir diğer olumlu özellik ise lastiklerden yol sesi gelmiyor ve amortisör konforu gerçekten başarılı , Toyota sürüş konforunu git gide geliştiriyor , tasarımda daha cesur çizgiler ve biraz daha modern & güçlü motor iyi gider diye düşünerek plazadan ayrılıyoruz ...
insignia'da da Avensis'de de cam tavan bulunmuyor.. insignia da açılır tavan paket olarak alınabilirken Avensis'de bu da yok.. C segmentinin vazgeçilmezi olan cam tavan D segmentinde neden yok anlayamadım.. insignia'nın oval duran tavan çiziminden dolayı olmuyor sanmıştım ben ama Avensis'de de yok..
öncelikle rene ve akın biraderler elinize sağlık, güzel bir bilgilendirme testi daha olmuş. avensismi , insigniamı derseniz ben insignia derim. opel daha cezbedici dayanım konusunda avensisin önde olabileceğini tahmin ediyorum. bizim eniştede 1,6 136 lik makyajsızı var. ankara-izmir çeşmeye 2 depoyla gidip geldiklerini söylemişti. avensis sanki çok yakıyor gibi geldi.
Keşke Çelik motor makul bir fiyatla ve neredeyse kasa değiştirecek olan optimayı daha önce,daha makul ve çeşitli motor seçenekleriyle getirmiş olsaydı.Aramızdan onu satın alanlar olurdu belki ve D segmentinde bize alternatif sunmuş olurdu.Biz optimacıyız dahi diyemiyoruz maalesef.Çünkü daha ortada yabancı sitelerdeki fotoğraflardan ve kia.com.tr deki optima resminin altında bizi takip etmeye devam edin ve ya ona benzer bir yazıdan başka birşey yok. :sad::sad::confused1:
kia' nın ülkemize uymayan satış politikiları, çelik motorunda elinden bir şey gelmemesi, bizim gibi kiacıları herçıkan yeni modelde bir kez daha üzüyor. cerato çıktı dizeli yok, optima çıktı fiyat anormal... halbuki kia optimaya 1,6 dizel koysa buna ek 3 tane donanım koymuş olsa , durum çok farklı olurdu. eski kasa dizel ceratolarda tam 3 donanım seviyesi vardı. kia şirketi ni anlamak mümkün değil. benim şahsen kia dan tek ümidim ceed sw kaldı. oda olmazsa araba değiştirmek kısmet olursa kia markasını bırakacaz herhalde:sad:
Ben 132 bg olanı test etmiştim, motorun zayıflığı ve içeriye lastik sesi almasını beğenmemiştim, Avensisin orta konsolu corollanın aynısı, bunu değiştirmeleri gerek, accord, mazda 6 gibi özgün olmalı örneğin, motor gücü 136 bg de olsa sonuçta turbo olmadığından hem gitmiyo hem de çok yakıyo, kalıbına göre bu sınıfa göre az yakıyo falan hikaye, arabaya 50-60 bin lira veren adam için yakıt önemlidir, benzin fiyatları ortada, alan bir süre sonra bu dertten satıyo, bu japonlar herşeyi başardı ama arabalarının arka tasarımlarına akılları ermedi, ön fena değil ama arka tasarım kötü, değiştirilmeli..