Merhabalar , Bu haftaki Auto Show dergisinde alman editör Tomas Hirscberger'in yeni i30 hakkında yayınlanan haberinin önemli kısımlarını sizlerle paylaşacağım önden teknik verilerle başlayalım . Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 ilindirli turbo dizel motor , silindir başına 4 sübap , 1582 cc motor hacmi , 128 hp-4000 devir , 260 nm 1900 devir , önden çekişli 6 ileri manuel vites , 53 litre depo hacmi , 4300 mm uzunluk - 1780 mm genişlik - 1470 mm yüksekliğe sahip olan araç 2650 mm de dingil mesafesine sahip olacak . Hyundai'nin kendine güveni gittikçe artıyor , yeni i 30 rakiplerini şaşırtacak kadar iyi bir otomobil . Küçük adımlarla ilerlemeyi Kia çok önceden bıraktı , yeni evrim yıldırım hızıyla ilerliyor örneğin şu sıralar piyasadaki 4. yılında en iyi sonuçlara imza atıyor olmasına rağmen i30 yerini yeni modele bırakmak zorunda kaldı yani burda söz konusu olan kısıtlı veya kapsamlı bir makyaj değil köklü bir değişim . Yeni i30 önümüzdeki mart ayında piyasaya çıkacak ve güncel versiyonundan uzaktan yakından ilgisi olmayacak . Değişim o kadar güçlü ki insan aralarında 2 kuşak varmış gibi hissediyor . Bu nedenle yeni i30 dan tehditkar bir kendine güven yayıldığını söyleyebiliriz . i40 ta olduğu gibi burada da Hyundai direkt olarak kar getirmeyecek detaylara yatırım yapmış . Eskiden koreli markada böyle bir durum mümkün değildi. Koltuklar çok rahat ve kaliteli , ayrıca pahalı bir yöntem olan çiftli dikişlere sahipler .deri döşemeler ise gerçek deri gibi görünüyor de deri gibi kokuyor. kokpitte ise artık sert plastik kalmamış .modern göstergeler deri kaplı şık bir kapağın altına yerleştirilmiş ve kontrollerde kesinlikle sorunsuz . Marş düğmesinden elektrikli park frenine, xenon farlardan geri görüş kamerasına ve şerit takip asistanına kadar her şey standart veya opsiyon listesinde yer alıyor. Prototiplerden biriyle yaptığımız ilk test sürüşünde rakiplerinin bu otomobili dikkata almaları gerektiğini anlıyoruz özellikle japonların ve fransızların ... Süspansiyon konforu golf seviyesine ulaşmasada artık çok yüksek seviyede , bugüne kadar Hyundai'nin güçlü kozlarından biri olmayan direksiyon bile artık gayet hisli ve başarılı çalışıyor . Tüm modellerde stanart olan 6 ileri oranlı şanzıman biraz fazla kemikli ancak seri üretime kadar giderilemeyecek bir problem değil . 1.6 litrelik yeni motor tam bir CO2 cücesi 100 gramın altında . almanya fiyatı 20.000 euronun biraz altında olabilir 5 sene garanti ve golften 2500 euro ucuz olması i30 u ciddiye alınması gereken bir araca dönüştürüyor. Beğendiklerimiz: Hyundai günümüzde ucuz plastiğin değil klas sahibi araçların zamanı olduğunu çok iyi anlamış . Beğenmediklerimiz: henüz elektrikli veya hibrid olmak üzere herhangi bir alternatif motor konsepti yok . Bizi şaşırtan: Hyundai'nin gelişme hızı gerçekten inanılmaz .Bu durum bir çok markayı rahatsız edebilir. Sonuç : i30 ile yaptığımız ilk sürüş Hyundai'nin artık yükselmeye çalışan bir marka olmadığını tam tersine güçlü bir şekilde atağa kalktığını gösterdi. Koreli üretici özellikle iç mekan kalitesinde çok önemli ilerlemeler kaydetmiş . Umarız fiyatı konusunda da eskisi gibi uygun olmaya devam edebilirler ...
İşte bu ! Süper bir araçla geliyor hyundai; ceed de büyük bir değişimle karşımıza çıkacağına eminim. Türkiye fiyatlarını merak ediyorum. Ayrıca yeni i 30 nerede üretilecek?
Yeni i30 Kore Fabrikasında üretimi gerçekleşecekmiş. Yeni cee'd ise yine ilk üretimi gibi Slovakya firmasına olacaktır.
fotoğrafları gördüğümde sesli bir şekilde ohaa dedim... bu kadar değişim olur mu hiç... başlığı görünce ufak bir makyaj geçirdi sandım...