10 Kasım LPG KABLO

2012 Ceed ile Kaza ve Sonrasında Yaşananlar

'Cee'd' forumunda emreberkay tarafından 8 Ocak 2019 tarihinde açılan konu

  1. emreberkay

    emreberkay Sürücü

    Katılım:
    4 Nisan 2014
    Mesaj:
    88
    Alınan Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Ankara, TR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Berkay
    Araç Modeli:
    Cee'd Concept+ CRDI
    Merhabalar arkadaşlar, sizlere 2018 temmuz ayında yapmış olduğum kaza ve sonrasında yaşananları ve arabamdan nasıl tiksinir hale geldiğimi anlatmak istiyorum.

    27 Temmuz 2018 günü İzmir'den Ankara'ya dönüşte Ankara Bağlıca Bulvarı'ndaki bir kontrolsüz kavşakta saatte 70km hızla yeni kasa bir Audi A6'ya yandan çarptım. Ben sabit hızla kavşağı geçerken tali yoldan (soldan) gelip aniden önüme atladığı için frene bile basamadan kaza gerçekleşti. Araçta herhangi bir hava yastığı bile açılmadı, sıvı boşalması vs olmadı. Göstergelerde ise sadece abs arıza lambası yanıyordu. Çarptığım arabadan ise envai çeşit sıvı yola aktı, ön takımı parçalandığı için çekiciye bile yükleyemediler. Tutanak için çağırdığımız jandarma trafik ekipleri "yaralı yoksa biz gidiyoruz" dediler ve gittiler. Biz de tutanağı aramızda anlaşarak kendimiz tuttuk ve araçları çektirdik. Kaza ile ilgili hukuksal süreçte %100 ben kusurlu bulundum; açılan davalar, sinir, stres beni zaten yeterince çileden çıkarttı.

    Arabayı da direkt olarak Çayyolu'nda bulunan Ankara Oto Yetkili KIA Servisi'ne çektirdim. Daha sonrasında sigorta şirketi bana ulaşmaya çalışmış, olmayınca babamı aramışlar ve "aracı anlaşmalı bir servise çekeceklerini ve bu sayede ikame aracı süresiz kullanabileceğimizi" söylemişler. Babam da kabul ederek arabayı RS Servis Şaşmaz Şubesi'ne çektirmiş.

    Araba temmuz ayından itibaren 40 gün serviste kaldı ve sürecin sonunda arabamı teslim almaya gittiğimde büyük hayal kırıklığına uğradım, zira arabanın sigorta kutu kapağı takılmamış, kornası değiştirilmiş, silecekleri yamuk takılmıştı. Akşam vakti acelem olduğu için arabayı daha sonra getirip bu küçük detayları halletireceğimi söyleyerek ordan ayrıldım. Ancak keşke sorunlar bunlarla sınırlı kalsaydı. Arabanın kaza sonrasında sağ z rotu kırılmış (darbeyi soldan yemişti halbuki), radyatörü patlamış, kaporta birleşim noktaları oldukça uyduruk bir biçimde yapılmış... şikayetvar.com'a uzun bir metin yazarak kayıt oluşturdum ben de. Ertesi gün hemen arayıp aracı getirmemi istediler. Özür dileyip tekrar servise aldılar ve bana geçici olarak bir araç verdiler kendi insiyatiflerinde. Bu süreç de 1 hafta kadar sürdü. 1 hafta sonunda arabamı almaya gittiğimde her şey yolunda görünüyordu.

    Ekim ayına kadar arabayı normal bir şekilde kullandım. Ancak daha sonrasında radyatör yine su akıtmaya başladı. Tam onu dert edinecekken şimdi bir de ABS, ESP, lastik basınç uyarısı ve hidrolik direksiyon arıza ışıkları yanıyor. Geçen gün kendi ustama yaptırmak istedim ama sorunun kesin kaynağına emin olamadığımız için çözüm geçici oldu.

    Temmuz ayından bugüne neredeyse yarım sene geçmiş ve araba o günden beri vermediği sorunları veriyor. Ben eminim ki bunların %90'ı kaza ile ilgili sorunlar.

    Arabadan tiksinmeme sebep olacak kaza sonrası sorunları kısaca listeleyecek olursam;
    - ABS ve hidrolik direksiyon arızası
    - Radyatörün su eksiltmesi
    - Kornamın değiştirilmiş olması
    - Yanlış ayarlanmış far yükseklikleri

    Şimdi benim sormak istediğim bazı sorular var;
    1) Kaza yapışımın üzerinden uzun zaman geçti ama arabadaki sorunlar çözülemiyor. Bunların temmuz ayında yaptığım kaza ile ilgili olduğunu kanıtlayabilir miyim? Kanıtlarsam buna ilişkin olarak aracın düzgün ve ayrıntılı biçimde yeniden incelenip elden geçirilmesi mümkün müdür?
    2) Aracı tekrardan RS Servis'e götürmek istemiyorum çünkü kendilerine güvenmiyorum. Çünkü bu sorunların temel kaynağı bana kalırsa özensizce toplanmış parçalar. Sağ z rotunu bile takmamışlar. Ancak burda yapılan özensiz iş yüzünden cebimden gereksiz para çıkmasını da istemiyorum. Bunun için ne önerirsiniz?
    3) Aracın hasar tespitini yapan eksper bunu neye göre yapıyor? Araç soldan hasar aldı diye sağda kırılan z rotu o nedenle mi değiştirilmiyor?
    4) Kazadan belli bir zaman sonra ortaya çıkan sorunlardan aracın tamiratını yapan servis sorumlu değil mi? Nasıl ki kaza sonrası 2 ay hastanede yatıp hayatını kaybeden birisinin ölüm nedeni "trafik kazası" olarak yazılıyor ise arabada da benzer bir durum olmaz mı? Şimdi ben bu ABS arızası gibi arızaları cebimden mi ödemek durumundayım?

    Tüm bunlara ek olarak araçta kazadan bağımsız olmak üzere;
    - Far kolu sis farı switchinin çalışmaması (Kol değişecek 300 TL denildi).
    - Sağ gündüz ledinin çalışmaması (Kronik sorun olduğu için belki garanti bitmiş olsa da yapılır sanırım).
    - EPS (elektronik direksiyon) kalibrasyon hatası, hafif boşluk hissi, hassasiyetsizlik.
    - İç lambaların zaman zaman yanmaması,
    - Arka stop ampulünün sürekli patlaması.
    - Hız göstergesi ibresinin sabit hızla giderken bile aniden ve hızlı bir şekilde yukarı aşağı hareket etmesi.
    - Direksiyonda bulunan radyo kanalı değiştirme tuşunun bozuk olması (Daha önce serviste ücretsiz yapıldı ama sorun tekrarladı).
    - Sağ ön yolcu koltuğu emniyet kemer sisteminin bozuk olması (Emniyet kemeri yuvaya sıkışıp kalıyor. Ayrıca kemer makarası kemeri bazen geri sarmıyor).
    - Kapı kollarındaki kromlarda soyulma.
    gibi sorunlara sahibim. Bunların hangilerini garantisi bitmiş olmasına rağmen serviste halletirebilirim? Öyle olmasa bile bana pahalıya patlarlar mı?
     
  2. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    garanti konusu ile alakalı olarak,
    Garantisi bitmiş araç için nikelaj atması vs parçalarını garanti kapsamında değiştiremezsiniz. eğer aracın hasarı ön kısımda ise araç yetkili serviste yapımadığı için farlarında problem varsa hele far ayaklarında tamir varsa aracın garanti süresi dolmasa bile garantiden değiştiremezsiniz.
    hasar işlemi yapılan yerde aracı evrak imzalayıp teslim aldıysanız.( başta veya sonra evrak düzenlemeleri lazım). hak iddaa etmeniz biraz zor. yinede sanal ortamda şikayetinizi belirtin.
    Keşkelerin faydası yok ama. yetkili servis bu tip onarımlarda en iyi seçenektir. tekrar kasko yenilerken yetkili servislerin anlaşması olan kasko firmalarını tercih edin.
     
    HMT07, emreberkay ve ReNe bunu beğendi.
  3. emreberkay

    emreberkay Sürücü

    Katılım:
    4 Nisan 2014
    Mesaj:
    88
    Alınan Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Ankara, TR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emre Berkay
    Araç Modeli:
    Cee'd Concept+ CRDI
    sıkıntı yaratan far 2012 senesinden beri aracın üzerinde bulunan orijinal far. yapmış olduğum kazada bile hasar almadı, led farı hariç ilk günkü gibi çalışıyor ama tabi dediğiniz gibi servis dışında bir tamirat sözkonusu olduğu için bunu bahane edebilirler sanıyorum ki. yoksa garanti dolsa bile kronik sorunlu olduğu bilinen parçaları değiştiren kia sahiplerine fazlasıyla rastladım.
     

Bu Sayfayı Paylaş