Merhabalar , Amerika texas'ta 16 yaşındaki sürücü Hyundai Elantrayı kontrol edemediğini söyleyip 911 i arıyor , araç gaz kesmemiş sanıyorum baya da yol katetmiş çocuk bu süratte ... http://www.autoblog.com/2013/02/22/hyundai-elantras-alleged-unintended-acceleration-sends-teen-po/ Haber ne derece doğru bilemiyorum ama Hyundai'nin yine adı çıkacak ...
Bu aslında her aracın başına gelebilecek bir olay...kısmet hyundai ye denk gelmiş. Bu olaylar kötü sonuçlar ile bittiğinde dava açılırsa yüksek tazminat ödemek zorunda kalabilir firmalar...
Yalan. Bu araclarda drive by wire sistemi var yani elektronik gaz kontrolu. Frene basinca Guvenlik amacli otomatikman gazi keser.. Kaldiki gerizekali herhaldeki stop etmeyip , polisi arayabilecek kadar rahat ve baya yol katedebiliyor HTC Wildfire S A510e cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Artik milleti biktirdilar hyundai - kia grubuna yapilan bos yalan saldirilarla.. Dikkat edin neden bir x marka degil. Cunku gelisen firma baska firmalarin yoluna tas koyuyor HTC Wildfire S A510e cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Sıktı bu muhabbetler artik. Gecen de aynisi oldu. Ben art niyet ariyorum bu haberlerde Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyundai den biri toplu sistem hatası yaşanmış olabilir diyor yani frene basınca gazı kesmeme olabilirmi ? Start stop butonu varmı elantralarda ?
Toplu sistem hatası miIyonda belki milyarda bir olasılık biraderim.Böyle bir şey oIması çok zor bence.Çünkü artık tüm yeni nesil arabalarda ECU dan -motor kısmı için bağımsız emniyet düzeneği / sistemi mevcut.Gaz pedalında olabilecek komple sinyal kaybı durumunda ya da Ecu gaz verme ve ya kontrol kaybı olması halinde aracı emniyetli bir yere götürecek şekilde 20-30km sürat yaptıracak önlem ve güvenlik düzeneği var.Ben fren sûvicinin arızalanmasının da o şekilde bir probIeme yol açmayacağını söyleyebilirim.Fren süvici arızalandığında fren lambaları da yanmıyor.O süviç bizim araçlarda-ki muhtemelen elentra da da öyledir-motor bütününde bulunan 40Alikbir role ve 15A lik bir sigorta ile korunuyor/kumanda ediliyor.O sigorta attığında fren süvicindenEcu ya fren yapma sinyali de süviç beslemesi olmadığı için gitmeyecektir.Ancak bu durumda her sigorta attığında kumanda kaybı problemi yaşama riskimiz olurdu.Ama bu böyle değil.Yani risk yok.Geçenlerde elektriki olarak debriyaj ve fren pedallarının kontrolü maksadıyla muItimetre ile ölçüm yaptım.O sırada sanırım bin yerlere kısa devre yaptırmışım ki aracımı yaklaşık 500m uzaklıkta bir yere götürüp arabamı park ederken fren lambalarının yanmadığını farkettim.Oraya kadar o şekilde gittim ve gaz pedalı sıkıntısı yaşamadım. Daha sonra sigortayı hemen değiştirdim tabi. Bu duruma direkt olarak gaz pedalının etki etmesi az bir olasılık.Elektronik gaz pedallarında 2 adet Gaz pedalı-açı olarak-pozisyon sensörü mevcuttur.Bu iki sensörde birbini yedeklerler.Gaz pedalına basıldığında bu iki sensörde hareket ederek bir reosta gibi 0-4 V arası bir sinyal üretirler.Üretilen sinyallerden 2. si 1 sensörün yarısı kadar voltaj sinyali üretir.Bu sinyaller Ecu ya gider.Ecu gelen sinyali kıymetlendirerek gaz kelebeğine /dizelerde yakıt pompasına verilecek yakıt miktarını ayarlayacak kumandayı verir.Pompa ve ya gaz kelebeğinden komutu uyguladım geri besleme sinyali Ecu ya geri döner.Ecu ise gaz pedalında mevcut gaz kelebeği/pompası throttle pozisyonu bilgisinin gaz pedalı pozisyonu ile aynı olup olmadığının kontrolü için gaz pedalı içerisindeki gaz kelebeği Pozisyon/motor throttle pozisyon motoruna sinyal gönderir.Bu iki sensörden biri arızalanırsa Ecu diğerini dikkate almaktadır.Tabi bu durum arıza lambası dahil arıza uyarıları vermektedir.Her ikisi de en son gaz pedalı sinyali yollasa da motor over speed koruması devreye girerek ya motoru stop etmesi,ya da yukarıda bahsettiğim 20-30 km emniyetinin devreye girmesi lazım.Ayrıca araba manuelse debriyaj sensörü de aynı emniyeti sağladığından-ki otomatikte de bu böyledir-böyle bir olayın olabileceğini ben zannetmiyorum.
Eyvallah biraderim.Vallahi öyle.Zamanında galiba sen eklemiştin bir videoda;bir yerde araba kırmızı ışıkta kontrolden çıkıyordu.O olayda bana biraz garip gelmişti.Ama yinede olma ihtimali bana göre çok düşük.
Çift sensörlü pedal var bu araçlarda, haber teknik olarak yalandan öteye gitmiyor. Pedal potansiyometresinden bir tanesi farklı voltaj verdiği an araç ateşlemeyi kesiyor. Benim aracımda da aynı pedal var ve 7 yaşında, tünele girince sonradan taktırdığım zenonlar pedal voltajını etkilediği için hemen ateşlemeyi kesti. Emniyet şeridine yanaştım, araç çalışmadı. Yanımdaki laptop ile bağlandım araca arıza kodunu okudum, potansiyo metreler arasında voltaj farkı olduğu için emniyete geçmişti araç. Shop manuel'i açtım, "pedal'da arıza olduğu zaman aracın çalışmayacağını, arızayı silmem gerektiğini, eğer tekrar arıza vermezse çalışacağını, eğer silinmez ise pedalı değiştirmem gerektiğini yazıyordu. Arıza kodunu sildim, kontağı kapattım açtım ve araç çalıştı. Video'nun başında da güzel bir honda reklamıda izlettiler İnanmayın bu yalanlara...
Vallahi Bu olayı Amerika da herhangi birisi kanıtlasa mutlaka hyundai de araçlarını çağırırdı.Çünkü bu tarz şeyler düzeltilmezse ve ya tekrar ederse Amerika satışına izin vermiyor.