Merhaba arkadaşlar forumda aradım fakat bulamadım aynı konu daha önce açıldıysa özür dilerim. İkinci el aldığım aracımda son zamanlarda yokuşlarda gaz kesme yapıyordu bir ustaya gittim egr arızası tespit etti bilgisayarda. Daha sonra egryi söktükten sonra bozuk olduğunu ve araya sac koyup bloke ettiklerini söyledi. Daha sonra egr valfini değiştirdik bir arkadaşımla bu kez çok daha fazla çekiş kaybı yaşandı. Sonraki gün kendim hava akışmetreyi temizledim akşam vakti %90 düzelme oldu. fakat bugün eski çekiş sorununa yakın bir noktaya tekrar geldi ve hava akışmetreyi yine temizledim çözüm olmadı. Bulunduğum şehirde ehil usta olmaması nedeniyle ve il dışına çıkmak için zaman bulamadığım için kendim çözmeye çalışıyorum maalesef. Egr yi değiştirmeden önce yokuşlar haricinde çekiş sorunum hiç yoktu ve kara dumana hiç rastlamadım. Başka nereye bakayım sizce? Sorun nerede olabilir? Hepinize keyifli forumlar dilerim...
merhaba, intercooler uzerinde de hava akış metre var. turbonuzun wastegate i gaz verince hareket ediyor mu? bunu kontrol eder misiniz? ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dün map sensörünü bulmak ve bulabildiğim tüm sensörleri sökmek için aküyü sökelim dedik egr nin oraya ulaşmak için akü kutup başlarını söktük somunlar zorladı bizi aküyü çıkaramadık neyse vaz geçip tekrar aküyü bağladık araç bu kez yürümemeye başladı boştayken gaz 2000 deviri geçmiyor ve arkadan gri duman atıyor. Akünün kutup başının sökülmesi bu kadar bir arabayı bozar mı çok tuhaf anlamadım.
Aracı gri duman atması hoş değil. İlk önce HAVA filtresi doğrumu orijnal mi kapak sıkı ve doğru kapatılmış mı ? EVET ise, Fazla karıştırmadan, EGR soketini ve Selenoid valf ( turboya giden ) hortumu , hava filtresi üzerindeki MAF sensörünü araç stop halinde iken çıkarın. ( aracaç çalışırken 3000 d/dk yı geçemez bu şekilde) Sonra aracı çalıştırın. HALA gri duman var mı EVET ise, Aracı stop edin. *** İlk akla gelen TURBO nun yağ bıraktığıdır. Grı duman turbo MAVI duman mazot ( enjektör) olarak algılanır İntercooler üzerindeki 2 vida tutan MAP sensörünü çıkarıp YUVADAN Cooler içini kontrol edin. AŞIRI yağlanma var mı ? Yağ aşırı ve Siyahlaşma varmı ? EVET ise, turbo intercolera yağ basmaya başmamıştır. HAYIR ise , Intercolerdan EMME Manifoltua gelen boruyu 4 vida tutar. Araç stop iken, 4 vidayı söküp EMME mabifoltunun içini kontrol edin. Aşırı kurumlanma varsa , ( boğulacak derecede kurumlanma) Hava alamıyordur. Temizletilmesi gerekir. emme temiz ise aynı şekidle kapatın. Sorun enjektörlere gelir. Zaten son nokta da pompa olur. ( çok çok zor bir durumdur.) Subap lastikleri ve iticiler eğer sertleşmiş yada bozulmuş ise ( yan sanayi YAĞ filtesi kullanımında bunlar genelde olabilir şeyler.) Aynı dumanı yapar. Bunlardan önce , TRIGER ZINCIRINI kesinlikle kontrol ettirin derim. Buda çok önemlidir.
Ogün Bey çok teşekkür ederim çok iyi bir rehber oldu yazdıklarınız benim ve diğer sorento sahipleri için. Sorunu şöyle tespit ettik. EGR valfi bozuk imiş hiç bu olasılığı düşünemedik. Sürekli motorun içine egzoz gazı üflüyormuş ve temiz hava almıyormuş araba bu yüzden araç oksijenle beslenemediği için yürümüyordu. EGR yi iptal ettik şimdi araç yürüyor duman da kesildi en kısa zamanda değiştirip tekrar deneyeceğiz. Havalar düzelir düzelmez dediğiniz tüm noktaları kontrol edip temizliğini yapacağım çok teşekkür ederim zaman ayırdığınız için.
Buyuk ihtimal n75 valfi bozuk veyada turbo sıkışmış olabilir VIA_P2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi