10 Kasım LPG KABLO

1500 devir sorunu

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda MURDOGAN tarafından 9 Aralık 2013 tarihinde açılan konu

  1. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    arkadaşlar biliyorum ne çok derdin varmış diyeceksiniz ama ne yapayım.inanın çok üzülüyorum sürekli sorunlarımı paylaştığıma ama başka gidecek soracak kapım yok.sorunlar hallolana kadar azıcık başınızı ağrıtıcam sanırım kusurumabakmayın.

    aracımla 1500 devir civarları giderken motora yük bindiğinde yani hızlanmak için gaza bastığımda 4-5 kere ufak ufak ileri geri silkeleme oluyor. bunu yanımda oturan biri hissetmiyor ama direksiyonda ben net olarak anlıyorum. genelde 4. viteste yaşıyorum. bir kere bir konuda bahsetmiştim. bir arkadaşımız debriyaj switchi demişti sanırım. debriyaj yeni değişti aracın ama silkeleme geçmedi. sizce problem nedir arkadaşlar.
     
  2. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    valla kardeşim geçmiş olsun.
    vites geçiş esnasında mı yoksa 4.viteste giderken herhangi bir zamanda mı?
     
  3. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Debriyaj diyeceğim de izlediğim kadarıyla daha yeni değiştirdiniz. Büyük ihtimal 1500'lü devirlerde turbo devre dışı, biraz artınca turbo devreye giriyor ve araç tepkime veriyor. Peki daha üst devirlerde böyle bir sıkıntı var mı?
     
  4. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Bu arada Motor kulağının çatlak olduğu tespit edilmişti yanlış hatırlamıyorsam. Turbo devreye girince motor kulağı nedeniyle böyle bir tepkime verebilir araba.
     
  5. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    buyuk bir ihtimalle kulaktandır kardeşim.yada egzosdur.egzos geri dönüşüm oldugundan turbo devreye girerken silkeleme yapıyor olabilir
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bana da mantıklı geldi:thumbup:

    Geçmiş olsun.Estağfurullah.Neden öyle diyelim.?Varsa verebileceğimiz bir fikir,yapabileceğimiz bir yardım elimizden geleni yaparız şüpheniz olmasın.:)

    Zaten bu paylaşım ve yardımlaşma için hepimiz burada değil miyiz?

    Probleme gelince;
    Debriyaj süvici debriyaj baskı balatanız değişse de eğer sıkıntılı ise sıkıntı yaratmaya devam edebilir.Çünkü debriyaj süvici debriyaj pedalının hemen üst tarafında ki elektriki bir süviçtir.Debriyaja basıldığında devreyi tamamlar ya da açar.Böylece ecu ya debriyaja basıldığı bilgisi yollanmış olur.Bu süviç hız sabitleyici olan manuel araçlarda da çok önemlidir.Hız sabitleyiciyi devreden çıkarır.

    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=3457&highlight=2.viteste

    linkinde bahse konu süviç ile ilgili paylaşımda bulunmuştuk.En son sayfasında ise debriyaj süvicinin fotoğrafı var.

    Diğer bir neden de turbo kanat aktuatörü vakum kumanda selenoidi olabilir.Bu selenoide ecu kumanda eder ve değişik devirlerde bu valfi açıp kapatarak turbo devrine kumanda eder.

    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=4457&highlight=kia+rio+%FDsl%FDk

    linkinde bu valf ve turbo hakkında paylaşımda bulunmuştuk.11. mesajda bahsettiğim valf var.

    Başka bir sıkıntı ihtimalide yakıt hattı ve ya enjektör kaynaklı olabilir.

    Bir baktırmakta fayda var.
     
  7. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    sağol abi.
    vites geçişte problem yok yumuşak geçişi var ve kaçırmıyor.debriyaj değişiminden önce de geçişlerde problem yoktu. bu dediğim olay 1500 devirde araç salınırken hızlanmak için gaza bastığınızda motora yük binince olan bir ileri geri silkeleme. ille de 4. vites değil geçende 3.viteste de gördüm aynı silkelemeyi.

    üst devirlerde de alt devirlerde de böyle bir sıkıntı yok. 1400 devirde de 1600 devirde de hiç olmadı. ibre tam 1500 devir üzerinde iken gaza bastığımda 4-5 kere sanki gaza basıp çekmişçesine ileri geri silkeleme yapıyor. turbo 2000 devirde devreye giriyordu demi.
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Yok anladım.Bu olay zaten elektronik bir olay.Yani debriyaj değişimi ile bağlantılı değil.Yukarıda verdiğim linkte de arkadaşlar benzer sıkıntıları değiştirerek ya da ayarlayarak giderdiler.O süvici biraz daha pedala yaklaştırmak,ya da süviç kontaklarında ölçüm yapmak gerekebilir.
     
  9. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    motor kulağının değişmesi gerekiyor ama sadece 1500 devirde yapıyor.1500 deviri geçer geçmez silkeleme falan yok.
     
  10. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    hakan abi yararlı bilgiler vermişsin yine cok teşekkürler
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    O zaman önce o motor kulağını değiştirtin.Süviç 20-30 TL bir para.Kulak değiştikten sonra da problem değişiyorsa o zaman süvice yönelirsiniz.Ama süviç değiştirmeden o linkteki gibi ayar vidası ile ayar yapılarak sorun halledilebilir.Tabi seçim sizin;)
     
  12. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    teşekkür ederim hakan abi.sizlerin yardımı olmasa çok daha zor olurdu aracıma alışmak,sevmek.
    ilk silkelemede yakıttandır diye düşündüm ve aracı aldıktan sonra hep shell den aldım ama silkeleme sadece 1500 devirin üzerinde ve çok kısa süreli olduğunu görünce ben yakıtı eledim. enjektör de olsa sadece tek bir devirde mi yapar abi yoksa sürekli mi yapar.

    abi kar çok yağmazsa çarşamba günü debriyajı değiştirdiğim servise gideceğim tekrar. sipariş edilen motor kulağı ve rot başları gelmiş. ama sanırım değiştirtmeyecem serviste. çünkü debriyaj bir gün sonra sertleşti tekrar. debriyaj sorununundan sonra sırasıyla motor kulağı süviç ve egzos spiralini değiştirmeyi düşünüyorum abi.sıralam böyle olması daha uygunmudur.

    peki dostum turbonun devreye girme deviri 1500 devir mi.2000 devir değilmiydi. kulak ve egzos sorunumu halledince bir ihtimal de hakan abinin dedikleri kalıyor.
     
  13. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    turbo yanlış hatırlamıyorsam 1700-2200D/dk arasında devrede oluyor diye biliyorum yanlışım varsa hakan abi yada ismail abi düzeltirmisiniz ??
     
  14. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Ben motor kulağında ısrar edeceğim. Benim araba da 1500 devirden sonra turboya geçiyor ve araba o anda adeta uzuyor. Yalnızca belirli bir devirde olayın gerçekleşmesi beni bu düşünceye sevk etti. Motor kulağını orijinali ile değiştirmeyi ihmal etmeyin. Belki masraflı bir bakım olacak ama, arabayı kafanıza göre yaptırınca tadına doyulmayacak.
     
  15. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    hakan abi verdiğiniz 1.linkte aracın 1.vitesten 2.vitese geçerken ki silkelemesinden bahsediliyor. bende 1 ve 2 de problem yok çok şükür. ya da 1 ve 2 de vites geçişi hep daha yüksek devire denk geldiğinden daha denk gelmedi. ben çoğu zaman 4. viteste sabit hızda gderken gaza bastığımda denk geldim. 1-2 kere de 3.vites 1500 devirde denk geldim.

    orjinali ile değiştirmek için servisten parçayı getirttiler lakin daha 2 gün önce değiştirdikleri debriyaj sertleştiği için sanırım yetkili serviste bu işin tamirini yaptırtmayacağım. şu uzama işini ben daha yaşayamadım malesef :(
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Estağfurullah.Rica ederim.Debriyajın sertleşmesinin nedenini servis bulur mutlaka.Belki de şanzuman kulakçığında da sıkıntı vardır.Ya da debriyaj merkezi de sıkıntı yaratıyor olabilir.Ama sıkıntıyı kesin hallederler.

    Bence önc motor kulakçığını değiştirtin.Enjektörü şu an temizletmeyi denemeye gerek yok.Yanlız depoyu doldurmadan önce würth ün enjektör temizleyici katkısından alıp ekledikten sonra yakıt doldurtursanız ce bunu 5 depoda bir tekrarlarsanız sanırım 3-4 kullanımdan sonra iyi kalitede yakıtla birlikte eğer kirli ise enjektörleri temizleyecektir.

    Enjektörleri bence şu an için söktürmeyin.Motor kulağından sonra sorun devam ederse önce süvici ayarlatın bence.Sorun hala devam ederse o zaman süviç değişimi düşünülebilir.Rot başları zaten bu olaydan bağımsız.

    Ama muhtemel sıkıntı kulakçık değişitikten sonra giderilecektir.

    Chipli araçlarda genelde 1500 devirden sonra turbo canlanmaya başlıyor.Diğerlerinde ise cerato için 1900-2000 rpm civarında canlanıyor yanlış hatırlmıyorsam.

    Bende Ali Bey gibi düşünmekle birlikte diğer bir güçlü seçeneğinde debriyaj süvici olduğunu düşünüyorum.Çünkü sadece 3. ve 4. viteslerde denk gelmeniz süviç konusunda da bende şüphe uyandırıyor.Kulakçıkla aslında bu olayı her viteste 1500 devirde yapmasını beklerim açıkçası.
     
  17. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Ufak bir bilgi , Turbo motor çalıştığı anda devrededir ( Egsoz gazı ile döndüğü için , Egsoz çıkışı varsa turboda devrededir ) . O düşük devirde ağırken birden açılmasıda Tam Olarak Turbonun devreye girmesinden değil Tork eğrisinden kaynaklıdır :)
     
  18. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    abi şimdi o linki sonuna kadar okudum. eline 15-16 anahtarı alan herkes halletmiş ne güzel ya :) ama orada sercan kardeşimin de buna benzer bir sorun yaşadığı yazıyor. sercan kardeşim sen nasıl hallettin sorunu.
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet onlar halletmişlerdi gerçekten.
     
  20. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    daha masraf yapmaktan depo doldurtmaya para ayıramadım :) ama doldurunca mutlaka würth alıp depoya ekleyecem abi. o zaman bir numaralı zanlı motor kulağı mı şu an abi.

    süper bir durum herkes tamir etme yeteneğini göstermiş sayenizde :) benim de 15-16 anahtarla ayar yapabileceğim bir durum var mı. o araçlar hep rio. bizimkilerde de aynı durum söz konusu mu.
     

Bu Sayfayı Paylaş