Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

1.4 crdi rio Yağ Bilgileri

'Rio Forum - Club' forumunda Hederot tarafından 2 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.
  1. Hederot

    Hederot Sürücü

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Merhaba Arkadaşlar, Burada sizlere yine önemli bir bilgi ile geliyorum :)

    Bizim 1.4 dizel araçların içerisinde ben castrol edge 5-30 yağ kullanıyorum. Yalnız daha önce de belirttiğim gibi bu araçların yağ seviyelerini kontrol ettiğim de sürekli olarak full ibaresinin yarım parmağa yakın fazla konuluyor. Yani servis ve kitapçık 5,3 lt yazıyor. Yalnız bu araçlar aslında 5 lt aldığında tam olarak doluyor. Servise soruyorum servis fazla yağ göz çıkarmaz diyor. Net de her yer de fazla yağ hem motora hem de turboya zararı var deniliyor. (Tüm dizel rio araçlar da yağ seviyelerinin fazla olduğunu gördüm.)

    Nasıl olacak bu işler :)
     
  2. Cilo

    Cilo Guest

    Benim gözlemlediğim kullandığım tüm araçlarda belirli bir seviyeyi aştıktan sonra 100ml yağ takviyesi bile yağ çubuğundaki seviyeyi hızlı bir şekilde yükseltiyor. 300ml bir kutu kola şişesi bile yapmıyor, sanırım oda toleranslar içerisinde bir değerdir.
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Arkadaşlar ben belki her fırsatta dizel yağ ve turbo konusu geçtiğinde bunu belirtiyorum.Siz hiçbirine denk gelmemişsiniz;)Fazla yağ göz de çıkarır,turbonun ömrünü hızlı bir şekilde yer de.Fazla yağ 50 ml bile artsa turbo yağlama yağı geri dönüşünü,karter hacmini azalttığından yavaşlatır.Çünkü azalan serbest karter basıncı karşı basınç oluşturur.Yağ akışı yavaşladığı için yağlama ve soğutma yetersizdir.Yataklar hızla aşınır.Siz istediğiniz kaliteli yağı kullanın,sonuç kaçınılmazdır.

    Linkleri incelemenizi tavsiye ederim;

    http://www.kiaclubtr.com/threads/turbo-arızalarının-tespiti-ve-turbo-hakkında-bilgiler.4524/
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    DPF li araçların 5w30 un dpf li araçlar için olanından kullanması gereklidir.Dpf siz araçlar için 5w40 turbo dizel daha iyidir.
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turbo yağlama yağı geri dönüş borusu,neredeyse karterin alt kısmında ve yağlama yağı üst seviyesine en yakın yerden kartere geri dönmektedir.100 ml lik bir fazlalık bile uzun vadede turbo için kötüdür.

    Bu arada katılıyorum, dizel ceratolar için kesinlikle şunu şöyleyebilirim ki;aracınıza 4,8 lt yağ koydurun.Daha sonra yağ süzüldükten sonra göreceksiniz ki yarım parmak F çizgisinin altındaki seviye,5,3 litre koyulursa F çizgisinin 1 parmak kadar üzerine çıkılıyor.
    Ben en son bakımda kendi ellerimle 5 lt yağ koydum ve süzülünce F çizgisini çok az geçti.Tabi hemen geri çektirdim.Aslında aracın yağ kapasitesi 4,8 litre karter,0,5 lt yağ filtresi şeklindedir.
     
  6. Cilo

    Cilo Guest

    Sayın heh demekki siz araca ortalama 400ml eksik yağ koymussunuz. Yağ pompası devreye girdiğinde filitre 500ml yağı içerisinde barındırdığı için 4.5 litre yağlama görevi yapmaya çalışır bu durumda 100 ml fazla yağın vermiş olduğu zarardan daha fazlasını vermiş olur.
     
  7. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Nasil zarar verecek aciklarmisiniz ?
     
  8. Cilo

    Cilo Guest

    Açıklanacak bir durum yok eksikse yağ yağlamada eksik olacak.
     
  9. Hederot

    Hederot Sürücü

    Katılım:
    22 Nisan 2013
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Bu konuyu araştırayım ben iyice sizi debilgilendireyim en iyisi :)
     
    Cilo bunu beğendi.
  10. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Eksik yag minimum cizgisinin altina indigi zaman eksik yaglama yapar ceratoya 4 lt yag ilede duzgun calisir ideali 5 lt dir karterde yag fazla olmasinin bir sebebide yag pompasinin sogutma gorevini yapmaktir
    Konuda baska yone gitti
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  11. Cilo

    Cilo Guest

    Demekki bir tölerans değeri varmış ozaman değil mi? Anlaşılmıştır sanırım.
     
  12. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Size anlatmak istedigim yarim veya bir lt eksik yag ile yaglama islemi yarim olmaz
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  13. Cilo

    Cilo Guest

    Bende yukarıda aynı şeyi yazmıştım 400 500 ml tölerans değeri olduğunu söylemiştim. Tabi bu durumun üzerine çıkılırsa ertı eksi yüksek devirlerde yağlamayı olumsuz yönde etkileyecektir.
     
  14. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Benimde Rio f nin biraz üzerinde yağ değeri çıkıyor , Ceratoda da şaka gibi sürekli f nin biraz üzerinde yağ çıkardı . Arac yağda yakmıyor hoş bu rio da yağ yakmıyor , bir sonraki değişime kadar hep f nin üzerinde geziyoruz :( umarım bir şey olmuyordur şimdi arkadaş şu yağı al desek yok mok derler derdimizi anlatamayız :)
     
    Hederot ve Cilo bunu beğendi.
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :D Öyle birşey yok.Verilen teknik bilgiyi yanlış anlıyorsunuz.Yağ seviyesi nasıl ölçülür kitapçığınız varsa oradan okuyunuz.Motor çalışırken yağ seviyesi ölçülmez.F çizgisini koyan adamlar Aynı L çizgisinde olduğu gibi motor çalışırken olması gerekli yağ seviye ve miktarını hesaplıyorlar merak etmeyin.Benim 400 ml eksiğim değil,yaklaşık 150 ml fazlam vardı.
    Bu arada filtre üzerinde kalan yağlar dışında keys üzerindekiler tekrar kartere ya da devreye doğru süzülür.

    Yağ seviyesine bakmayı yeni öğrenmedim çok şükür.Usulüne uygun olarak ölçüm yapıldı.Kuru filtre ile değil.Herkes yağ seviyesi kontrolü yapabiliyordur/yapmayı biliyordur herhalde diye detaya girmedim.Ama size detayı anlatmam lazımmış anlaşılması için kusura bakmayın.;)

    Bu arada yine nickle cevap vermeye başladınız.Sizi daha önce uyardım.Bu size son uyarımdır.Bir daha ki sefere üyeliğinizi iptal edeceğim.Forum kurallarına uymakta güçlük yaşıyorsanız mesaj yazmayınız.Bana ve ya başka bir forum üyesine nickle cevap vermeyin.Bunu bir tek size anlatamadık ve bir tek bu nickle hitap işini siz yapıyorsunuz.
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2014
    stormfather ve u_d_cicek bunu beğendi.
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Filtre keysi motor stop ettiğinde ağzina kadar yağ ile dolu olarak beklemez.Filtre keysinin yerini bilmiyorsanız bakın.Hemen hemen dikeydir.Motor stop edince filtrenin dokuları arasında yağın bir kısmı hapsolur.0.5 litreden kasıt motor stop edildiğinde fiktre keysi değil filtre içerisinde kalan yağdır.Siz koydurun kendi arabanıza 5.3 litre yağ Koydurun ve 5 yağ değişimi sonra intercooler ve turbo temiz hava çıkış hortumlarına bakın.
    Ya da turbonuzu değiştirmeniz gerektiğinde bu yazdıklarımı hatırlayın.

    Yağ seviyesi nasıl ölçülür önce ona bir çalışın siz.Ondan sonra buraya yağ miktarı matematiği yapmaya gelin.Ben herkesi yağ seviyesi nasıl ölçülür biliyor diye düşünerek yazdım 5 lt ile F çizgisinin üzerine çıktı yağ seviyesi diye.Ben ölçülmesi gerektiği gibi ölçtüm.Motor çalışmadan çoğu serviste yapıldığı gibi,hatta yağın süzülmesini beklemeden yağ çubuğunu çekip araç sahibine gösterenler gibi değil.

    Motor çalıştı,hararet çalışma sıcaklığına geldi,motor stop edildi.10 dk süzülmesi beklendi ve çıkan sonuç buraya yazıldı.Motor çalışırken yağ seviyesinin F seviyesinde olmasını bekleyen varsa bu yanlışından dönsün.
    Bunun hesabını motoru dizayn eden üreticiler yapıyorlar kimse merak etmesin.
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2014
    stormfather ve u_d_cicek bunu beğendi.
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hangi seviyede eksik.? Motor çalışırken yağ seviyesi ölçülmez.Konuyu başka yöne çevirmeyelim.Gerekli süzülme zamanı geçtikten sonra yapılan ölçüm için o F ve L çizgileri koyulmuştur.Dolayısı ile sizin düşündüğünüzü herhalde motoru dizayn edenler düşünmüstür ki o çizgiyle ilgili kullanma kitapçığına da F çizgisini uyarı olarak koymuşlar.Siz istiyorsanız ağzına kadar yağ ile doldurun motoru.
    Bir daha belirtiyorum;
    Sıcak yağın süzülmesini bekledikten sonra seviyeyi ölçtüm;5 litre yağ cerato dizel için seviyenin F çizgisinin çok az üzerine çıkmasına neden oluyor.Benim söylediğim bu.

    Bu çizgiyi koyan filtre içerisindeki yağ miktarını hesaplamıştır merak etmeyin.Yanlış hesaplamışlar diyorsanız siz F çizgisinin üzerine 0,5 litre daha yağ koyun o zaman.

    Ama lafı değiştirerek insanların kafasını bulandırmayın.

    Arkadaşlar;yağ seviyesini kitapçıkta yazdığı şekilde ölçünüz.

    Bu da araç hararet göstergesi normale gelene kadar çalıştırın,10 dk yağın süzülmesi için bekleyin ve çubuğu çekip temizledikten sonra yerine takıp tekrar çekin ve seviyeyi okuyun şeklindedir.

    Bu okumanızda yağınız F çizgisinin üzerinde,L çizgisinin altında olmamalıdır.İdeali tam F çizgisinde ya da çok az altında olmasıdır.
    Ancak kesinlikle ölçüm süzülmüş sıcak yağ ile yapılmalıdır.Yoksa seviye sizi yanıltır.
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2014
    stormfather ve u_d_cicek bunu beğendi.
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Araştıracak bir durum yok.Bu bilimsel bir gerçektir.Yağ ve seviyesi ile ilgili zararları hakkında dünya kadar paylasım yaptık.Onları okuyunuz.
    Burada kafa karıştıran bilgiler veren insanlar yüzünden muhabbet polemiğe gidiyor.Her araçta F çizgisinin üzerinde yag zararlıdır.Turbo dizel araçlarda ise bu durum çok daha önemlidir.Turbo ömrüne direk kumanda eder.

    F çizgisi araç calışırken yağ seviyesi ölçmek için koyulmamıştır.Araç çalışırken yağ seviyesi ölçülmez.Tereddüt eden zahmet edip kullanma kitapçığını okusun.
    Kitapçığı yazan ve F çizgisini koyan üretici mühendisleri aptal değil herhalde ki Sayın Cilonun düşündüğünü düşünemeyecekler.

    Yılmaz Bey; hitap konusunda size son uyarımdır.Forum kurallarına uymamaya devam ederseniz üyeliğinizi sonlandıracağım.
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2014
    stormfather ve u_d_cicek bunu beğendi.
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Tolerans değeri F ile L çizgileri arası kadardır.L nin altına düşerse de küçük bir miktar tolere durumu vardır.Dediğim gibi siz kitapçığınızı bir daha okuyun.
     
    u_d_cicek bunu beğendi.
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Burada yazılanlar başka konularda paylaşıldı. Aslında ilk açıldığında bu konuya bunu belirtecektim ama yanlış yaptık.Konu polemiğe döndü.Lütfen forum içerisinde araştırma yapmadan konu açmayınız.
    İsteyen F cizgisinin 5 parmak üstüne kadar yağ doldurabilir.
    Daha sonra aracı kol çıkardıgında ve yağ kustuğunda resimli olarak motorun halini gösteren yeni konu açmak serbesttir.

    Yılmaz Bey, kia motorları yağ eksiltmez.Önlem olsun diye fazla yağ koymaya da gerek yoktur.Korkmayın.

    Konu kapatılmıştır.
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2014
    u_d_cicek bunu beğendi.
Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.

Bu Sayfayı Paylaş