Herkeze merhabalar, 1 ay önce Sportage 1.6 GSL Plus aldım, Aracımla dik rampalarda patinaj sorunu yaşıyorum, Dik yokuşlarda lastiklerin patinaja düşmesi normal olabilir ancak bu sorunu çözebilen (TCS, ASR vb.) sistemlerin bu araçlarda olduğundan bahsediliyor, Rampa performansı hakkında deneyimi olan varsa paylaşımlarınızı bekliyorum, teşekkürler.
Serkan Bey aracınız hayırlı olsun, ben o aracı 1,5 yıl kullandım, patinaj sorunu yaşamadım, sadece kışın aşırı kar yağışında bir iki kez yaşamıştım. Bu mevsimde olağan bir durum değil bence servisle görüşün.
Evet bugün servisi aradım, gelmeniz gerekiyor dedi, sanırım bir sorun var. Ben patinaj önleme sistemi ile ilgili aktif edilmesi gereken bir buton varmı diye merak ettim, her ne kadar konsol da göremesem de. Servisin söylediğine göre TCS sistemi otomatik devreye giriyormuş, umarım sistem çalışmıyordur, aksi halde yokuş kalkış performansından memnun olmak zor gibi.
Yokuş kalkış yardımcı sistemi galiba bende de devrede değil.Geçen gün okul çıkışında rampa yerde durdum.Kalkış yaparken frenden gaz pedalına basış esnasından geriye doğru kaçma yaptığını fark ettim.Halbuki kılavuzda yardımcı kalkış desteği sisteminden bahsediyor.Yani aracın arkaya doğru kaçmaması gerekiyor.Buna anlam veremedim.Bunun için de servisi arayıp böyle böyle problem var demek istemedim.Herşeyi de servise aksettirmek istemiyorum.Yapan veya satanlar bundan sorumludur.Otomatik olarak devreye girmesi gereken bir şey içinde servisleri muhatap alıpta onlarla uğraşmak istemiyorum. Bir şey yapıyorsan adam akıllı yapacaksın.Yoksa servise git servis ilgilensin mazeretleri insanları yoruyor ve uğraşmak istemiyorum.Galiba bu gibi işlerden Çelik motor sorumlu.
Maalesef sportagenin yokus kalkis destegi biraz tuhaf cok dik yokus olmadigi surece devreye girmiyor anti patinaj ise gayet iyi calisiyor benim aracimda hic patinaj atmadim
Peki aracınız patinaj yapmaya çalıştığında bir sistem mi devreye girdi ? her hangi bir ışık yanıyor mu ? hissettiğiniz bir durumla karşılaştınız mı ? Acaba ben yokuşta aşırı gaz mı veriyorum diye düşünüyorum. Teşekkürler.
Biz de test ettigimizde ben patinaja dusurememistim araci.. Rampa yukariydi... Cok da iyi calisiyordu sistem... Yanlis hatirlamiyorum di mi murat...
Ali bey yokuş kalkış desteği belli bir eğim varsa devreye giriyo, her yokuşta devrede olmayabiliyor, benim bildiğim tüm araçlar için aynı bu durum. Sergen Bey ben sponun yokuş kalkış desteğinden gayet memnundum, hafif eğimli birkaç yerde devreye girmemişti sadece.
Onceki aracim 2011 verso ondan onceki 2010 connect komsumun c5 i apartman otoparkindan cikarken yokus kalkis destegi devrede oluyor ancak spo da birkere bile girmedi hatta gecen komsum arabadayken spoda yokus destek yok galiba dedi sistem iyi calisiyor ama diger firmalara nazaran biraz fazla egim istiyor gibi hatta fordta egim az bile olsa freni kokleyince sistem aktif oluyordu
Sizin sorun yaşadığınız yerleri bilmediğim için yorum yapamayacağım ama dediğim gibi ben yokuş kalkış sisteminde tek tük istisnalar hariç hiç sorun yaşamamıştım, kullanıcılardan da böyle bir şikayet hiç duymadım, sizin araçta bir terslik olmasın, servise bir sorun isterseniz.
Geçen başıma geldi.Hafif yokuş çıkarken(7-8 derece üstelik viraj) sola dik rampaya çıkmam gerekiyordu.Zonguldağı bilen bilir.Dağa tırmanır gibi.Rampa başlangıcı hem dik,hem buruk.Girişinde de mazgallar var.Ön tekerlekler rampaya sardı ama arabanın altında yol üçgen şeklinde.Yavaşlayıp 1. vitese aldım,düşük gaz ve devirde çıkmak istedim.Önlerden bir patinaj sesi ve araç stop etti.Tekrar denedim yine aynı.Sonra bildiğimiz formül; çektim el frenini,yüklendim gaza .Ne mi oldu? sağdaki kahvenin önüne 10 kişi toplandı patinaj sesine.1 haftalık kız gibi sportage 1.6 plus acemilik yaptırdı bana Bir keresinde de araçta 6 kişi var ve bagaj ful dolu.Çınarcıkta sahile dik yokuştan fakat yanlış yerden indiğimi fark ettim.Yokuşun ortasında durdum.Planım 5-6 m geri çıkıp yandaki evin garaj girişinden geri dönmekti.Ne mi oldu.Ne yaptımsa araba geri gitmedi.Patinaj dahi yapamadan motor stop etti ya da boğuldu.1.4 motor 92 PS lik bir araçtı.
Anti Patinaj Sistemi (ASR) İsminden de kolaylıkla anlaşılabileceği gibi, araba tekerlerinin patinaj yapmasının önlenmesi amacıyla kurulan bir sistemdir. Özellikle ani ve hızlı kalkışlarda arabaların patinaj yapması büyük olasılıktır. Patinaj, tekerlerin, ileriye gitmeden kendi çapı etrafında dönmesi, uğraşlara rağmen arabanın ilerleyememesi ya da çok az ilerlemesidir. Motor güçlendikçe, arabanın patinaj yapma olasılığı da artar; işte bu nedenle mühendisler ASR sistemini bulmuşlar ve araçlara entegre etmişlerdir.. Dilimize Almanca’dan geçmiştir: “Anti Schlupf Regelung”. Yani; Anti Patinaj Düzenlemesi. Tekerlerde Bulunan Hız Algılıyıcıları Bunlar hareket esnasında her bir tekerdeki hızları ayrı ayrı algılayarak hangi tekerin patinaja düştüğünü otomatikmen belirler. O teker fark edildikten sonra da devreye ABS girer. Artık iş yapma sırası, bu ABS sistemine gelmiştir. ABS ABS sisteminin içinde, her tekere ayrı ayrı giden ve her bir tekerin fren basıncını ayrı ayrı kontrol eden mekanizmalar vardır. Bu mekanizmalara da genellikle “valf” adı verilmektedir. Patinaja düştüğü algılanan tekere fren uygulama görevi vardır ABS’de ve bu fren uygulanır uygulanmaz, aşırı hızlanmadan kaynaklanan patinaj; motorun yavaşlaması sonucu hızı düşen tekerler sayesinde bir tehlike olmaktan çıkar ve araç güvenli bir şekilde yoluna devam eder. Patinajdan artık kurtulmuştur araç. Elektronik Kontrol Ünitesi Anti patinaj sisteminin bir nevi beynidir diyebiliriz elektronik kontrol ünitesine. Çünkü bu sistem, tekerlerden gelen iletilerin toplandığı mekanizmadır. Patinaj durumunda tekerlerden gelen sinyale, gerekli olan karşı tepkime bu üniteden verilir. Bu tepkime, birbiriyle koordineli bir biçimde çalışan ayrı ayrı parçalara, hangi görevi hangi zamanda yapacaklarının komutunun verilmesidir. Bu parçalar temelde 4 tanedir: Yakıt Kısma Valfi: Patinaj aşırı hızda kalkıştan dolayı meydana geldiği için, yakıt kısma valfi sisteminin görevi, kendisine sinyal gelir gelmez harekete geçmek ve motora gönderilen yakıtı gerekli ölçüde kısmaya çalışmaktır. Bu işlem sonucunda arabanın hızı düşecek ve tekerler patinaj yapmaktan kurtulacaktır. Ateşleme Tertibatı: Motorun ateşlenmesini azaltır ve aracın hızını düşürür. Yakıt Enjektörü: Görevi, yakıt kısma valfinin görevine çok benzemektedir. Patinaj durumunda, çalışmasını yavaşlatarak, motora yakıtın daha az gitmesini ve dolayısıyla aracın hızının azalmasını sağlar. Gaz Pedal Sensörü: Gaz pedalının yaptığı baskıyı azaltarak, motorun hızının düşmesini sağlar. Fakat unutulmamalıdır ki, Anti Patinaj Sisteminin çalışabilmesi için araçta ABS ve enjektör sistemi bulunmak zorundadır. Aksi takdirde pek işe yaramaz. Ve ayrıca, Antihttps://bilgihanem.com/anti-patinaj-sistemi-asr-nedir-nasil-calisir/ Patinaj Sistemi (ASR) gerçekten iyi çalışıyorsa, siz gaza sonuna kadar bassanız bile tekerler boşa dönmez. Önlem alınmıştır. Sadece kalkışlarda değil, özellikle çakıllı yollarda da çok iyidir bu sistem. Çünkü yol yapımı sırasında birikmiş çakıl taşlarının üzerinden hızlıca geçerken arabayı kaydırmaz. Patinaj yapmaktan alıkoyar. Bilgihanem.com