Arkadaşlar merhaba 2016 cerato aracım ile 36 bin km geldiğimde araç trafikte duruyor ilk hareket halinde araç ileriye doğru sendeleme yapıyordu he her kalkışta yapıyordu mesela gaza birden yüklenince yapmıyordu buda tabi arabayı yoruyor artık arabadan korkar olmuştum istanbul dışında idim istanbula gelince eresine gittim güncelleme yaptılar düzeldi gibi oldu ilk zamanlar yapmadı ama şimdi arada sırada yapıyor özellikle %3 % 5 arası eğimlerde daha çok belli oluyor acaba bu durum volant ile alakası varmı yada mazot pislendimi araç suan 45,500 de her kalkışta tedirgin oluyorum bu konuda yardıma ihtiyacım var ?
Dct şanzımanlarda volan arızası görülebiliyor ama genel şikayet ilk çalıştırmada volan kaynaklı aşırı motor sesi, ama başıma gelmediği için sizin şikayet volanla ilgili mi emin değilim...
Hocam mesela söyle ayağınızı fren den çektik gaza bas yada çok az basarak araba ilk harekette hız 4 gelene kadar ileriye sendeliyor hız 4 olunca normal ilerliyor
Dct kaynaklı bir sorun büyük ihtimalle, ama sorun volanda mı yoksa debriyaj aksamında mı servisin bakması gerekli bence, dct çift kavramaya sabit çok teknolojik bir şanzıman, o yüzden yorum yapmak zor..
Sattığım araba turbo dct tucsondu, tucson club sayfasında birçok arkadaş bu problemle volan hatta baskı balata değiştirdi garantiden. Bende de şimdi 2017 dct dizel cerato var ve bu dct vitesi kullanmayı bilmek gerekiyor. Yapılmaması gerekenler 1. Fazla agresif kullanmak 2. Eğimli yerlerde geri gitmeye ya da paralel park yapmaya çalışmak 3. Sıkışık trafikte ya da kırmızı ışıkta freni sonuna kadar sert basamamak, 1 dk dan fazla ya da yakın süre beklenecekse aracı N konumuna almamak. 4. Sıkışık trafikte, hafif eğimli yerlerde araca gaz vermeden, frenden ayağı çekip yürütmeye çalışmak. 5. Sıkışık trafikte, aracı manuel moda almamak. (Araç hemen 2. , hatta 3. Vitese geçtiğinden, bu durumun 1-2 saatlik(istanbul) trafiğinde tekrarlanıp şanzımanı aşırı yorup aşındırması) Bu bilgiler dct şanzıman için çok önemli. Mod arkadaş bu maddeleri başa bir yere kopyalayıp tutturursa birçok arkadaş karşılaşabileceği sorunların önüne geçmiş olur. İyi forumlar HUAWEI RIO-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bu bilgiler Dct Şanzıman için birçok arkadaşın dikkat etmesi ve uygulaması gereken sürüş tarzı,teşekkürler.. Yanlız durur haldeyken N konumuna almaya gerek yok bence zaten şanzıman kavramaları devre dışı bırakıyor araç boşta frene sert bir şekilde basmak yeterli.
Frene sert basma şeklinde yazdım zaten, ama uzun süreli beklemelerde, basma şiddeti farketmeden zayıfladığından sıkıntı olabiliyor. O sebeple N konumuna alınmalı dedim. Yoksa frene sert basıldığında söylediğiniz gibi araş boşa alıyor kendini. HUAWEI RIO-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hayır ama siz hangi yoruma istinaden bunu sordunuz anlamadım. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bizim araclardaki DCT gibi kuru cift kavramalarda olsun veya DSG gibi yagli cift kavramalarda olsun, tüm cift kavramalarda araci durdurdugumuzda vitesin boşa (N) alınması tüm araç üreticileri tarafından öneriliyor. Hatta DSGli VW grubu araçların kullanıma kılavuzunda "Eğer kadrandaki DSG yagi ısındı uyari ışığı yanarsa hemen kenara cekip araci durdurun ve isik sönene kadar aracı calistirmayin" yazar. Bizim yarı otomatik şanzımanlarda yağ olmadığından, araclarda boyle bir uyarı sistemide yoktur. Bu nedenle şanzıman ısınsa bile bunu fark etmeniz neredeyse imkansız. Tabi ki ısınan şanzıman aşınacak ve zamanla arizalar çıkaracaktır. Cift kavrama sistemde 2 baskı balata sizin manuelde yaptığınız isi sizden bağımsız olarak yapar. Yani esasinda vites mantığı tam otomatik tork konvertörune degil, manuel şanzımana daha yakındır. Vites geçişleri sırasında sarılmayı en aza indirebilmek için cok ince ayarlanmış, narin bir motor elemanıdir. Eger DCT ye çok yüklenirseniz, manuel gibi sadece baskı balatayı degil tum sistemi bozarsiniz. MKopru arkadaşın uyarılarına aynen katılıyorum. Kirmizi ışıklarda 1sn bile sürmeyecek vitesi N ye getirme işlemi, yarı otomatik vitesinizin ömrünü uzatacaktır. Yokuslarda da dikkat edilmeli, fazla dik yokuşta kalkış yapacaksanız şanzımana yardım için manuele alınarak aracı kaldirmak daha sağlıklı olacaktır. MKopru arkadaşın uyarılarına son madde eklemek istiyorum. - Aracı durdurdugunuzda önce boşa alıp el frenini çekin, aracın yükünü el frenine verin, sonrasında ister kontak kapatmadan isterseniz kapatıp vitesi P ye alın . Aracın yükünü tek başına şanzımana hicbirzaman vermeyin. Yükü tamamen cift kavrama şanzımana verilen araclarin sonrasinda kitlenip servise gittigini bile gördüm. Herkese kazasız belasız yolculuklar.
Zarar verir grubunda yer alıyor. N ye almamak. Yanlış anlamışsınız sanırım. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
benim anladığım şu trafik ışıklarında beklerken yada sıkışık trafikte N konumuna almak faydalı doğrumudur..
Aynen. Doğrudur. Uzun süreli bekleme olmayacaksa (20-30 sn kadar). Ayağınız frende bekleyebilirsiniz Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi