10 Kasım LPG KABLO

Yakıt Depo Şamandrası Göstermeme Arızası ve Çözümü

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 26 Ocak 2013 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Arkadaşlar merhaba.Aracımda yaklaşık 2-3 yıl önce başlayan bir sıkıntı var dı.Depoyu tamamen doldurduktan sonra çeyrek depodan biraz daha fazla yakıt harcadıktan sonra yakıt seviye müşiri olduğu yerde kalmaya başlamıştı.Bizim araç iyice cimrileşti,eskiden az yakıyordu;şimdi hiç yakmıyor demeye başladım:D:D:D

    Şaka bir yana; yarım deponun biraz üstüne düşene kadar seviye gösterge müşiri kımıldamıyordu.Daha sonra ki kademelerde normal takip etmeye başladı.Sigorta ve kutusu dahil herşeyi kontrol ettim.Ancak sıkıntı yoktu.Aklıma depo şamandra seviye sensörü geldi.Ancak sökmeden önce servise danışmak ve onarım için fiyat öğrenmek istedim.

    Sağolsunlar çok yardımcı oldular.Seçimi bana bırakmakla birlikte sebebin -bazı araçlarda bu şikayet kendilerine iletiliyormuş-depo seviye sensörü olduğunu söylediler.Göstermediği aralık kısa ve yakıtın bittiği alt seviyeye yakın olmadığından aralığın büyümesinin ardından gerekirse parçanın değiştirlmesinin daha mantıklı olacağını düşündüm.

    Zaten onlarda benzer şekilde düşünüyorlardı.Bu arada depo şamandrası ve deposunun değişimi 300 TL civarında tutacaktı:mad:.Ancak eğer arıza sadece depo seviye reostasında ise sadece o parçanın değişimi 150-200 TL civarında tutacaktı.:bored:

    Bu arada sensörün şekli ile ilgili en ufak bir fikrim yoktu:D

    Aradan yaklaşık 2 yıl ve ya daha fazla geçti.Yaz boyunca yurtdışında kaldığım süreçte depo tam olarak motorinle dolu değildi.Dönüşte ise problemin iyice büyüdüğünü farettim.Aslında aralık git gite her depoda çok küçük aralıklarla açılıyordu.Ancak o zaman yüksek fiyatların durumu hem de bir seviye göstergesi için beni rahatsız etmeyen arıza büyümeye başlamıştı.

    Hatta müşir üst çeyrekten bir anda alt çeyreğe-tabi depo alt çeyreğe kadar azaldığında-düşüyordu.Yaklaşık 100 km sonra da yakıt lambası yanmaya başlıyordu.Artık durum tehlikeli bir hal almaya başlamıştı.

    Çünkü her an motorinin bittiğinin farkına seviyeyi göremediğim için varamayıp yakıt pompasına hava yaptırıp zarar verebilir,300 TL den kaçayım derken paşa paşa 3000 TL yi yakıt pompasına sayabilirdim.

    Benim aracın deposu bu şekilde idi;

    [​IMG]

    Resimde gördüğünüz büyütülmüş kısım depo seviye şamandra ve sensörü ile depo içi yakıt tulumbasının bulunduğu kısımdır.Dikdörgen parça yakıt emiş devresi başlangıcı ve ucundaki filtredir.Şamandra ise diğerine göre daha küçük olan dikdörgen parçadır.

    Ancak dizel ceratolarda depo içerisinde tulumba mevcut değil.Benzinlilerde sanırım var.Yakıtı depodan direk motor bölümündeki tulumba emiyor;)
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 15 Temmuz 2013
    karasahin90 bunu beğendi.
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Serviste seviye sensörü parçasının 95 tl olduğunu öğrendim.İşçilik ve kdv dahil fiyat ne olurdu bilmiyorum ama asıl mesele para değil emniyetti.Çünkü yakıt lambasını yakanda bu sensördü.Hatta yol bilgi ekranının değerleri hesaplayabilmesi içnde nu sensörün doğru çalışması gerekiyordu.

    Artık kaçacak yer yoktu:DAncak içimde hep bir soru içimi kemiriyordu.''Şunu bir söküp ben baksam mı?Acaba ben yapabilirmiyim.''Servisten parçayı almadım.İnternetin başına oturdum ve bu konu ile ilgili bilgi,görsel ve video aradım.Sonuç fiyaskoydu.Doyurucu bir bilgi bulamadım.

    Serviste bahsekonu sensörü görmüştüm aslında.Bu da beni cesaretlendirmişti.

    Takım çantasını aldın indim arabanın yanına.Arka koltuğun oturma yerini söktüm ve ön koltuklara koydum.Karşıma depoya giden kabloların olduğu siyah kapak çıktı.

    [​IMG]

    Kapağı kablolara zarar vermeden sökmek için kapağın ortasındaki lastiği çıkardım ve elektrik soketini yerinden söktüm.Kabloları geriye doğru aldım.
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Kapak pu-mastik ile sızdırmaz hale getirilmişti.Kapağı deforme etmeden yerinden almak çok güç oldu.Ama deforme olmadan aldım;)

    Elektrik soketinin uçlarını söktüğümde soket içerisinde sadece 2 adet pinin olduğunu gördüm.Sensörün uçlarıydı bunlar.Dizel ceratolarda depo yakıt pompası olmadığını o zaman öğrendim.Hemen servis müdürünü arayıp bilgiyi teyit ettim.Evet dizel ceratolarda depo içi pompa yoktu.Diğer uçlar muhtemel tulumba içindi ancak boştu;

    [​IMG]
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Depo sensörü kapağı üzerinde 3 adet yakıtla ilgili hortum vardı.Bu hortumların izolasyonunu iyi yapmak lazımdı.
    [​IMG]

    Bu sayede hem yakıt hortumlarının içerisine toz ve yabancı madde girmesini önleyecek,hem devrelerin hava yapmasının önüne geçecek,hem de motorinin hortumdan dışarı akmasına engel olacaktım;)
    Hortumları tek tek sökerek (Burada bir parantez açmak istiyorum;Hortumların üzerinde görmüş olduğunuz yeşil ve beyaz yerler hortumun kilit sustasını serbest bırakan tırnaklara kumanda ediyor ve onlara tamamen bastığınızdan emin olmadan hortumları zorlamak hem hortuma,hem hortum bağlantı rekoruna,hem de hortumun bağlandığı beyaz borulara zarar verebilir ve hatta kırılmasına sebebiyet verebilir.)

    [​IMG]
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Yukarıdaki resmi arıza onarımı bittikten sonra çektim.Başta çekmeyi unutmuştum çünkü.Şekil anlaşılsın diye hem önce ekledim,hem de sonra ekleyeceğim.
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Boruları izole ettikten ve yerlerinden çıkardıktan sonra sırada sensörün bağlı bulunduğu parçayı sökmem gerekiyordu.

    [​IMG]

    Resimde görülen boru bağlantı yerlerinin üzerinde bulunduğu beyaz dairenin çevresindeki siyah çemberin üzerinde beyaz parçayı depoya bağlayabilmek için vida dişleri var.Yani vida açma yönünde,aynen eskiden aldığımız kova yoğurtların vidalı /çevirmeli kapağını açar gibi siyah parçayı-deforme etmemeye itina göstererek ve bunu başararak saat yönünün tersine çevirmek sureti ile çıkardım:)

    Artık parça önümde idi.

    [​IMG]
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Siyah vida çemberin fotosunu içten çekmeyi unuttum.Şimdi gördüm de keşke çekebilseydim o zaman.Ama ellerim çok kirlenmişti ve motorin olmuştu.

    [​IMG]

    Bu silindirik parçayı yerinden çıkarmadan önce çevresinin temizliğinin çok iyi yapılması lazım.Çünkü deponun içine ve ya hortum bağlantı borularının içine pislik girmesini istemeyiz.
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    [​IMG]

    Resimde depo şamandra silindiri çıkarıldıktan sonra deponun içi.Bu kısmın onarım boyunca açık kalmasını tercih ettim.Temiz kalsın diye poşet ve ya benzeri bir şeyle kapatmaya çalışırken yanlışlıkla yabancı madde düşürme ihtimalim yüksekti.O yüzden onarımı arabanın dışında yaptım;)

    İşte depo şamandrası ve sensörü;

    [​IMG]

    Resimde görülen siyah uçlu ve metal tel bağlı parça seviye sensörüne ait şamandra.
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Şamandranın hemen üstünde bulunan gri delikli parça yakıt emiş devresinin başlangıcı ve depo içi emiş filtre süzgeci.

    Şamandra demir çubuğunun gövdeye bağlandığı yerin hemen solunda ise reosta şeklindeki sensörümüz görülüyor.
    :)
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Burada da silindirin diğer elemanları görülüyor.

    [​IMG]

    Bu foto da sensörün pinleri çok daha iyi görünüyor.

    [​IMG]

    Gelelim arızanın ne olduğuna ve nasıl giderildiğine;

    Sensör reostası üzerinde ki kontak uçlarını incelediğimde özellikle orta kısımlarında yıpranma olduğu ve kontak ucunun çok hafif çukurlaştığını gördüm.

    Normalde yüksek olan yerlere-en üst ve en alt seviye pinlerine su zımparası ile nazikçe zımpara yapılarak kontakların tamamının aynı yükseklikte olması sağlanabilir ve bu çukurlaşma yüzünden meydana gelen temassızlık giderilmiş olurdu.

    Ancak ben çukurluğun çok fazla olmadığını ve şamandra metal teli ile birlikte hareket eden hareketli kontağın tutucu ucunu orantılı olarak kontağın üzerine daha fazla yay gücü ile basacak şekilde eğdim.
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Multimetre ile sensör uçlarını her kademede ölçtüm.Bükme işini yapmadan önce çukurlaşan yerde direnç okuyamaıyordum.Büktükten sonra her kademe de direnç okumaya başladım:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:

    Sensörün bulunduğu silindiri yerine monte etmeden önce kapak contasının temiz olup olmadığını kontrol ettim ve geride iplik ve ya pamukçuk bırakmayan pamuklu bir bezle hem silindiri,hem de contayı temizledim.

    [​IMG]

    Contayı ezmeyecek şekilde silindiri yerine oturttum ve silindirin sıkı sıkı bağlanmasını sağlayacak vidalı çemberi yerine takıp çok fazla zorlamadan sıktım.

    Silindiri yerine takarken silindir üzerindeki boruların söküldüğü ile aynı yönde takılması gerekiyordu.Buna dikkat etmezsem boruları rahat bağlayamayacak ve belki de hortumların kırılmasına neden olacaktım.

    Silindiri yerine oturttuktan sonra hortumların ucundaki naylonları çıkarttım ve yine nazikçe yerlerine oturttum.

    [​IMG]

    Hortum susta kilitlerinin yerlerine oturduğunu özellikle 2 kez kontrol ettim.
    Sensör soketini yerine taktıktan sonra
    [​IMG]
    kapağı yerine oturttum.:D:D:D:D:thumbup1:

    [​IMG]

    Çevreyi temizledim ve koltuğun oturma kısmını tekrar yerine taktım.Arabayı çalıştırdım veyakıt sistemine hava yaptırmadan bu onarımı halletiğim için mutlu oldum.Bu onarımı kendim yapmaya karar verdiğim zaman motorinin azalması gerekliliği yüzünden o anda çalışıp çalışmadığını görsel olarak tespit edemedim.[​IMG]

    Würthün dizel enjektör temizleyici ürününü kullanacağımdan depoyu tamamen doldurdum ve depo seviyesinin düşmesini bekledim.

    Şua anda seviye müşiri on numara çalışıyor.:thumbup::music2fq7::music2fq7: :music2fq7::47623245it4::47623245it4:
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Depo şu anda yarının biraz altında ve bu ana kadar son iki yıldır takip etmediği yakıt seviyesini takip ettiğini gördüm çok şükür.
    [​IMG]
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Burada da daha önce hangi seviyeleri göstermediğini belirttiğim foto var.;)

    [​IMG]
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    logo.jpg

    Eğer bu tarz sıkıntıları olan arkadaşlar varsa bu yolla kendileride bu tarz bir onarımı yapsınlar/yaptırsınlar diye bu onarımın tecrübesini sizlerle paylaşmak istedim.

    Bu işi yapabilmek çok zor değil aslında.Ancak yine de risk almak istemiyorsanız problemi daha ekonomik boyutta halledebileceğiniz ve ya güvendiğiniz bir ustaya hallettirebileceğiniz bir nevi klavuz sunmak istedim size.

    Saygılar;)
     
    Fümişim, caladvwch ve fatih.koz bunu beğendi.
  15. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Hakan bey Bravoo gerçekten büyük yetenek cesaret.. Ben daha plakalık ampulunu sökmeye korkuyorum siz aşmışsınız. Elinize sağlık.
     
  16. Emre

    Emre Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2012
    Mesaj:
    518
    Alınan Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    yine tebrikler gerçekten bilginizin hakkını veriyorsunuz. mesleğinizi öğrenebilir miyim gerçekten merakettim arkadaşım çok yeteneklisiniz
     
  17. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    :eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5::eek:leyqv5:

    Hakan Bey Bravo size. Tebrikler size. Forum Yönetimine önerimdir; Moderatör ünvanını yanına hemen USTA ünvanı eklenmeli. Emeğinize sağlık. Cesaretiniz için de ayrıca kutlarım. Değerli paylaşım için teşekkürler.

    Bu arada bir konuda görüşümü aktarmak istiyorum. Dizel araçların hava yapması bildiğim kadarı ile korkulacak bir durum değil. Hava yapan araçların havasını almak ta öyle zor bir olay da değil. Hava yapan araçlarda (genellikle motorinin bitmesi veya yakıt pompası öncesi iletim yollarında patlamalar sonucu kesiklik yapılması durumunda) bizim KIA'ların motorin filtresinin bulunduğu yerden havası alınabiliyor. Motorin filtresinin üzerinde yaklaşık 5 cm çapında şişe kapağı gibi bir yer var. Bu aslında pompanın pistonu görevini de görüyor. Şişe açarcasına kapağı gevşetip dişlerden tamamen kurtulduğunda bu kısmı aşağı yukarı hareket ettirdiğimizde pompa işlevine başlıyor. Ancak; burada bir nokta daha var. Bu kapağın hemen yanında ve iç kısımda yatay şekilde bir civata (yaklaşık 1 cm çapında 10/11 anahtarla açılabilen) var. Hava yapma olayı meydana gelince bu civata tamamen çıkartılmadan gevşetiliyor ve pompa yukarı aşağı hareket ettirilip buradan motorin kesintisiz şekilde gelinceye kadar devam ediliyor. Kesintisiz motorin geldiğinde civata sıkılıyor. Bu esnada da pompa aşağıda olmalı ve pompa başı eski durumuna getirilmeli. Olay budur. Fiat 50 NC bir araç kullanmıştım. Sık sık hava yapardı. Hava alma işlemini de pek çok kez kendim yaptım. Eskiden Motorin şimdiki gibi pek temiz olmazdı. Mazot boruları da bakır olur, havşaları bozulur, kırılır bu tip durumlarla sık karşılaşılırdı.
    Yakıt Filtresi bizim Cerato'da sol tarafta göğüsün motora bakan tarafında. Buraya fotoğrafını koymak isterdim ama fotoğraf yüklemeyi bir türlü beceremedim.

    Size uğraşlarınız için kolay gelsin, paylaşımınız için de tekrar teşekkür ederim. Saygılarımla.
     
    Fümişim bunu beğendi.
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim.Sökmeden önce araştırmaya çalıştım.Cesaret araştırmalarımın sonunda daha iyi yerine geldi.:)

    Sabri Bey teşekkür ederim.Çok incesiniz.Elimden gelen birşeyler varsa yapmaya çalışıyorum.Bu onarım aracımı satana kadar götürür inşallah.:)
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ali Bey çok teşekkür ederim.Çok naziksiniz.İltifat etmişsiniz:)Sizin bizlerle paylaştığınız değerli bilgiler için de teşekkür ederim.Motorin devresinin hava yapması sizinde söylediğiniz gibi çok tehlikeli bir olay değil.Ancak motorin devresi hava yaptığında bunu farketmek ve marşa basmaya devam etmemek önemli.Motorin yüksek basınç pompası plancerlerinin malumunuz soğutması da yağlaması da motorin tarafından yapılıyor.Motorinsiz çalıştığı her saniye ve özellikle de motor ve pompa sıcakken büyük aşınmalara ve hatta kazıklamaya yol açabilir.Belki 1 kerede değil ama devam ederse mutlaka.:)

    Bu gibi durumlarla karşılaştığımızda mutlaka uyanık olmalıyız.

    Sizin bahsettiğiniz pompa resimde kırmızı ile işaretlenmiş olan filtre keysi üzerinde değil mi?

    9_image_for_silan_4150355_800x600.jpg

    Kasım sonunda yurtdışından döndüğümde 4 ay süreyle çalışmamış aracımın motorunu ilk startta çalıştırdım.Araç 4-5 saniye çalıştıktan sonra stop etti.Olayı hemen anladım ve kontağı hemen kapattım.Resimdeki işaretli filtre üzeri bas -çek pompa ile devreyi doldurdum ve motorin gelene kadar basmaya devam ettim.Daha sonra artık basıncın artması ile basamamaya başladığımda devreyi tamamen doldurduğumu ve devre basıncını yeterli seviyeye getirdiğimi anladım.Bu daha önce başıma hiç gelmemişti.Ancak ne yapacığımı bildiğimden sorun yaşamadım.Motoru start ettim ve hemen çalıştığını gördüm.:)
     
  20. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Ben de teşekkür ederim Hakan bey. Hava yaptığında nafile marşa basmanın açacağı sorunlar hakkındaki uyarılarınızda % 100 haklısınız. Dizelci arkadaşların sık karşılaştığı sorunlardan olduğu için, hava yapan aracın havasını almalarına yardımcı olabilmek adına çektiğim fotoğrafları koymaya çalışacağım. Malum bazen aldığımız dizel yakıtlar, bazen de filtreler kalitesiz olup şişme yapıyor. Yolda, belde, dağda ustayı nereden bulacaksın. Hani bir söz vardır "kaymağı seven mandasını cebinde taşır" diye:rolleyes:. Biz de ustamızı cebimizde taşıyalım.:blush: Fazla bilgiyi yerinde kullanınca anlamı oluyor.

    Birinci foto da gösterdiğim pompa. İkinci ise mazot tahliye civatası. Bu civata yerinden sökülmeden gevşetiliyor. Pompalama esnasında mazotun kesintisiz şekilde gelinceye kadar devam edilip tekrar geri sıkılıyor.
    Bu konuda başımdan geçen bir olay var. Arkadaşlara deneyim olması açısından aktarmak istiyorum.
    Kolay gelsin.
     

    Ekli dosyalar:

    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 27 Ocak 2013

Bu Sayfayı Paylaş