Merhaba aracım 2015 model kia rio aracı 7 ay önce aldım ve yıllık bakımını yetkili servise yaptırdım. Bakımdan yaklaşık 2 hafta sonra yağ kontrolünü yaptım ve “F” nin yaklaşık 1 parmak üstünde olduğunu gördüm servise tekrar giderek yaklaşık 100ml. Yağ çekti o an kontrol etti ve “F” nin tam üstündeydi. 2-3 gün sonra tekrar kontrol ettim tekrar “F” nin üstünde olduğunu gördüm servisi telefonla aradım ve suyun azalıp azalmadığını sordu bende emin olmadığım için bişey diyemedim. Soğutma suyuna kalemle işaret koydum yaklaşık 2-3 ay o şekilde kullandım suda hiç bir şekilde eksilme görmedim. Geçen hafta benzinlikte fazla olan yağı yaklaşık 100ml kadar daha çekti o an F nin altına indi. Bugün sabah kontrol ettiğimde F nin çok az üstünde olduğunu gördüm bu arada suda hiç eksiklik olmadı. Şimdi 1 hafta kullanıp tekrar kontrol edecem yükselirse sizce sorun neden kaynaklı olabilir yardımlarınızı rica ediyorum.
Bu arada servis fabrika verisinde 5.3 lt yağ konulduğunu belirtti. Fazla koyma ihtimalim kesinlikle yok dedi Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
yağ seviyesini, su ilave olup yükseltmiyor var sayarsak 2015 model araçda olma ihtimali de çok az. yağ seviyesinin aynı koşulda ölçülmemesi olabilir motor sıcakken yağ seviyesi daha yüksek çıkacaktır.
Forum içerisinde yağ miktarı ile ilgili bazı sohbetler olmuş 5 lt konulması gerektiği yazıyor eğer gerçekten o şekildeyse halen benim 100ml kadar yağ fazlalığı var Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
motor sıcakken kesinlikle bakmayın. yoksa yağınız motor tam soğumadan ve düm düz bir zeminde bakmaz iseniz farklı çıkar.
mrb. eğer aracaa fazla motor yağı koyulmadı ise ,aracın dpf'inde tıkanma olabilir.. partekül filtresi tıkanmaya başlayan araçlar. yağın içine yakıt karıştırdığı için yağ seviyesini yükseltir. nedeni, aracın sürekli kısa mesafe kullanılması, devirsiz kullanılması , kalitesiz yakıt gibi seçenekler etkendir. küçük bir ihtimalde olsa yanlış motor yağı kullanımıda partekül filtresini tıkar
Düz zeminde bakıyorum ve sabah arabaya binmeden kontrolünü yapıyorun sanırım bu şekilde kesin sonuç alıyorum diye düşünüyorum
Bak, arkadas DPF ile ilgili yorum yazmış. Öyle bir kullanim soz konusu mu? ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
günlük 30 km yol yapıyorum devirsiz kesinlikle kullanmam yakıt shell yada opet ten alıyorum pahalı olandan.
Yagin içerisine, Su karışabilir Yakıt karışabilir Ayni sıcaklık veya zeminde kontrol yapılmıyor olabilir yada şanzıman yağı...(fren yağı zaten toplami 400 ml) Başka bir sıvı yok... ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selam, şöyle bir test yapabilirsiniz. Orjinal yağ neyse ondan bulmanız ve kağıda damlatmaniz gerekiyor. 1 damla da motorunuzdan alıp damlatmanız. Mazotlu yağ seyreldigi icin daha cok yayılıyormuş ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
DPF nizi kontrol ettirin, Aynı sorun hyundai grubunda çok tartışıldı. DPF tıkalı çıktı. 1 Aacınızın yağ sevieysini kontroledin, 2 Aracınızı, 30- 40 km civarı 3. yada 4. vites vites 3000-4000 aralığında sabit devire YAKIN sürmeye çalışın. ortalama 3000 den aşağı düşmesin. ( YAğa mazot karışmış ise! yağ kalitesi bozulmuş olma ihtimalini unutmayın.) 3 Sonra Aracınızı uygun sürede (3-4 dk) rölatede çalıştırıp.stop edin. 15 dk sonra yaağ seviyesine bakın. ** Sorunyok ise, Yağa mazot karışmıs olduğunu var sayıyorum. ( DPF sorunundan dolayı) yağ kaliteniz zaten bozulmuş olur. Değişim 3000 Km yi geçmemiş iseniz 1-2 lt yağ çekip yeni aynı viskozite de 2 lt yağ konulabilir. YAda değişim yapılır Geçmiş olsun