10 Kasım LPG KABLO

Turbo wastgate Selenoid Çalışma Mantığı

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda Gomodoejderi tarafından 7 Ekim 2017 tarihinde açılan konu

  1. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg


    50 / 4,77 = 10,48 LT Alınır
    Ağustostan sonraki zamanlarda , en iyi şartlarda şehir içi 5.5/ 6 lt--> 100 km de yakar. 4,48 LT kalır

    YAKLAŞIK ! 1 lt ile 16,6 km yaparsınız .
    1 lt ile 16,6km yaparsan 4.48 lt ile x 16,6 Km = 74,36 km yaparsın.

    GENEL toplamda 174,36 KM yi 50 TL mazotla gidilebilir.
    Araç 130 km yapabiliyormuş. 44 km fark var.

    Araç 100 km de 6 lt yaktığını varsaysak 8 lt ile 132 km yapması gerekir.
    Ancak , 10,48 lt ile bunu yapıyor.

    Burada sen ben bilgi tartışması yapmak istemiyorum.
    Konu Kullanıcının Kesin olmayan verisi üzerine konuşuyoruz.


    Bu fark hava sıcaklığı, sürüş şekli, Enjektör , hava filtresi turbo, emme, egr temizlik durumu ile doğrudan ilintili biliyorsun.
    Ayrıca depo ibresinden nasıl 130 km hesabı yapılır anlamış değilim.

    Ölçme şekli bellidir.
    Doldur--> Sıfırla yürü--> DOLDUR = FARK
    Ancak bu şekilde doğru bilgi gerçeğe yakın çıkar.
    Gerisi Hikaye olur.

    Arkadaş , Muhtemelen yol bilgisayarına yada depo ibresine göre hesap yapıyor. Aslında daha gidebilir de !
    ( Bence hata burada oluyor Emrah)
     
  2. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    40 litre mazot aldım karma kullanım 500 km ş.dışı 200 km ş.içi hız 120 -160 arası
     
    ogun bunu beğendi.
  3. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    bu kiacılar gerçekten çok yaratıcı :) hayırlı olsun ama sizin fotodaki valfte 3 kanal var benim valfte 2 kanal var
     
  4. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    100 km de 6 yakmış olsan

    Mazot = 5,12 40 Lt 208,8 TL
    Ortalama kış sarfiyatı 100 km de 6 tl olsa

    40 Lt * 16,6km = 664 km yol yapabilirken,

    700 km yaptığına göre , 700 km TOPLAM / 40LT Alınan LT = 17,5 km (1 lt ile yapmışsın. )
    204,8 TL / 700 Km = 0,292 kr Km de yakmış.
    100 km / 17,5 km (1 lt ile yapılan km ) = 5,7 lt KARMA ortalama yapmışsın.

    Bana göre Gayet makul sınırlar.
     
    rem21 bunu beğendi.
  5. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    ogün bey çok iyi hesap ve analiz tşk ederim. maalesef yakıtı 5.35 den aldım
     
    ubykh bunu beğendi.
  6. ubykh

    ubykh Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    1.877
    Alınan Beğeniler:
    1.340
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hüseyin
    Araç Modeli:
    Cee'd 1.6 CRDi Otomatik
    Vay be aramızda 14 kuruş fark var :) @rem21
     
    rem21 bunu beğendi.
  7. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    evet abi buraya gelene kadar yükseliyor maalesef 14 krşta az değil yani
     
    ubykh bunu beğendi.
  8. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    208 TL değil 204 TL. Yanlış toplam ama sonuçlar doğru :)
     
    rem21 bunu beğendi.
  9. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    onur bey merhab .
    bence yanlışınız var gibi yoksa benmi yanlışım. araç rölantide çalıştırdığımız zaman vakum işlemi başlıyor actuatör borusu selenoid valf tarafından yukarı çekiliyor ve bu çekilme esnasında turbonun dönme sesini duyabiliyorum. selenoid hortumunu actuuatörden ayırınca turbo susuyor. yani sizin dediğinize göre çalışma prensibi ters geliyor bana. ozaman selenoidden actuatörü yukarı çeken hortumu sökünce mil tam aşağı inmiş olur böylece turbo ful çalışmış olacak
     
  10. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    Merhaba olayı bildiğim kadarıyla detaylandırayım yanlışım vars diğer arkadaşlar uyarırlarsa memnun olurum. Selenoid valf vakumu kesmeye yarayan bir aparattır , beyinden gelen elektirkle vakumu keser veya iletir böylece turbonun vgt vnt mili hareket eder basınç üretkenliği değişir. Vnt turbolarda düşük devirlerde alçak egzost gazı ile basınç üretebilmek için , turbo pervanesinin etrafındaki yaprakları sıklaştırarak turbo fanı hızlandırılır.(Su gelen bir horutumun ağzının sıklaştırılarak suyun uzağa fırlatmak gibii..)Böylece tork ve bg artar. Selenoid valfin bozulursa vgt mili ya en yukarda yada en aşağıda takılı kalır.

    Hortumu söküp o şekilde aracı kullanırsanız gücün aşırı düştüğü ancak otobanda 80 kmh hızdan sonra gücün yerine geldiğini görebilirsiniz , hortumu söküp kullanmanın bir zararı yoktur deneyin.Vgt mili en yukarı çekildiği zaman ıslık sesi ise turbonun yüke bindiğini çabuk hızlandığı gösterir. Benim turbomda 1 aydır ötüyordu , sonra ise yandaki yaprak kanatlıklar kurum bağlayınca milide oynamaz oldu. Hafif tıklattım ama sıkışıp kalmış , ve ortalarda biryerde sıkışıp kaldığı için bendede ıslık sesi artık gelmiyor ama alt devirlerdeki tork gücü azaldı.
     
    rem21 bunu beğendi.
  11. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    onur bey oldukça açıklayıcı olmuş tşkler. yalnız bir noktayı anlamadım vgt mili rölantideyken yukarı çekiliyor araç hızlanırken aşağı iniyor ve hızlanma süraatle gerçekleşiyor. biz selenoid valften gelen vgt milini yukarı çeken hortumu çıkardığımız zaman vgt mili tam aşağı inecek ve bu şekilde harekete geçtiğimizde araç çok daha hızlı hızlanması gerekir diye düşünüyorum ama tam tersine araç çok hantallaşıyor gitmiyor bunu anlamadım.
     
  12. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    turbom bazen devreye girmiyor . bazende devreye geç giriyor . yapılan işlemler selenoid valf değişti düzelmedi. map sensörü değişti düzelmedi.
     
  13. Kia Rio 2006

    Kia Rio 2006 Sürücü

    Katılım:
    17 Eylül 2017
    Mesaj:
    126
    Alınan Beğeniler:
    23
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ahmet ali
    Araç Modeli:
    Kia Rio 2006
    Benim Kia Rio 2006 aracimda turbo kurum bağlamıştı ve ben ilk başlarda anlamadım ve çekiş düşük olunca ustaya gittim turboyu söktürüp temizlettim taktırdım lakin çekiş düşüklüğü devam ediyordu frene bastığıniz zaman fren aşağıda tutuyordu fren hidroliginde eksilme falan yoktu normalde sert olması lazimdir wasgete normal çalışıyordu yukarı cekiyordu aşağı yukarı oynuyordu selonoid valf yenisini aldım taktım fren sertleşti sorun düzeldi selonoid valf arızali olduğunu frendende anlayabilirsiniz birde geçenlerde tekrar çekiş düşüklüğü oldu egr alyan anahtarla üst kısmını soktum altındaki tıpa sıkışmıştı temizledim wd40 la egr sürekli açık kalıyormus tekrar yerine taktım şuan araba fişek gibi oldu.

    Vestel_5530 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş