10 Kasım LPG KABLO

Turbo wastgate Selenoid Çalışma Mantığı

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda Gomodoejderi tarafından 7 Ekim 2017 tarihinde açılan konu

  1. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Merhaba arkadaşlar.
    Bu solenoid normalde borulardan vakum geçiriyor mu, yoksa normalde vakum gecirmiyor, elektrik verince mi vakum geçirmeye başlıyor. Normalden kasıt enerji vermiyorken.

    Yoksa vakumu kesmek için de, vakumu iletmek için de enerjiye mi ihtiyacı var?

    2 deneme yaptım.
    Rolantide iken, solenoide giden vakumu tek başına inceledim, cok kuvvetli motordan cekiyor. Solenoidin çıkış hortumunu turbo kafasından söktüm, zayif bir vakum var. Rölantide turbkodan azda olsa vakum yapması normal mi?

    Vakum kuvvetini sanırım ayarlayamiyor olmasi lazım, 2 tel girisi var, ya tam açık ya tam kapali olsa gerek?

    Bir de söktüm, hortuma şırınga ile vakum yaptım, normal havada nasil calisiyorsa şırınga öyle idi, iki hortumdan da direnç görmedim..

    Solenoid saglam mı değil mi bunu anlamaya çalışıyorum.

    Teşekkürler.[​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  2. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    mrb benimde vgt aracımda , malesef belli aralıklarla vgt mili sıkışıp kalıyor. Milin turboya giren kısmına wd40 sıkıp elle oynatınca açılıyor çalışmaya başlıyor. Yani Turbonun içindeki kurum yan kanatçıkların hareketşni kısıtlıyor.

    Selenoid valfe gelirsek eğer , birisi direksiyon başına geçsin ara sıra gaza bassın , gaza basınca vgt mili aşağı doğru iner. Rölantide yukarıda olur.Motoru stop edince vakum kesilir ve birkaç saniye sonra tak eder en aşağı iner. 2cmlik hareket kabiliyeti var vgt milinin. Eğer hareket etmiyorsa ya vgt mili kurumdan dolayı sıkışmıştır yada selenoid valfte sıkıntı olabilir.

    Benim bilgim bu kadar hatam varsa daha bilgili arkadaşlar düzeltirse memnun olurum.
     
    rem21, tt_boy ve Gomodoejderi bunu beğendi.
  3. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Merhaba, tarifiniz için teşekkür ederim.
    Solenoid turbo valfinin çalışır olup olmadığını nasıl anlayabilirim.
    İki hortumdan da şırınga ile hava çekebiliyorum.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  4. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    Bence şırınga ile uğraşmayın, valfin montanjını tekrardan araca yapın. Bir arkadaşınızı araç boştayken direksiyon başına geçsin sizde vakum accuatorun altındaki metal çubuğa gözle bakın kontrol edin.. Gaza basınca mil aşağı iniyorsa selenoid sağlamdır.https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1SBuhIFXXXXaxXpXXq6xXFXXXh/200248169/HTB1SBuhIFXXXXaxXpXXq6xXFXXXh.jpg
     
  5. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.953
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Araç çalıştığı an elektrik gelecek, vakum hattını açacak ve vakumla valf çekilecek. Motor yükteyken çekili kalacak, ayağınızı gazdan çektiğinizde turbo basıncını düşürmek için vakum kesilecek, valf aşağı inecek.
     
    Gomodoejderi bunu beğendi.
  6. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Birazdan 12DC elektrik verip, şırıngada direnç oluşacak mi bakacağım.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  7. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Serdar Bey,
    Sizce de arızalı mı?


    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  8. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.953
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Merhaba, bozuk olduğunu sizde tespit etmişsiniz. Hareket hissiniz elektrikli kısmının çalıştığını gösteriyor, bence diyaframı yırtık.
     
    Gomodoejderi ve By Cilo bunu beğendi.
  9. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Turbo selenoid valf,
    daha yeni acısını yaşadım.

    Normal şartlarda her ikiside nefes alıp verirken Out ve vag serbest çalışmalı,
    sıkıştığında valf kapatıyor.,

    12 dc +/- (SAĞ Sol ) fark etmiyor dokunduğunzuda valf açılmalı,
    normalde kısa devredir.

    geçen sağlıklı çalşmadığını düşünerek sökmüştüm ( gece kuşumda değişimler başlığı)

    3 borudan da wd 40 bastım ve üfleyip çektim.

    üfleme sırasında siyah parcacıkların çıktığını gördüm.

    1 gün bekletim taktığımda çalıştığını gördüm.
    Ancak
    acayip selenoid vuruntulu çalışıyor ve içeriden uğultusu duyuluyordu.
    araç stop ettiğinde 5 6 saniye uğultu kesilmiyordu!

    Sonuç 350 kayme sıkıştı
    eskisi elimde ,
    yenisi araç çalışırken çok daha zırıltılı ve kokpitten uğultu zırıltı hilsedilmeyecek şekilde çalışıyor.

    elimdekini söküp içini parcacıklarla paylaşacağım.
    muhteelen içimde wd40 birikinisi kaldı.,
    temizleyip çalışır hale getireceğim.
     
  10. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Araç çalıştığı anda turbo üzerindeki actuater i yukarı çekmedir.
    gaz arttıkça da actuater i aşağıya doğru hareket ettirmeli.
    Hava çekimi azalıp çoğalmalı
     
  11. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    İçindekiler
    [​IMG][​IMG][​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  12. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Birde arkasında hava filtresi var,
    [​IMG][​IMG][​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    umutd07 bunu beğendi.
  13. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    3 yollu vana imiş bu alet. Yani vakum ya turboyu çekiyor yada minin filtreden dış havayı çekiyor, yani sürekli olarak vakum kısmı rahat şekilde hava cekebilmeli.

    Elektrik verince kırmızı membran, disaridan solenoide hava girmesini engelliyor, mecburen turboyu emiyor, ama elektrik vermeyince disaridan hava emmesi lazim.
    Benim durumda turboya takilan hortumdan hep hava emebiliyor, umarım sıkıntıyı anlatabilmisimdir.


    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  14. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007


    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  15. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Vag out borulari ufleme ve cekmede hava serbest alip verirken
    Valf calisinca emme ufleme kesilmeli.
    Yada bir defa elektrik verikdiginde
    Giris cikis alt siyah borudan olmali.

    Ayrica
    Filtreyi su ike yikayip nazikce temizlemeni tavsiye ederim.

    Lastik valfin ustunde ki delige
    Az miktarda wd40 sık ve temiz ince boya rotus firca ile valf uzun cubuk arsini ve valf altindaki delik icini temizlemeye calis.

    Valf cubugu uzerinde plastik bir koruma olabilir.
    Dikkat et
    Amac
    Valf acilis kapanisinda ust ufleme cekmede elektrik cek biragi sayesinde
    3 . delikten actuater in yumusak hareketini saglamak
     
    Gomodoejderi bunu beğendi.
  16. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    Bu elm cihazı sorunları tespit etmede işe yarar ucuz herkese tavsiye ederim [​IMG]

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    Gomodoejderi bunu beğendi.
  17. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Elimdeki picanto 2008 ile de sorento 2007 ile de çalışmıyor.
    Toyota 2011i okuyabiliyor.

    Bir uzmana sordum, ilgili protokol bendeki elm cihazinda bulunmadığı için benim kialari okuyamiyordur diye yorumladi, ancak 2 tane farkli yerden, biri n11 biri alibabadan aldım. 3. Sefer deneyemeyecegim, kiayi okumuyor benim bulduklarim, bulabildiklerim.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  18. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Wd40 dan sonra, balata spreyi öneririm, yoksa tozlar yapışır ve içi tıkanır.
    Kulak çubuğu kullandım ben :D

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  19. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    @gogo46

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    gogo46 bunu beğendi.
  20. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    2010 picantoda kullanıyordum.
    2004 picantoda hiç denememiştim.


    bu selenoid i sökmeden sıkıntısını anlıyamazmıyız
     
    By Cilo bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş