Merhabalar benim yaklaşık 2 ay önce turbom arızalandı ve malesefki turbo revizyon olayına girdik aracın çalışmasında sesinde bir problem yok ama eskiden 2000 devirden sonra gaza yüklendiğimde çok seri hareket eder arkadan duman atardı . şu an o serilik yok dumanda atmıyor nedeni nedir acaba teşekkürler.
Merhabalar hüseyin bey foruma hoşgeldiniz...kurallar gereği tüm üyelerin sizi tanıması ve sohbet etmesi icin tanışma konusunda kendinizi tanitabilir misiniz. Teşekkürler
+1 Geçmiş olsun.Ek olarak kanat aktuatörünün hareket rodunun uzunluğu yanlış ayarlanmış olabilir.Aktuatörün içinde bulunan diyaframda deformasyon oluşmuş olabilir.Çok küçük boyutta yırtık ve ya delik oluşmuş olabilir. Sizin arızanız ile pek alakası olmayabilir ama http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=4457&highlight=kia+rio+%FDsl%FDk Linkinde paylaşımda bulunmuştuk. Ayrıca ben kendi aracımda turbo ile alakalı bir kaç noktaya değindiğim fotoğraflar çekerek eklemiştim.Bahse konu aktuatör rodunun fotoğrafı da var.Aktuatörün içinde bulunan diyaframın fotoğrafını bulamadım maalesef; Burada da benim kendi aracıma ait turbo kanat açısı değiştirme aktuatörü,kumanda rodu,rod turbo bağlantısı,selenoid kumanda soket,vakum ve aktuatör bağlantı vakum hortumlarının fotoğraflarını paylaşacağım Aktuatör kumanda vakum kontrol selenoid valfi; Valfi bağlı olduğu yerden çıkararak fotoğraf çektim.Eğer arıza selenoid valfte ise; araç çalıştıktan sonra valfin selenoidinden tık diye düşük bir ses gelir.Motor çalışırken bu sesi duymak zor.O yüzden motor stop edildikten yaklaşık 10 sn sonra bu selenoid bırakıyor ve aynı sesi duyabiliyorsunuz.O ses geliyorsa selenoid bobini sağlamdır.Valf bu şekilde çalışırken ve motor stop edildiğinde aktuatör rodunun bu gecikme ile paralel olarak konum değiştirdiğini ve aşağı doğru indiğini,motor çalıştığında ise aktuatör rodunun yukarı çıktığını gözle görebilmek lazım.Eğer tüm bu hareketler normal ise aktuatörün ilgili devirlerde kumanda etmemesinin sebepleri; aktuatör diyaframının patlaması,aktuatör kumanda kolunun eğilmiş olması ihtimali,revizyon esnasında yanlış ayarlanan kumanda kolu,kumanda kolu turbo bağlantısında sıkışma ve deformasyon,kanat kumanda diski üzerinde deformasyon ve sıkışma,aktuatör yayının tansiyonunun revizyonda arttırılması,paslanmış kumanda rodu; Selenoidle ilgili ise bobin nüvesi,rodu deformasyonu,valfin mekanik kısmının deformasyonu,delik vakum hortumu,sokette temassızlık,ecudan gelen sinyalin olmayışı. Diyaframın patlak olup olmadığını anlamak için selenoidden valfe giden hortum valf üzerinden çıkarılarak ağızla ya da vakum aleti ile hava çektirilerek rodun hareket edip etmediği,vakum kesildikten sonra hortumun ucu boşaltılmayarak rodun aynı yerde kalıp kalmadığının gözlemlenmesi ile anlaşılabilir. Aktuatör rodu; http://www.kiaclubtr.com/threads/ki...mi-İçin-uygun-fiyatlı-Çözüm-alternatifi.3928/ linkinde de orjinal turbo tedarik etme de uygun fiyatlı bir alternatifi paylaşmıştım. Kolay gelsin
çok teşekkür ederim cevaplarınız için sorun galiba rodun tamamen yukarı kadar çıkamaması yarın sanayiye götürüp baktırcam sonucu burdan paylaşırım tekrardan teşekürederim
Rica ederim.Geçmiş olsun.Bu durumda arıza selenoidde,vakum hattındaki herhangi bir delikte ve büyük ihtimalle de aktuatör diyaframındadır.Tabi vakum kanatçıkların mekanik açı hareketini veren mekanik elemanda da olabilir.İnşallah masrafı küçük bir arıza çıkar karşınıza.