Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Turbo performans düşüklüğü

'Rio Forum - Club' forumunda huseyint tarafından 14 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu

  1. huseyint

    huseyint Yeni Üye

    Katılım:
    14 Temmuz 2013
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Merhabalar benim yaklaşık 2 ay önce turbom arızalandı ve malesefki turbo revizyon olayına girdik aracın çalışmasında sesinde bir problem yok ama eskiden 2000 devirden sonra gaza yüklendiğimde çok seri hareket eder arkadan duman atardı . şu an o serilik yok dumanda atmıyor nedeni nedir acaba teşekkürler.
     
  2. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Merhabalar hüseyin bey foruma hoşgeldiniz...kurallar gereği tüm üyelerin sizi tanıması ve sohbet etmesi icin tanışma konusunda kendinizi tanitabilir misiniz. Teşekkürler
     
  3. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    selenoid valfi kontrol, emme manifoldu ve egr sisteminde kurum temizliği yapılmasında fayda var
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    +1

    Geçmiş olsun.Ek olarak kanat aktuatörünün hareket rodunun uzunluğu yanlış ayarlanmış olabilir.Aktuatörün içinde bulunan diyaframda deformasyon oluşmuş olabilir.Çok küçük boyutta yırtık ve ya delik oluşmuş olabilir.

    Sizin arızanız ile pek alakası olmayabilir ama
    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=4457&highlight=kia+rio+%FDsl%FDk

    Linkinde paylaşımda bulunmuştuk.



    Ayrıca ben kendi aracımda turbo ile alakalı bir kaç noktaya değindiğim fotoğraflar çekerek eklemiştim.Bahse konu aktuatör rodunun fotoğrafı da var.Aktuatörün içinde bulunan diyaframın fotoğrafını bulamadım maalesef;
    Burada da benim kendi aracıma ait turbo kanat açısı değiştirme aktuatörü,kumanda rodu,rod turbo bağlantısı,selenoid kumanda soket,vakum ve aktuatör bağlantı vakum hortumlarının fotoğraflarını paylaşacağım;)

    Aktuatör kumanda vakum kontrol selenoid valfi;
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]






    Valfi bağlı olduğu yerden çıkararak fotoğraf çektim.Eğer arıza selenoid valfte ise; araç çalıştıktan sonra valfin selenoidinden tık diye düşük bir ses gelir.Motor çalışırken bu sesi duymak zor.O yüzden motor stop edildikten yaklaşık 10 sn sonra bu selenoid bırakıyor ve aynı sesi duyabiliyorsunuz.O ses geliyorsa selenoid bobini sağlamdır.Valf bu şekilde çalışırken ve motor stop edildiğinde aktuatör rodunun bu gecikme ile paralel olarak konum değiştirdiğini ve aşağı doğru indiğini,motor çalıştığında ise aktuatör rodunun yukarı çıktığını gözle görebilmek lazım.Eğer tüm bu hareketler normal ise aktuatörün ilgili devirlerde kumanda etmemesinin sebepleri; aktuatör diyaframının patlaması,aktuatör kumanda kolunun eğilmiş olması ihtimali,revizyon esnasında yanlış ayarlanan kumanda kolu,kumanda kolu turbo bağlantısında sıkışma ve deformasyon,kanat kumanda diski üzerinde deformasyon ve sıkışma,aktuatör yayının tansiyonunun revizyonda arttırılması,paslanmış kumanda rodu;
    Selenoidle ilgili ise bobin nüvesi,rodu deformasyonu,valfin mekanik kısmının deformasyonu,delik vakum hortumu,sokette temassızlık,ecudan gelen sinyalin olmayışı.

    Diyaframın patlak olup olmadığını anlamak için selenoidden valfe giden hortum valf üzerinden çıkarılarak ağızla ya da vakum aleti ile hava çektirilerek rodun hareket edip etmediği,vakum kesildikten sonra hortumun ucu boşaltılmayarak rodun aynı yerde kalıp kalmadığının gözlemlenmesi ile anlaşılabilir.

    [​IMG]

    Aktuatör rodu;
    [​IMG]




    [​IMG]





    http://www.kiaclubtr.com/threads/ki...mi-İçin-uygun-fiyatlı-Çözüm-alternatifi.3928/
    linkinde de orjinal turbo tedarik etme de uygun fiyatlı bir alternatifi paylaşmıştım.

    Kolay gelsin;)
     
    Son düzenleme: 20 Kasım 2014
  5. huseyint

    huseyint Yeni Üye

    Katılım:
    14 Temmuz 2013
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    çok teşekkür ederim cevaplarınız için sorun galiba rodun tamamen yukarı kadar çıkamaması yarın sanayiye götürüp baktırcam sonucu burdan paylaşırım tekrardan teşekürederim
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.Geçmiş olsun.Bu durumda arıza selenoidde,vakum hattındaki herhangi bir delikte ve büyük ihtimalle de aktuatör diyaframındadır.Tabi vakum kanatçıkların mekanik açı hareketini veren mekanik elemanda da olabilir.İnşallah masrafı küçük bir arıza çıkar karşınıza.;)
     

Bu Sayfayı Paylaş