10 Kasım LPG KABLO

Turbo hk

'Sorento' forumunda Gomodoejderi tarafından 6 Kasım 2017 tarihinde açılan konu

  1. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    olmaz. en başta turbolar arasında ebat ve manifold giriş farkı var
    iş sadece turbo ile alakalı değil. ıntercooler aksamı hava filtre aksamı vs büyütmek gerekir
     
    Gomodoejderi ve rem21 bunu beğendi.
  2. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    tşk ederim çok çetrefilli iş
     
  3. axor

    axor Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Şubat 2014
    Mesaj:
    263
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    nurettin
    Araç Modeli:
    2005 sportage
    Ben turboyu yeni yaptırdım sayılır 10000 km.oldu.turbonuzdaki yağ damlatma varsa 2 damla.bence turbonun içi tamir tak.mi aşınmış olsa gerek
    Benim kinde o şekilde yağ damlatma yoktu.tam gaz yapınca hafif bir ses ve ıslık sesi yapıyordu.
    Tamir tk.mi 300 tl.
    Mili ve pervanesi 200 tl
    Sökme takma 150 tl.verdim
    Usta söküp takarken dikkat ettim sizin işlem sıranız doğru eksoz manifoldu söküldükten sonra turbonun saplamalarına sıra geliyor.
    Ama manifoldtan önce üstte küçük ince bi saç teli var sanki bütün enjektörlere bağlı sırayla olan..

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  4. axor

    axor Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Şubat 2014
    Mesaj:
    263
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    nurettin
    Araç Modeli:
    2005 sportage
    Bu ince saç tan bahsediyorum.[​IMG]

    SM-A320F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  5. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    Bence yağ buharı borusu

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    Bence emişe giren kelep'eyi biraz sıkıp bıraksaydın yeterli olacaktı

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  7. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Turbo çıkış hortumunu, yayli kelepçe pensem olmadigi icin sökemedim, orasi vicik vicik yag bekliyorum.

    Bu arada, yağ intercoolerin köşelerinden cikiyor ve akü tarafindakki emme manifoldu bolgesindeki intercooler borusu da yağlı. Asagidan havalanarak ucuyorsa ne âlâ.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    By Cilo bunu beğendi.
  8. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Merhaba,
    Manifold uzerinde turbo hizasinda 3 tane somun var, bu fotoda yağlı
    Turboyu onlar tutuyor.
    [​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  9. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Şuan internetten sipariş verme asamasindayim.
    Söküp sokemeyecegimi anlamak icin fizibilite yaptım.

    Göbek kartuşu(uzerinde pervaneler dahil) alıp degistirecegim.

    Oncelikle hava emişi geri takip, intercooler girişini söküp gaz verip peçete tutacagim. Yağ atıyor mu görmek için.
    Atmazsa bütün yağ havalandırmadan geliyor diyip intercooleri değiştirip toplayacagim.



    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    By Cilo bunu beğendi.
  10. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    emrah bey ıntercooler alt hortumlarını ve yukarı kısımdaki dirsek şeklindeki bez kaplı hortumu kontrol edin. genelde bu 3 hortum da kaçırma olur. ve değişmesi iyidir. özellikle alt bağlantı hortumları. turbo revuzyon işlemi titizlik ister. her ihtimale karşı topladıktan sonra turbocuda test ettirin. ve tedarik ettiğiniz. parçaların kalitesinden emin olun
     
    Gomodoejderi bunu beğendi.
  11. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    6 parça gösteriyor sistem, bunları diyorsunuz değil mi?[​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  12. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Bu resim yanlış bu 140 şeması ama oranlama yaparsak 1-3-4 genelde kaçırma olanlar
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Klipsler v kelepçeler için özel pense var.Ancak kargaburun ve ya pense de işinizi görür.
     
  14. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Merhaba, TR adı : hortum kelepçe pensesi

    Lazım olan olursa adı buymuş. Google resim araması ile buldum.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  15. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Emrah Bey, turboyu sökmüştünüz en son naptınız sıkıntı varmı.
     
  16. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Diger egr konusunda konuda, klipsleri cikarmama ragmen hortumlara asildim gelmedi, bir yontemi var mi , gucum yetmedi falan diye sordum. O noktada kaldi.
    Birde turbo milini kendi ekseninde ileri geri hafif cekerek oynattim, yağ damlamıyor artik. Belkide solenoid valf arizasindan akıyordu, bilemiyorum.

    Bir kac ustanin agzini yoklamak icin gezmiştim, beyaz duman mavi duman yoksa interkolu degistir gec, gelen yag kulbitordendir falan dediler. Bayagi sorento turbosunu da kotuledirler KKK TURBO

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  17. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Bencede önce interkol u değiştir. sonra bi kontrol etmek lazım.
     
  18. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Bencede önce interkol u değiştir. sonra bi bakalım sorun düzelecekmi basitten başlayalım..
     
    Gomodoejderi bunu beğendi.
  19. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Solenoid valfini halledince, yag damlamasi park ettiken sonra hafta içinde beklerken 1-2 küçük noktaya düştü. Solenoid valf turbo hacmini değiştiremediği icin, Turbo l vakum yapip muhtemelen ya kulbutör yada mil göbeğinden yağ emiyormuş. Önceden avuc ici kadar yağ damlamasi oluyordu park yerinde.

    Emme manifoldunun oradaki turbo boru baglantisindan da yağ cikip bez koruma sargisini islatmis. Sanirim interkol ve interkolden sonraki borulari degistirecegim aralik ayinda. Bunlari değiştirince zaten yağ akıntısı oluyor mu bir daha göremem.

    Bir de gelirse yağ kapanı aldım, kulbutor den turbo girişi arasina takacağım, uzerinde ml cinsinden yağ ölçeği var. Takip edecegim.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  20. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Bu arada turbo göbeğim geldi. Ama bunu en son kullanacağım.
    Önce yağ kapanı kuracağım, sonra interkol ve emme manifoldu tarafındaki boru değişimi yapacağım.[​IMG][​IMG][​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE, umutd07 ve rem21 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş