10 Kasım LPG KABLO

Turbo hk

'Sorento' forumunda Gomodoejderi tarafından 6 Kasım 2017 tarihinde açılan konu

  1. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Merhaba arkadaşlar.
    Başlığı genel yazdım, çünkü birşeyler öğrenip, çözüme doğru ilerleyeceğim.

    Öncelikle turbomun kodu : 28200-4A470
    Etiketinden bunu doğruladım.[​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  2. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Turbonun hava emiş kısmında sıvı bir yağ var. Sizce bu hava filtresinden sonra bağlanan , yag buharı borusundan mı biriktirmistir yoksa turbo mili yağ mi atıyor?
    [​IMG][​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  3. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Turboyu sökmek için önce bu parlak ısı kalkanını mi cikartmak gerekiyor? 4 tane saplama(sonsuz civata diyen de var) bunun altında kalıyor sanırım?

    Benim gideceğim yol,
    İntercooler borusunu ayiracagim
    Egsozu ayiracagim
    Yag girisi ve yag cikisini ayiracagim
    Sonrada o saplamalari motordan ayirip turboyu cikartacagim.

    Yolu bumudur?[​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  4. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Yanlis anlamadıysam, turboyu tutan saplamalar bunlar:

    Uygulayacağım yöntem:
    [​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  5. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Yoksa önce Egsoz manifoldu mu sökmek gerekiyor. Egsoz manifoldu ile turbo bir arada görüntüler gördüm audi de, ancak sorentonun o anına ait görüntü bulamadim.
    [​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Turboyu sökme amacınız nedir problem mi var?
     
    gogo46 bunu beğendi.
  7. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Benim intercooler biraz eskidiginden olsa gerek, azicik kaçak var sanırım.

    Turbodan gelen havanın ilk girdiği yerdeki boru tarafinda, hep bir yağ terlemesi var. Artik betona da park ettikten sonra 10 saat icinde falan 2 damla yağ atıyor.

    Hava kutusundan gelen hortumu söküp icine bakayim dedim beni hemen bir yağ birikimi karşıladı.

    Yağ segmani bozuk, yada mil gobeginde problem olduğunu düşünüyorum. Sanirim turbo solenoidi bozukken yedi birseyleri.[​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    O yağ kalıntısı yüksek ihtimalle karter havalandırmasından geliyordur.Hava emişi göbek kısmından(resimdeki kısım) olduğu için turbo yataklarından olabilecek yağ kaçağını bu şekilde emiş kısmında göremezsini.Temiz hava çıkış/basınç hattında görmeniz gerekir.
     
    By Cilo ve AŞKINRANCE bunu beğendi.
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turboyu sökecekseniz ben egzost manifoldu ile birlikte sökmenizi tavsiye ederim.En kolay yöntem bence budur.Ben turbo değişiminde o şekilde sökmüştüm.Değişim kılavuzunda da yanlış hatırlamıyorsam bu şekilde tarif ediyordu.
     
    By Cilo, AŞKINRANCE ve Gomodoejderi bunu beğendi.
  10. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
    Merhaba umarım büyük sorun yoktur.
    Motorda fazladan yağ olabilirmi. ilk aklıma gelen bu oldu. Emiş kısmından buharla birlikte turbo çekiyor olabilir.
    ayrıca yağ seviyesinde eksiltme varmı.
    son olarak eğer turboyu sökecekseniz turbocu ya teste götürün . O kadar zahmet boşa gitmesin test yapılsın.
     
  11. AŞKINRANCE

    AŞKINRANCE Usta Sürücü

    Katılım:
    23 Ekim 2014
    Mesaj:
    907
    Alınan Beğeniler:
    500
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    AŞKIN Bey
    Araç Modeli:
    RANGE ROVER 3.0 TD6 VOGUE
  12. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Merhabalar,
    Etüd çalışmalarıma devam ettim.

    Isı kalkanının altını görmek istedim.
    [​IMG]

    Turbonun ağzını kapatıp güvene aldım.
    [​IMG]

    Isı kalkanının cıvatalarını çıkardım(3 adet)
    [​IMG]


    Yağ havalandırması çıkartıp, isi kalkanı etrafını boşaltıp , kalkani çektim.
    [​IMG]

    manifold ve turboyu tutan 3 saplama karşıma geldi.
    [​IMG]


    WD-40 sıkıp olay yerini terk ettim.
    [​IMG]


    Bu arada bu klipsler için pensemi kullanılmalı yoksa özel bir alet var mı?
    Hortumlar üzerinde yer alan kelepçelerden bahsediyorum. Turbo çıkışında yağ ne kadar atıyor, buna bakacağım.

    [​IMG]

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  13. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Betona damlıyor, ama cubukta oynama yok. Yağın yayılma özelliğinden olsa gerek, betona damlayan el büyüklüğünde kuruyor.

    İntercooleri degistirecegim, delik çünkü, ama once turboyu yapmak istedim, yağ dolup tıkanmasin dedim.


    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  14. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Geçmiş olsun inşallah kısa zamanda sorununuz çözülür
     
  15. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    turboda problem çıktımı? antalyada bir arkadaşın elinde sadece vakumu bozuk bir turbo var uygun verebilir. sıfıra yakın. kulanmadı
     
  16. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    klipsler için kerpeten işinizi kolaylaştırır
     
  17. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    mustafa bey sorento turbosunu 1,6 crdi ceratoya taksak nasıl olur
     
  18. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Hava miktarı artacağı icin, en azindan remapping gerekir.


    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  19. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    sadece turboyu büyütürsek ne gibi farklılık olur remap işine girmeden
     
  20. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Muhtemelen motor iç sıcaklığı çok düşer ve verimsiz yanma olur, daha da güç kaybı oluşabilir.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş