10 Kasım LPG KABLO

Turbo Arızalarının Tespiti ve Turbo Hakkında Bilgiler

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda heh tarafından 20 Ekim 2013 tarihinde açılan konu

  1. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    teşekkür ederim. gelişmeleri paylaşacağım.
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim
     
  3. HakanAykac

    HakanAykac Yeni Üye

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Hakan Bey Merhaba,
    Öncelikle bu muhteşem paylaşım ve bilgilendirme için çok teşekkürler. Emeğinize sağlık.
    Benim aracım Rio 2006 1,5 CRDI ex comfort. Aracım ilk çalışmada 30sn ile 1,5 dk arsı düzensiz çalışma ve mavi duman atıyor.
    yolda giderken ise gaza yüklendiğimde arkada duman bulutu bırakıyor. verdiğiniz bilgilerden turbonun hava yolları ile ilgili bir kirlenme olduğundan şüphelendim. Fakat tam olarak işin içinden çıkamadım. Arızanın motordan mı yoksa Turbodan mı olduğunu anlamak için ne yapmam gerekir.
     
  4. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    bende de aynı şekilde duman oluştu. daha sonra çekiş düşüklüğü, daha sonra düdük sesi gelmeye başladı. turboyu daha fazla zorlamadan yormadan kontrol ettirmekte fayda var. zaman geçtikçe problem ve maliyet artıyor.
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.Ben de size güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.Mavi duman yağ yakmasına delalet eder.Ya egzost valflerinin karbon vb sebeplerle bir miktar açık kalması, iticilerde sıkıntı tam olarak açmama vb, piston segmanlarında yipranma, kompresyon kaçırma, laynerde çizik ya da turbonun egzost tarafına yağ kaçırması buna sebep olabilir.
    En kolayı turbodur.Layner ve piston işin içine girerse iş de büyür masrafta.
    Yağ eksiltem durumu nasıl? Çekiş ve yakıt durumu?

    Bir de genelde yağ değişiminde yağ max cizgisini gecer mi? Yağ fazla koyuldu ise de yağ taşiyor olabilir turbo.Karter havalandırması turbo temiz hava emiş tarafına bağlıdır.Yağ seviyesi yüksek olduğunda havalandırma ile turbo basınç hattına taşınır.Ama emme manifolduna kadar ulaşması biraz zordur.intercoolerde kalır.
    Ilk çalıştırmadaki düzensizlik turbodan olabileceği gibi (Turbo Motor ilk çalıştığı andan itibaren dönmeye başlar.Kanatlar kırıldı ise ya da yatak boşluğundan dolayı sürtüyorsa egzost akışını yavaşlatır.Turbonun bastığı hava ile yakıtı birbirine uygun ayarlamaya çalışan ecu Motor devrini düşük gördüğünde yükseltmeye çalışır.Motorin miktarını arttırmaya çalışır.Bu anda siyah ve ya mavi duman oluşur.Ama yakıt miktarını hava miktarının izlemediğini tespit eden ecu hem turbo devrini arttırmaya,hem de yakıt miktarını düsürmeye çalışır.Bu arad da motor devri düşer.Motor devri saykıl yapmaya başlar.Yani düzensiz çalısır.Yağlama miktarı normale dönünce ve turbo daki yatak boşluğu kaynaklı sallantılı dönüş normale dönneye başlayınca turbo normal devrinde dönmeye başlar.O zaman saykıl düzelir.) Sebep enjektörler de olabilir.

    Enjektör sorunlarında genelde araç yol alırken siyah duman görülür.Motor titreşimli çalışır.Hiç würth enjektör temizleyici kullandınız mı? Ya da carbon clean yaptırdınız mı? 5 depoda bir kullanılması enjektör sıkıntılarının önüne geçer.
    Turbonuzda rolanti dahil ses var mı? Gaza yüklendiğinizde arkada duman bulutu kalması turbo ve enjektör problemi ya da sadece turbo problemi anlamına gelebilir.Turbonuzu öncelikli olaeak kontrol etmenizde fayda var.Bu konuda kii çek listesinden turbonuz hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
    Geçmiş olsun.
     
  6. MeeTiN

    MeeTiN Sürücü

    Katılım:
    9 Ocak 2015
    Mesaj:
    247
    Alınan Beğeniler:
    59
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin Boduroğlu
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1.6 CRDI LX 2008
    Benim arabamda ilk çalıştırmada sogukken bi sure bekliyorum yaklaşık 1 dakika kadar sonra düşük devirlerde arabayla giderken çok zayıf bi islik sesi gibi ses geliyo 2000 devirden sonra ses kesiliyor ama motor ısınınca ses komple kesiliyor 5 dakika sürüyor

    Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Motor ve yağ soğukken 2000 altı devirlerde yüksek olmayan ıslık sesi gelebilir.
    Bu durum normaldir.
     
  8. MeeTiN

    MeeTiN Sürücü

    Katılım:
    9 Ocak 2015
    Mesaj:
    247
    Alınan Beğeniler:
    59
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin Boduroğlu
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1.6 CRDI LX 2008
    Tesekkur ederim birde bisi sormak istiyorum siz bir videoda turbonun yatak kontrolünü yapmistiniz sabah bende bi bakım nerde bu turbo dedim motorun arkasında sanırım ama bu yatak kontrolünü nasıl yaptınız kanatçıkları ben göremedim bisiler çıkarmak mi gerekiyor

    Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.Evet emiş hortumunu çıkarmak gerekiyor.ve karter havalandırması hortumunu.
    Ancak kanatların dış kısmı yine de hortumu çıkarsanızda görünmüyor.
    Tamamını görebilmek için emme tarafı salyangozunu sökmek gerekiyor.
     
  10. MeeTiN

    MeeTiN Sürücü

    Katılım:
    9 Ocak 2015
    Mesaj:
    247
    Alınan Beğeniler:
    59
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin Boduroğlu
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1.6 CRDI LX 2008
    Anladım ozaman o kadar derine girmeye gerek yok zaten benim ses sogylken ilk 5 dakkkikada düşük devirlerde geliyor oda normal dediniz yine bakım zamanı ustaya söylerim bi kontrol eder

    Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Egzost ya da emme devrelerinş ve hortumlarını da kontrol ettirin.Çatlak ya da delik olunca da o sesi duyabilirsiniz.Ancak sizin ses kesiliyorsa sonradan bu ihtimal azalıyor tabi.Bir de turboaktuatör üzerinden selenoid valfe giden vakum hortumu ile valften motor bloğuna bağlanan hortumu da kontrol ettirmekte fayda var.Vakum kaçağı yüzünden bazen turbo olması gereken devre gelmez ve bu sesi arttırır.
     
  12. HakanAykac

    HakanAykac Yeni Üye

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Tekrar teşekkürler. Açıkcası olay Turbo gibi görünüyor. Ama işin ilginç tarafı Araçta tork kaybı veya çekiş kaybı yok. Bu durumda Piston da olmayabilir. piston kaçırıyor olsa kesin güç kaybı olur. öyle birşey yok. Hafta sonu uzun yol yaptım ortalama 720 Km de 3 çeyrek yaktı. yaklaşık 38lt.(depoyu ağzına kadar doldurmuştum.) şehir içi de tam depo ışık yanana kadar 570km buluyor. yakıt tüketimi şehir içi baya artmış durumda. 690 Km gördüğüm olmuştu ki, vites değişiminde genelde 25000 deviri geçmemeye özen gösteririm. Hiç güç kaybetmeden 170km hızı rahatlıkla aşabiliyor.

    Yağ eksiltme yok fakat yağ özelliğini olması gereken süreden biraz daha erken kaybediyor. Aşırı düzeyde bir su eksiltme yok. Enjektörleri de iki kez farklı pompa ustalarınca temizlik yaptırdım ve temizler. bu seri araçların en büyük problemi enjektör. aynı veya güvenilir benzinciden mazot almak önemli. kirli mazot anında etkisini gösterir.

    Bu durumda görünüyor ki hem turboyu hem de motoru ayrı ayrı teste almak gerek gerçek arıza tespiti için.
     
  13. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    Bugun teslim ettim. Ustam yanımda motor koruma kapağı soktu. Sogumasini bekledi. Hava hattini soktu. Hava Filtresi leş gibi cikti. Turbo hava girisini söktü. Hava hortumunda yaglanma gorduk. Motor sogusun devam edecem dedi. Ustanin ordan ayrildim. Cok sukur turbom taş gibiymis. Contalarda aşınma varmış. Komple değişim yapılıyor contalarin. Teslim aldiktan sonra paylasim yapacam. Aksam 7 gibi alirim
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Enjektörler temiz ve ayarları tam ise, cihaza bağlattıysanız rail hattı hava hattı ve sensörleri hata vermediyse ve normal çalışıyorsa turbo üzerindeki şüphe artıyor.
    Şehir içi tüketim gerçekten yükselmiş.Emme manifoldu ne durumda.Temiz mi ? Çekiş normal ise temiz olması lazım ama yine de kontrol etmekte fayda var.
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bir sorun olmamasına sevindim.Turbo ile filtre arasındaki devre de turboya bağlanan kısımda yağ olması normaldir.Çünkü karter havalandırması oraya bağlı.Yağ buharını turbonun vakumu ile o hortumun içine yani turbo emişine taşır.
    Hangi contaları değiştiriyor ustanız?
    Turbo ile ilgili ise hava filtre kutusundan emme manifolduna kadar 1 tane bile conta yoktur.
    Sadece intercoolerdan gelen hortumun emme manifolduna bağlandığı yerdeki ara parça ile emme manifoldu arasında o ring vardır.

    Hava filtresi sesin artmasına sebep olur ve cekiş bir miktar düser.Araç siyah duman atar.Ancak ses başladıysa filtre temizde olsa kolay kolay kesilmez.Azalır.Yağ ve turbo soğukken bakmak lazım.
     
  16. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    Ustamiz yaklasik 20 yillik dostumuz oldugundan gozu kapali güvenerek verip alıyoruz. Contada sıkıntı oldugunu bildirdi telefonda. Aksam detayli paylasim yapacagim. Turbo ile ilgili sorun olunca yuksek hiz ve yuksek devirden kacinmakta fayda var. Ve bir an once sorunu hallettirmek lazim.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet katılıyorum.Ben de contayı merak ettim.Akşam paylaşımınızı bekliyorum.
     
  18. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    1. Turbo sokuldu, turbo kanatciklari test edilen devirlerde kontrol edildi. Eksen kacikligi kontrol edildi. Basinc kontrolu yapıldı.
    2. Contalar degisti. Kacak kontrolleri yapildi. Giris hattindan cikis hattina kadar hepsi.
    3. Egr valfi temizligi kontrol edildi. Temizligi yapildi.
    4. Hava, yag, mazot filtreler kontrol edildi. 10.000 bakima 3.000 kaldigi için değişim önümüzde ki aylarda yapilacak.
    5. Hepsi 200 tl tuttu.
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Hayırlı olsun bakımınız.Beb yukarıda yazdıklarınızdan turbo sökülmedi şeklinde anlamıştım.Zira temiz hava tarafı turbo öncesi ve sonrasında bulunan devrelerde hiç conta yok.Ancak turbo emme salyangozu ile gövdeyi birbirine bağlayan kauçuk bir hava sızdırmazlık o ringi var.Sanırım ustanız onu değiştirmiş.Ancak daha önce sökülmediyse o o ringin bozulması düşük olasılıktır.
    Ancak emme tarafı salyangoz söküldü ise o ringi değiştirmek gerekir.Sökerken deforme olur.
    Bahsettiğim o ring[​IMG]

    Ben turboyu komple dağıttım.Conta özelliğinı taşıyan başka eleman yok.
    Egzost tarafında kauçuk conta ve ya oring bulunmaz.Sızdırmazlık elemanları metaldir.Milin çevresinde ise yağlama yağı sızdırmazlık siğili bulunur.Yapısı carbon bileşimidir ve conta özelliği taşımaz.

    Sanırım bir de ses balansı yapılmış turbonuza.Bakımınızın turbonuzun ömrünü uzatmasını dilerim.
    Hayırlı olsun.
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu

Bu Sayfayı Paylaş