10 Kasım LPG KABLO

Turbo Arızalarının Tespiti ve Turbo Hakkında Bilgiler

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda heh tarafından 20 Ekim 2013 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Arızalı bir turbonun rotorundaki gezinme ve yatak sesi;


    Videoda gezinme sonucu emme tarafındaki kanatçıklarda kopma oluşmuş.Ses kedi ciyaklaması gibi.Turbo yağsız çalışmış ve yataklarını yemiş.Rotor geziniyor.
    Bu videoda ki turbo da havlu atmak üzere.

    Ancak ses buradakine benzer bir ıslık sesi ise turbonuz arızalıdır demek tamamen yanlıştır.;



    Rotor merkezi turbo dönerken nasıl geziniyor görülebiliyor.Dönmüyorken de rotor merkezinin tornavida ile nasıl gezdirilebildiğine bakın.İşte bu turbo kesinlikle arızalıdır.Bu video da arızaya sebep olan sıkıntı da bulunmu;yağlama yağı geri dönüş borusu tıkanmış.Motor iç temizleyici,kaliteli yağ ve mümkün olduğu kadar aynı marka ve numara yağ kullanımına dikkat edilmesi ve yağ deviyesinin F çizgisinin altında oluşu bu durumun yaşanmasına engel olur.

    Video da 1,34 ten itibaren aşınmış yatak nasıl olur ve rotor nasıl hareket ediyor görebilirsiniz.Normalde çok küçük hareketler yapması lazım.Belli belirsiz.Yağlama olmayınca türbin kısmında gezinme sonucu parça kopmuş.Bu yazdıklarımın tamamı hakkında bu konunun baş tarafındaki anlatımlarımda mevcuttur.
    Turbonuzu değiştiriyorsanız,yağ besleme hattı ve geri dönüş devre ve contalarının yenisi ile değiştirilmesini şiddetle tavsiye ederim.
     
    u_d_cicek ve pascalim bunu beğendi.
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu da benim aracımın turbo yatak boşluğu.Egr ve emme manifold temizliği için mani aksam olarak dökmüşken,bir de yatak boşluğuna bakayım dedim.Aslında turbo problemleri hep yatak aşınmasından kaynaklandığı için bu kontrolü yapmak size büyük ölçüde turbonuzun arızalı olup olmadığı hakkında fikir verecektir.Daha önce de bahsettiğim gibi yeni turboda bile az bir yatak boşluğu olması gerekir.O boşluğu motor çalışırken yağ doldurur.



    Bu boşluk normaldir.
     
    u_d_cicek ve ReNe bunu beğendi.
  3. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Hakan Bey, çok güzel bir çalışma. İnsan ürkmüyor da değil. Yani şöyle güzel bir turbo şarjlı dizel motor kursu falan olsa kesin katılırım. Konularla çok ilgiliyim. Aslında yıllık izinlerimde bir turbo dizel motor ustasının yanında çalışmayı dahi düşündüm çoğu zaman. Şöyle bir videoya denk gelmiştim ben de paylaşmak isterim. Umarım reklam yasağına takılmam. Tekrardan elinize ve emeğinize sağlık.

     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.Yok sorun değil.Bu marka tüm turbolu kia modellerinde kullanılan marka olduğu için sıkıntı yok.Aynı videoyu Turbo değişimi ile ilgili başka bir konu açmıştım ve o konuda ben de paylaşmıştım .Burada da olması iyi oldu.Teşekkürler.
     
  5. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Ben teşekkür ederim. Revizyondan yana değilim ben de gerçekten ince ustalık isteyen bir iş. Şahin motoruna turbo besleme yapmaya benzemiyor bu iş. Ki Şahinleri çok severim. Kimse yanlış anlamasın. Yeni turbo fiyat ve montaj hakkında güncel bir bilgi var mıdır? Alibabadan baktım. Turbochargerlar 200 - 500 USD arası bir rakam.
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Evet Garret Turbonun yetkili distribütörleri var İstanbul da ve başka birkaç şehirde daha.Cerato için en son 1050 TL nakite satılıyordu.Geçen ay.Birçok arkadaşımız güven turbodan aldı yeni turbolarını.
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
  8. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.
     
  10. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty
    muhteşem bir paylaşım turbonun ne demek olduğunu bilmeyen birisi gayet çalışma prensibi ve parçaları arıza tespitini anlayabilir

    abi benim sana bir sorum olacak turbo devredeyken çok hafif bir ıslık sesi alıyorum bu ses turboda problem olduğuna mı işaret yoksa olağan bir durum mu kafam karıştı biraz
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    O sesi hangi devirde duyuyorsun?Rolantide mi yoksa gaza yüklendiğinde mi?Motor soğukken mi/sıcakken mi?
     
  12. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty
    rolantide duymuyorum. araba devirlenince duymaya başlıyorum çok ince bir ıslık ses geliyor devre çok dikkat etmedim ama 1.5 dan sonra almaya başlıyorum ayrıca motor sıcakken alıyorum soğukken çok kulak kabartmadım soğukken de dikkat ederim
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turbo 1500 rpm den itibaren ufak ufak kanatları açarak turbo devrini de arttırmaya başlar.Sonra 2000 devirde en yüksek tork için tamamen açar.Asıl sesi orada duyman lazım.Bu turbonun yüklenme/türbin sesidir.Bunda sıkıntı yoktur.
    Asıl sıkıntı rolantide de aynı ses duyuluyorsa başlar.
     
  14. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty
    O zaman bir sıkıntı gözükmüyor abi bilgilendirme için teşekkür ederim
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
  16. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    bugün hava güneşliyken camlar açık yolda gidiyordum. dikkatimi çeken şey 2500 devirden sonra çığlık sesine benzeyen bir ses duydum. vites yükselttiğim anda ses kesiliyor üst vitese geçince yine 2500-2700 arası aynı çığlık - ıslık ses karışım bi ses oluşuyordu. düz yol, yokuş tırmanırken farketmiyor. sorun hortumlardan mı, kanatçıklardan mı, komple bir arıza mı? maliyetim ne olabilir?
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Hortum ve boru devrelerinde sıkıntı olabilir.Egzost spirali kontrol edilmeli.Emiş ve basınç hattında sıkıntı yoksa araç yağ eksiltiyor mu? Ne kadar eksiltiyor? Çekişte düşme var mı?
    Yakıt sarfiyatı arttı mı bunları da kontrol etmek lazım.Nasıl bu yazdıklarım aracı ızda var mı?
     
  18. bomm1987

    bomm1987 Sürücü

    Katılım:
    25 Ağustos 2014
    Mesaj:
    108
    Alınan Beğeniler:
    12
    Şehir:
    adana
    Gerçek Ad-Soyad:
    bahadır kırbaş
    Araç Modeli:
    2006 1.5 crdi rio hb
    Dun aksam tam belli etti kendini. Düdük sesi geliyor. Yakitta artış var. Çekiş düşüklüğü var bariz şekilde. Yalniz ses 3. Viteste bazen yapmıyor bazen yapıyor. Rolantide yapiyor. Sali gününe kadar kalacak sali gunu sabah tamircideyiz inaalah
     
  19. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty
    geçmiş olsun
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Ses rolanti de geliyorsa en azından bir yatak değişimi ve ses balansı yaptırmanızı tavsiye ederim.Egzost ve emme tarafı kanatları sağlam ise çok fazla tutmaz bence.Kocaeli de bir arkadaşımız sökme takma yatak ve emme fanı değişimi ses balansını 700 TL ye yaptırdı 1 ay kadar önce.
    Benim aracımın turbosu da yatak boşluğundan dolayı ses yapmaya başlamıştı mesela.Sizin araçtaki gibi rolantide dahi ses geliyordu.
    Hemen müdahale ettirmeye karar vermeniz doğru bir hareket.
    Tekrar geçmiş olsun.
     
    Son düzenleme: 28 Mart 2015

Bu Sayfayı Paylaş