10 Kasım LPG KABLO

Turbo Arızalarının Tespiti ve Turbo Hakkında Bilgiler

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda heh tarafından 20 Ekim 2013 tarihinde açılan konu

  1. EXAdvance

    EXAdvance Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2013
    Mesaj:
    713
    Alınan Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Ankara
    Çok teşekkür ederim abi, daha önce amcamdada Cerato vardı 2006 1.5 ondada o sesin olduğunu söylemişti, demekki normal :)
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Normal bence Mehmet Kardeşim.Ses şu andakinden farklı ve rahatsız edici bir hal alırsa o zaman sıkıntı başlamış demektir.
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg

    SİYAH EGZOST DUMANI:

    Muhtemel Sebep:

    -Tıkanmış/Kirli Hava Filtresi (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Hava Filtresinden Turboya Kadar Olan Hava Emiş Devresinde Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Emme Manifoldu İle Turbo Temiz Hava Çıkışı Arasında Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması-Yağ İle Kirlenmiş Ve Hacmi Küçülmüş İntercooler (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Tıkanmış,Kurumla Kaplanmış Emme Manifoldu (Manifoldu temizletin.)

    -Emme Manifoldu İle Turbo Temiz Hava Çıkışı Arasında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.)

    -Emme Manifoldu Motor Bağlantısında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Egzost Manifoldunda Tıkanma (Manifoldu temizletin/tıkanıklığı giderin.)

    -Tahliye Kapasitesi Düşmüş/Çapı Daralmış/Kırılmış Egzost Devresi (Arızalı kırık devre ve elemanları değiştirin.)

    -Egzost Manifoldu Motor Bağlantısında Kaçak (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Egzost Manifoldu İle Turbo Egzost Türbini Bağlantısı Arasında Kaçak (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Arızalı,Yetersiz Çalışan Ya Da Yanlış Ayarlanmış Yakıt Sistemi (Arızalı parçaları değiştirtin,doğru ayarı yaptırın)

    -Yanlış Kemşaft Zamanlaması (Laçkalaşmış triger kayış ya da zincir seti,kemler,kem rotları.Yıpranmış parçaları değiştirtin)

    -Yıpranmış Piston Segmanı/Layner(Kompresyon Kaçağı) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Motordan Kaynaklanan Problemler(Valf/Piston/Layner Vb.) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Turbo Kompresör Kısmı Kanatçıklarında Kir/Toz Birikmesi (Aşındırıcı özelliği olmayan ürünlerle temizleyin.Filtrelenmeden emilen havanın,emiş kaynağını bulun.Sızdırmazlığı sağladıktan sonra yağ ve filtresini değiştirin)

    -Hasarlı Turbo (Hasara neden olan problem giderilip turbo değiştirilmelidir.)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg

    AŞIRI YAĞLAMA YAĞI EKSİLMESİ:

    Muhtemel Sebep:

    -Tıkanmış/Kirli Hava Filtresi (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Hava Filtresinden Turboya Kadar Olan Hava Emiş Devresinde Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Emme Manifoldu İle Turbo Temiz Hava Çıkışı Arasında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.)

    -Emme Manifoldu Motor Bağlantısında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Egzost Manifoldunda Tıkanma (Manifoldu temizletin/tıkanıklığı giderin.)

    -Tıkanmış Turbo Yağlama Yağı Geri Dönüş Devresi (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Tıkanmış Karter Havalandırması (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Kömürleşmiş Ya Da Çamurumsu Yağ Tabakası Kaplanmış Turbo Merkez Yatağı (Yağlama yağını ve filtresini değiştirtin,Temizlik ile turbo kurtarılabiliyorsa aşındırıcı olmayan ürünlerle turbo merkez yatağını temizletin ya da turboyu değiştirtin.)

    -Yıpranmış Piston Segmanı/Layner(Kompresyon Kaçağı) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Motordan Kaynaklanan Problemler(Valf/Piston/Layner Vb.) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Turbo Kompresör Kısmı Kanatçıklarında Kir/Toz Birikmesi (Aşındırıcı özelliği olmayan ürünlerle temizleyin.Filtrelenmeden emilen havanın,emiş kaynağını bulun.Sızdırmazlığı sağladıktan sonra yağ ve filtresini değiştirin)

    -Hasarlı Turbo (Hasara neden olan problem giderilip turbo değiştirilmelidir.)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg

    MAVİ EGZOST DUMANI:

    Muhtemel Sebep:

    -Tıkanmış/Kirli Hava Filtresi (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Hava Filtresinden Turboya Kadar Olan Hava Emiş Devresinde Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Emme Manifoldu İle Turbo Temiz Hava Çıkışı Arasında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.)

    -Emme Manifoldu Motor Bağlantısında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Egzost Manifoldunda Tıkanma (Manifoldu temizletin/tıkanıklığı giderin.)

    -Tıkanmış Turbo Yağlama Yağı Geri Dönüş Devresi (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Tıkanmış Karter Havalandırması (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Kömürleşmiş Ya Da Çamurumsu Yağ Tabakası Kaplanmış Turbo Merkez Yatağı (Yağlama yağını ve filtresini değiştirtin,Temizlik ile turbo kurtarılabiliyorsa aşındırıcı olmayan ürünlerle turbo merkez yatağını temizletin ya da turboyu değiştirtin.)

    -Yıpranmış Piston Segmanı/Layner(Kompresyon Kaçağı) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Motordan Kaynaklanan Problemler(Valf/Piston/Layner Vb.) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Turbo Kompresör Kısmı Kanatçıklarında Kir/Toz Birikmesi (Aşındırıcı özelliği olmayan ürünlerle temizleyin.Filtrelenmeden emilen havanın,emiş kaynağını bulun.Sızdırmazlığı sağladıktan sonra yağ ve filtresini değiştirin)

    -Hasarlı Turbo (Hasara neden olan problem giderilip turbo değiştirilmelidir.)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg

    SESLİ/GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞAN TURBO(TURBONUN ISLIK ÇALMASI):

    Muhtemel Sebep:

    -Hava Filtresinden Turboya Kadar Olan Hava Emiş Devresinde Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Emme Manifoldu İle Turbo Temiz Hava Çıkışı Arasında Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması-Yağ İle Kirlenmiş Ve Hacmi Küçülmüş İntercooler (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Tıkanmış,Kurumla Kaplanmış Emme Manifoldu (Manifoldu temizletin.)

    -Hava Filtresinden Turboya Kadar Olan Hava Emiş Devresinde Sızdırmazlık Problemi,Hava Emişi (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.)

    -Emme Manifoldu İle Turbo Temiz Hava Çıkışı Arasında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.)

    -Emme Manifoldu Motor Bağlantısında Hava Kaçağı (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Egzost Manifoldunda Tıkanma (Manifoldu temizletin/tıkanıklığı giderin.)

    -Egzost Manifoldu Motor Bağlantısında Kaçak (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Egzost Manifoldu İle Turbo Egzost Türbini Bağlantısı Arasında Kaçak (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Turbo Egzost Türbini Çıkışından Sonraki Devrede Kaçak (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Turbo Kompresör Kısmı Kanatçıklarında Kir/Toz Birikmesi (Aşındırıcı özelliği olmayan ürünlerle temizleyin.Filtrelenmeden emilen havanın,emiş kaynağını bulun.Sızdırmazlığı sağladıktan sonra yağ ve filtresini değiştirin)

    -Hasarlı Turbo (Hasara neden olan problem giderilip turbo değiştirilmelidir.)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg

    TURBO DEVRİNİN RAKS/SAYKIL YAPMASI(TURBO DEVRİNİN ROLANTİDE DAHİ KENDİ KENDİNE YÜKSELİP ALÇALMASI):

    Muhtemel Sebep:

    -Hava Filtresinden Turboya Kadar Olan Hava Emiş Devresinde Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Turbo Kompresör Kısmı Kanatçıklarında Kir/Toz Birikmesi (Aşındırıcı özelliği olmayan ürünlerle temizleyin.Filtrelenmeden emilen havanın,emiş kaynağını bulun.Sızdırmazlığı sağladıktan sonra yağ ve filtresini değiştirin)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  8. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    hakan abi cok teşekkürler bu faydalı bilgiler için
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg

    KOMPRESÖR KISMI SIZDIRMAZLIK ELEMANINDAN DIŞARI YAĞ KAÇAĞI:

    Muhtemel Sebep:

    -Tıkanmış/Kirli Hava Filtresi (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Hava Filtresinden Turboya Kadar Olan Hava Emiş Devresinde Tıkanma, Çap/Boyut Daralması,Devrenin Kırılması (Kaçağı giderin/conta ya da arızalı parçayı değiştirin.)

    -Egzost Manifoldunda Tıkanma (Manifoldu temizletin/tıkanıklığı giderin.)

    -Tahliye Kapasitesi Düşmüş/Çapı Daralmış/Kırılmış Egzost Devresi (Arızalı kırık devre ve elemanları değiştirin.)

    -Egzost Manifoldu Motor Bağlantısında Kaçak (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Egzost Manifoldu İle Turbo Egzost Türbini Bağlantısı Arasında Kaçak (Kaçağı giderin/conta ya da devreyi değiştirin.Bağlantıyı uygun torkla sıktırın.)

    -Tıkanmış Turbo Yağlama Yağı Geri Dönüş Devresi (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Tıkanmış Karter Havalandırması (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Kömürleşmiş Ya Da Çamurumsu Yağ Tabakası Kaplanmış Turbo Merkez Yatağı (Yağlama yağını ve filtresini değiştirtin,Temizlik ile turbo kurtarılabiliyorsa aşındırıcı olmayan ürünlerle turbo merkez yatağını temizletin ya da turboyu değiştirtin.)

    -Yıpranmış Piston Segmanı/Layner(Kompresyon Kaçağı) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Motordan Kaynaklanan Problemler(Valf/Piston/Layner Vb.) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Turbo Kompresör Kısmı Kanatçıklarında Kir/Toz Birikmesi (Aşındırıcı özelliği olmayan ürünlerle temizleyin.Filtrelenmeden emilen havanın,emiş kaynağını bulun.Sızdırmazlığı sağladıktan sonra yağ ve filtresini değiştirin)

    -Hasarlı Turbo (Hasara neden olan problem giderilip turbo değiştirilmelidir.)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  10. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    bu faydalı paylaşım için teşekkürler :thumbup:
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim Sercan;)

    Rica ederim Sağolun.:)
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg

    EGZOST TÜRBİNİ/EMME PERVANESİ KISMI SIZDIRMAZLIK ELEMANINDAN DIŞARI YAĞ KAÇAĞI:

    Muhtemel Sebep:

    -Tıkanmış Turbo Yağlama Yağı Geri Dönüş Devresi (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Tıkanmış Karter Havalandırması (Devreyi/sistemi temizletin, arızalı /kırılmış parçayı değiştirtin.)

    -Kömürleşmiş Ya Da Çamurumsu Yağ Tabakası Kaplanmış Turbo Merkez Yatağı (Yağlama yağını ve filtresini değiştirtin,Temizlik ile turbo kurtarılabiliyorsa aşındırıcı olmayan ürünlerle turbo merkez yatağını temizletin ya da turboyu değiştirtin.)

    -Yıpranmış Piston Segmanı/Layner(Kompresyon Kaçağı) (Arızayı tespit ettirip onartın)

    -Motordan Kaynaklanan Problemler(Valf/Piston/Layner Vb.) (Arızayı tespit ettirip onartın)


    -Turbo Kompresör Kısmı Kanatçıklarında Kir/Toz Birikmesi
    (Aşındırıcı özelliği olmayan ürünlerle temizleyin.Filtrelenmeden emilen havanın,emiş kaynağını bulun.Sızdırmazlığı sağladıktan sonra yağ ve filtresini değiştirin)

    -Hasarlı Turbo (Hasara neden olan problem giderilip turbo değiştirilmelidir.)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    TURBO KAYNAKLI ARIZA BULMA REHBERİ

    logo.jpg


    Sonuç olarak;


    Turbo ile ilgili bildiklerime ek olarak yaptığım araştırmalar,turbolu araca sahip yurt içi ve dışı forumlarda sıkıntı yaşayanların sıkıntılarının incelenmesi,bu konularla ilgili bilimsel bülten ve yazılar ile teknik dökümanların süzülmesi sonucu ortaya çıkan çalışmayı,turbo ile ilgili kafanızda oluşabilecek soru işaretlerini mümkün olduğu kadar cevaplayacak şekilde paylaşmaya çalıştım. Sürçülisan ettiysem affola;)
     
    Alicanım bunu beğendi.
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Son düzenleme: 18 Aralık 2015
    Alicanım bunu beğendi.
  15. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    garanti kapsamınca oluşan turbo arızalarında servis tepkisi ne oluyor peki?

    bu konu hakkında bir fikriniz ya da deneyiminiz var mı?
     
  16. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Hakan biraderim Turbo nedir bir daha anlatırmısın :D

    ahahahahaaaa şaka şaka :p
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :eek::eek::eek::eek::12032il3::rolleyes::thumbup: :p :D:D:D:D:47623245it4::47623245it4::music2fq7: :alkiseg6:

    Kocaeli de Kayalar KIA da değişik zamanlarda gittiğim periyodik bakımlarda 1 cerato,1 de ceed in garantiden turbonun değiştirildiğine şahit olmuştum.

    Yani siz garanti bitene kadar düzenli olarak bakımlarını serviste yaptırdığınız taktirde garanti problemi çıkarmazlar.
     
    Alicanım bunu beğendi.
  18. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    :47623245it4::winkxp9::rofldz7::elsallayanol5:
     
  19. mustafa avcı

    mustafa avcı Usta Sürücü

    Katılım:
    14 Ocak 2011
    Mesaj:
    301
    Alınan Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa Avcı
    Araç Modeli:
    Vw Golf
    hakan hocam çok teşekkürler bu faydalı paylaşımlar için.
     
  20. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Estağfurullah.Rica ederim.Ben teşekkür ediyorum.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 25 Ekim 2013

Bu Sayfayı Paylaş