10 Kasım LPG KABLO

Sorento Bakım

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda fatboy tarafından 12 Kasım 2018 tarihinde açılan konu

  1. fatboy

    fatboy Sürücü

    Katılım:
    3 Temmuz 2018
    Mesaj:
    182
    Alınan Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Çağatay
    Araç Modeli:
    2005 KIA SORENTO EX PREMIUM OV
    Yaşadığım çeşitli sorunlar ve muayene tarihinin de yaklaşması üzerine birtakım bakım/onarım işlemleri yapmak farz oldu.. Aracı aldığımda 266 bin km. de idi ve ekspertiz yaparak almıştım. Yine de emin olmadığım bazı noktalar vardı..

    1- Daha önce EGR iptali yapılmış. Ancak borusu üzerinde duruyordu ve belli devirlerde titreşimle ses yapıyordu. Borunun yırtık olduğunu düşünerek değiştirmek istedim. Yenisini aldım ve eskisini sökerken borunun bir tarafını gevşetince boru elimde kaldı. Eksoz tarafını ise çelik conta gibi ortası kapalı bir malzeme ile körlemişler. Gördük ki sesi yırtık olduğu için değil koparılmış ancak yerinde bırakılmış olduğu için titreşimden çıkartıyor. Borunun kalanını yani kullanılmayan kısmını tamamen çıkardık. Ses sorunu kesildi.

    2- Enjektörlerin olduğu kısım sık sık mazotla doluyordu. Enjektör kontrolü şart olmuştu. Kartal Oto Sanayi'de Disan Pompa/Enjektör servisine gittim. 4 enjektör söküldü, cihaza bağlandı, teste tabii tutuldu. İki tanesinin valfinin arızalı olduğu bu nedenle geri dönüş basıncının yüksek olduğu tespit edildi. Valfler değişti, enjektör bakımları yapıldı. Değişim sonrası tekrar test edildi, ince ayarları yapıldı ve tam olarak olması gereken değerlerde çalıştığı görülüp araca takıldı. Bu işlem sonrası aracın çekişi ciddi oranda değişti ve artık mazot kokusu yok, göl olmuş bir külbütör kapağı yok.

    3- Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi ve polen filtresi değişti.

    4- Benden önceki sahibi araçla kapana girmiş çeşitli zamanlarda ortaya çıkan durumlar üzerine lastikler değişmişti ve neredeyse 4 lastik de birbirinden farklı idi. 4 lastik rus menşeili Cordiant marka lastik ile değişti. Çıkan lastiklerden çok iyi durumda olan 1 tanesi stepne olarak ayrıldı.

    5- Kalorifer peteğinden ince bir kaçak vardı ve petek tıkalıydı. Torpido söküldü, petek değişti.

    6- El freninin yüksekte olması ve neredeyse tutmaması üzerine arka frenler söküldü. El freni balatalarının dağılmış ve bitmiş olduğu, kampanaya zarar verdiği, disk balatalarının ise düzensiz bittiği ve diski kısmi tuttuğu görüldü. Disk ve kampana taşlandı, el freni ve disk fren balataları değişti, el freni ayarı yapıldı.

    7- Viraj demiri takozları değişti.

    8- Direksiyon körüğü değişti.

    9- Motor üst ve alt yıkaması yapıldı.

    10- Yanmayan plaka lambaları, eriyen duyları değiştirildi. Şeffaf plastikleri temizlendi.

    11- Yolcu tarafı ile ilgili hata veren Airbag soketleri temizlenerek arızanın giderilmesi sağlandı.

    12- (Keyfi bir değişiklik :) ) https://www.sahibinden.com/ilan/yed...avi-bt-usb-kamera-hediye-sok-622137696/detay/ linkinde yer alan cihazı alıp montajını yaptım. Kağnı gibi çalışan Pilippo PO800 sonrası canavar gibi geldi. Özellikle hızı, ses kalitesi ve işlevinden çok memnun kaldım.

    Şimdi sıra eksoz muayenesi ile Tüvtürk muayenesinde...
     

Bu Sayfayı Paylaş