Merhaba,2008 model xforce 170 lik aracima sanziman beyni ariyorum anadolu yakasi yedek parca ozel servis arastirildi malesef hic bir yerde yok,cikma veya orjinal yedek parca konusunda varsa yonlendirebileceginiz biri memnun olurum.. Not:kia opal stok 1 ay sure veriyor, Not 2: sanziman beyni karter kapagi altindaki selenoid valfliolan beyinden bahsi gecen parca. Tesekkur ederim
Tesekkurler ankara opardan buldum stokta yok 1 ay sure verildi,diger internet aramalari cikmacilarda var ancak garanti yok,suan tamir gormekte arac..tesekkurler
Solenoid valve body sanırım aradığınız. Nasıl bozulmuş o blok? ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba,arac maslakta bir oto elektrikcide tamir gordu son arizasinda selenoid sensorlerin tamiri ve baglanti tesisatlarinin tumu tamir gordu aradan 1 ay gecti aracla ilgili bi sikinti olmadi gayet guzel calsiyor du,taa ki,3 gun oncesine kadar.simdi yeni bir ariza ile karsi karsiyayim.bu arabanin elektrik ile ilgili arizasi bana illallah ettirdi ettiriyorda hala. 1-)arac ani gazlamadan sonra viteslerde bir karisiklik meydana geliyor gibi seri vites degistirme esnasinda 4 yada 5. Viteslere geciste kararsizlik yasiyor,takilma vuruntu sirkelenme meydana geliyor ve arac 200-300 metre gittikten sonra kendini kapatip stop ediyor. -arizanin sebebi arastiriliyor? 2-) arac yine ani hizlanma (dip gazda ) gayet seri ve net kalkis yapiyor ancak yukaridaki ari ile birlikte 3000 devir de takili kaliyor ve gaz pedalina basonuna kadar bassanizda yukari cikamiyor,careyi kontak kapatmakta bulduk suan icin.. -arizanin cozumu olarak kontak kapatip acmakta bulduk.ariza arastiriliyor??? 3-) arac kontak kapatilmak istendiginde anahati cikartsaniz dahi arac calisiyor (( en vahimide bu.careyi sigorta kutusundaki (Start) sigortasini cikartarak ve geri yerine takarak bulduk.buda malesef sonradan care etmedi arac sonradan mars basiyor fakat mars almiyor hale geldi. -gecici cozum olarak kontaga bagli role ve uzatma sigorta yapildi.suan calismama gibi bir problem yok ama arac iyice corba oldu. Yar bana bir care diye bagiriyorum artik(araba bir turlu duzelmedi.araci aldiktan sonra 17.ooo km den fazla yol yaptik hic bir sey olmadi suan 167.000 de ve artik araci sat diye sagdan soldan laflar duymaktan canim skilir oldu.
Ariza kodu olmadan tahminde bulunmak zor. Kontak kitlemeyecek kadar elektriksel problem var ise, mekanik valf govdesinin değişimi sonuc vermeyebilir. ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Motorda da ariza var buyuk ihtimalle, 3000 deviri gecmenize izin vermiyorsa havaakismetre yada egr arizasi var demektir. Motorun calismaya devam etmesi elektrik tesisatinda ters kontak baglantisi ile alakali. Sonradan takilan bisey kontak hattina elektrik veriyor. MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aracin ariza kodlarina ulasilinca burada tekrar paylasacagim,ayrica arac uzerinde sonradan amerikan park ve kisa ve sislerde xenon kit takildi belirteyim.bi etkisi olabileceginide dusunmuyor degilim acikcasi.
Arac bugun tekrar cihaz ile test edildi ariza olarak; -egr hatasi -engine unit -yakit pompasi ile alakali arizalar -esp off yakma icin ise (abs hatalari) Oncelikle hata kodlari silinip arac normal ve agresif kullanim yapildi normal ikrn sikinti yok,agresif kullanimda ani kalkista yine aracta yigilma ve stop etti.tekrardan cihaza baglanip bu sefer ise sadece yakit pompasi ve benzeri harta kodlari alindi. -sonuc olarak alinan karar,yakit deposunun temizlenmesi beraberinde enjektorlerin temizlenmesi ve yine tum bilesenlerin ince temizlik yapilmasi kararini aldik.bostancida acar ozel servis (kia) da konu ile ilgili detayli bilgi almak amaciyla gorustuk.kia orj. Cihaz ile teste tabi tutulmasi sonrasinda alinan neticeye gore yakit deposunun temizlenmesi ve enjektor sisteminin de ayni sekilde gozden gecirilmesi olacak.arac haftasonuna kadar ilgili ekleme ve paylasimlari yapacagim.dogru tahminlerinizi icin ayrica tesekkurler.
Bugun gds cihazi verilerine gore; p0773 - Shift Solenoid 'E(LC/B Solenoid)' Circuit - Open or Short to Ground p0401 - Egr p2238 - O2 Sensor Positive Current Control Circuit Low Bank 1 Sensor 1 P1186 - yakit basinc izleme sensoru Yakit deposunun temizlenmesi sonrunun kismen cozum getireceginden sifir yakit deposu alinmasi hem maliyet hemde kesin cozum getirecegi bilgisi ne ulastik.fiyat ve parca tedarigi icin simdilik beklemedeyiz.oncelikle hava akis metre oksijen sonsoru ve egr icin calisma yapilmakta.sonuclarini hepbirlikte gorecegiz.
P0773, solenoide giden kablolarda kopukluk var yada kisa devre var diyor. Blok yada solenoidle ugrasmayin bence bu kod için. Zira p2238 o2 sensorude sinyal alamadigini belirtmiş Sanirim o filtre depo icine ait, birde motor bolgesinde filtre var. ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selenoidlerin tamirati yapilmisti.ilk seferde p0773 kodu verdikten sonra birdaha vermedi.mazot filtresi degistirildi.hava akis metre kontol edildi.saun sadece O2 sensoru hata kodu aliniyor.yakit depo fiyati 06-09 model icin 1.819.00 tl dir.oksijen sensorunude 290.00 civari bir fiyati mevcut.biraz maliyetli geldi tabi bizede bu. Depo temizligiyle ilgili yazi sitemizin forum sayfalarinda mevcut,ancak arizanin devam ettigi yonundede yanitlar yazilmis.guncel bilgi olarak sizler ne tavsiye edersiniz.. Suan icin oncelikli dusuncem depo temizligi...maliyeti ise 400 tl iscilik haric.
Ben olsam balata spreyi ile yıkardım icini sonra plastidiple kaplardim icini ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Depo süzgeci tıkanması ayrı bir durum. . deponun sökülüp temizlenmesi gerekli. aracı kullanırken de deponun seviyesini düşük tutmayın. yani yakıt lambası yanmasın
En sonunda Gaviscon surubu basacam uzerine xanax ile kirmizi tuborg ile cila atacagim o olacak sonunda..sonra dertler sona erip sirinleri gorurum heralde